Picanto 3
2017-> heden
Alles over de Kia Picanto 3 vind je hier
250 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
https://www.autoweek.nl/video/kia-picanto-vs-suzuki-ignis-dubbeltest/
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 5,3k weergaven
Bij deze mijn eerste vraag op het forum. Ik wil graag de Picanto wat opleuken (2017 economyplusline BT). Nu lees ik hier en daar dat wieldoppen niet zouden passen i.v.m. langere wielmoeren. In hoeverre is dit waarheid? Ook zou ik graag de pookknop vervangen, alleen krijg ik deze er met geen mogelijkheid afgedraaid. Doe ik iets verkeerd? Ik hoor het graag van jullie
Laatste antwoord door The_Blackbird, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb het scherm op nachtstand en dan het schuifje helemaal naar links.. maakt eigenlijk geen verschil als je het schuifje beweegt. Ook de verlichting van de meters.. hoe kun je die dimmen. het draaiknopje die in de manual staat heb ik niet (voor type A), maar ook de uitgebreide menu's (Type voor de lcd niet. dus ik zie nu niet hoe ik dat wel kan dimmen. Mvg, Stansan
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Dag allemaal! Na bijna een jaar gereden te hebben in onze Kia Picanto 2 Navigator (slechts 4800 km) nu toch een nieuw model gekocht. De dealer had nog 1 Color Edition staan met die fantastische 16 inch wielen. Omdat ik voor mijn 'oude' Kia de aanschafprijs terugkreeg, was ik gauw overtuigd. Hieronder wat fotos.
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vandaag mijn nieuwe Picanto Comfortplusline Navigator binnen gekregen. Het enig wat ik wel mis aan dit karretje is een cruise control. Nu zag ik op ebay wel cruise controls, maar die schijnen allemaal voor een verwarmd stuur te zijn die ik dus niet heb. Op de Kia webshop staat er ook 1 voor 129 euro zonder inbouw en 199 met inbouw. Op youtube wel een inbouw intructie voor een Kia Rio gezien, werkt het voor de Pica hetzelfde? Oude knopjes uit het stuur halen en de nieuwe erin? Iemand ervaring met het nieuwe model en zelf CC inbouwen? Mvg, Stansan
Laatste antwoord door stansan, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Wie o wie heeft er al winterwielen onder zijn nieuwe pica zitten? Ik had een set van de vorige picanto van 2012.. maar die lopen vast op de remklauw.. Waarschijnlijk zitten er onder de GTLine grotere schijven op... Ik weet het even niet meer.. Ben bang dat als ik weer een gebruikte set koopt, dat deze weer niet past... Anders maar eens een wiel eraf halen voor de ET waarde.
Laatste antwoord door Hitmark, -
Vocht in nieuwe Picanto 1 2
door Wero- 2 volgers
- 46 antwoorden
- 12,7k weergaven
Wie van jullie heeft ook last van veel vocht in de nieuwe Picanto? Zo erg dat als het vriest de ramen van binnen ook bevroren zijn?
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb een Picanto gt line met radio navigatiesysteem. Toen ik vandaag aan het rijden was, viel mij op dat het scherm opeens helderder ging branden. Toen ik later naar huis ging en de auto starte, deed het scherm niks meer. Het systeem bleek dood te zijn. Heb het resetknopje nog ingedrukt maar niks hielp. Dus dan maar met de telefoon naar huis genavigeerd. Echter na ongeveer 40 minuten rijden sprong de radio uit zijn eigen weer aan. Alles werkte weer gewoon. Vreemd maar waar. Is dit een bekend probleem? Hebben jullie dit ook ooit eens gehad?
Laatste antwoord door biancaa, -
Android Auto
door Shiva- 1 volger
- 21 antwoorden
- 6,6k weergaven
Iemand een idee waarom ik bij mijn Picanto Navigator op het scherm, niet het icoontje van android auto kan selecteren? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Specialmade, -
Waarom ineens geen trekhaakmogelijkheid meer voor een fietsendrager, terwijl alle concurrenten dit nog wel kunnen leveren? Voor de nieuwe Kia picanto 2017
Laatste antwoord door Derrek, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zowel de eerste als de tweede generatie Kia Picanto maakten ooit deel uit van onze duurteststal. Inmiddels is de derde Picanto al weer enige tijd in ons land en het kon dan ook niet uitblijven: we hebben weer een Picanto. Maak kennis met onze 1.2 CVVT GT-Line.
Te zien in Frankfurt: Picanto op hoge poten
door Gast GreyGriffin- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Op de Frankfurt Motor Show 2017 (14 - 24 september) is een Picanto op hoge poten te bewonderen. Nou ja, hoog.... De X-line heeft 1,5 centimeter meer bodemvrijheid dan zijn tamme broertjes. De X-line is ook de eerste Pica met de nieuwe 1.0 T-GDi-turbomotor, die 100 pk levert. Jummie, een Pica met spierballen! Veel luxe aan boord, leuk afgeplat stuurtje. Ook de GT-line krijgt deze potente motor. Volgens Breukelen staat de X-line aan het eind van dit jaar in de Nederlandse showrooms. De prijs moet nog worden onthuld.
Laatste antwoord door The_Blackbird, -
- 5 antwoorden
- 5,1k weergaven
Bij mijn Picanto met ingebouwd navigatie systeem zit een 17 talige 'car navigation system simple manual'. Dit suggereert een soort snelgids te zijn. Op mijn vraag aan KIA naar het bestaan van een 'volledige' handleiding (in boekvorm of digitaal) kreeg ik te horen dat ik via de dealer antwoord zou krijgen. Heeft er iemand wel een uitgebreidere handleiding meegeleverd gekregen? 'Mijn KIA' biedt helaas ook geen oplossing, daar staat helemaal geen handleiding tbv het navigatie systeem. Gr. Bert
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 23 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hoi mede Kia rijders. Ik ben nieuw hier en wellicht heb ik er over heen gelezen, maar ik zat toch met een klein probleempje. Sinds een maand hebben wij onze nieuwe Picanto 2017 met navigatie. Super blij mee natuurlijk want hij rijdt als een zonnetje. De kaart in de auto is echter minimaal 1,5 jaar oud (de A4 tussen Delft en Vlaardingen/Schiedam staat er nog niet op, opgeleverd in december 2015) en de garage gaf aan dat dit toch echt de meest recente kaart was. Daarnaast valt de navigatie soms spontaan volledig uit (en dus ook de radio) om na een half uurtje ongeveer weer uit zichzelf aan te gaan. zelf aanzetten is dan niet mogelijk. Ook hier heeft de garage …
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Laatste antwoord door bigwade, -
ET waarde velg
door Goldy- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb een Picanto GT line, en daar zitten 16" velgen onder. Nu wij weer richting de winter gaan, wil ik weer graag winterbanden onder de kia hebben. Nu heb ik nog een vrijwel nieuw setje winterbanden op een stalen velg zitten, die onder een rio uit 2013 hebben gezeten. De steek van de boutgaten, naafdiameter komen overeen met de velgen van de Picanto. Alleen de ET waarde is anders. De ET waarde van de picanto is 46, en de velgen die onder de rio hebben gezeten heeft een ET waarde van 36. Kan ik ongestraft deze velgen met een ET waarde van 36 risicoloos onder de Picanto zetten?
Laatste antwoord door Goldy, -
Major Case
door Major Case- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mijn schoonzusje heeft sinds vorige week een nieuwe Picanto met navigatie. Het probleem is dat wanneer de auto wordt afgesloten met de afstandsbediening er soms niets gebeurd, of dat alleen de voordeuren worden gesloten. Verder zijn alle variaties mogelijk, zelf het alarm gaat dan af als de deur geopend wordt. Dus sluit ze de deur met de sleutel. De volgende dag..... niets aan de hand. Dealer gebeld, wanneer het weer gebeurd even bellen. Herkend iemand dit probleem?
Laatste antwoord door Major Case, -
Laatste antwoord door Dynamic,
-
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
http://www.autoweek.nl/autotest/kia-picanto-10-cvvt-first-edition-2017/ Sinds de introductie van de vorige generatie Kia Picanto heeft de concurrentie in de ‘instapklasse’ een stevige kluif aan de Koreaan. Met de komst van een compleet nieuwe generatie rijst de vraag of de Picanto zijn leiderspositie weet vast te houden. In 2011 wist de Picanto van de tweede generatie maar liefst negen concurrenten achter zich te laten. Kia is bij het tekenen van de derde generatie daarom voorzichtig te werk gegaan. Het uiterlijk past nu bij dat van de eveneens verse Rio. De goede balans tussen speels en tijdloos design wordt aan de binnenkant van de Picant…
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste lezer, vanaf vandaag, zondag 28 mei '17, lid van de Kia club. Sinds enkele dagen eigenaar van Kia Picanto First Edition Titanium Silver. Had er vooraf natuurlijk al een flinke proefrit mee gemaakt en moet zeggen, hij bevalt boven mijn verwachting. Heerlijk stadsauto en behoorlijk compleet voor dit A segment vind ik persoonlijk. Zijn er tips en tricks te delen? Dank.
Laatste antwoord door Wero, -
Picanto 2017
door Wero- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Heeft er hier al iemand een nieuwe Picanto ? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Laatste antwoord door Wero, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wat valt er te verbeteren aan de Picanto 2017?
door Gast GreyGriffin- 9 antwoorden
- 5,1k weergaven
Kom maar op met jullie suggesties om Kia's kleinste nog net wat aantrekkelijker te maken Naar verwachting gaat Kia ons eind 2017 blij maken met een heel nieuwe Picanto. Onder de gebruikers van de Pica op dit forum leven vast een heleboel wensen en suggesties om de auto nog aantrekkelijker te maken. Wat vinden jullie dat er zou moeten veranderen of bijkomen, zowel van buiten als van binnen? Als we nu vast onze ideeën openbaren, kunnen de ontwerpers daar hopelijk wel iets mee beginnen. Of Kia Motors Nederland (KMN) meeleest en de wensenlijst doorgeeft richting Zuid-Korea zullen we niet weten, maar mijn gevoel is dat KMN af en toe wel eens een blik werpt op Kiaclub…
-
Zwaar gecamoufleerde Picanto 2017
door Gast GreyGriffin- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Eind 2017 staat een hele nieuwe Picanto bij de dealers. Er wordt al druk aan de auto gewerkt; voor het eerst verschijnen er foto's op het internet. De voor- en achterkant zijn het zwaarst gecamoufleerd, waaruit we kunnen afleiden dat zich daar de grootste veranderingen gaan voltrekken.