Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Waarom ineens geen trekhaakmogelijkheid meer voor een fietsendrager, terwijl alle concurrenten dit nog wel kunnen leveren? Voor de nieuwe Kia picanto 2017

aangepast door De Graaf
Merk en type auto toevoegen
  • 1 maand later...
Geplaatst
Op 20-11-2017 om 12:32 zei Murcielaygo:

De Picanto TA was de kogeldruk al zodanig laag (25kg) dat je er niks mee kon.
Daarom geschrapt denk ik...

?? Wij hebben een tenttrailer erachter.

1zh1yk1.jpg

Geplaatst

Een trailer is geen fietsendrager...
Met een aanhanger kun je nog wegkomen met weinig kogeldruk, voor een fietsendrager zit je met 1 fiets zelfs al rap boven de 25kg

Geplaatst

Denk dat het meer te maken heeft met (de kosten van) homolegatie voor de trekhaakmogelijkheid.

Geplaatst

Ik vind het zo teleurstelling  dat Kia  als 1 van de weinige merken een reële behoefte die veel mensen hebben , nl om hun fietsen e- bike  mee te kunnen nemen zo  gewoon negeert ?

Geplaatst
5 uur geleden zei De Graaf:

Ik vind het zo teleurstelling  dat Kia  als 1 van de weinige merken een reële behoefte die veel mensen hebben , nl om hun fietsen e- bike  mee te kunnen nemen zo  gewoon negeert ?

Ja dat vind ik ook. Helaas zal de volgende auto geen Kia meer zijn.

Geplaatst
14 uur geleden zei Murcielaygo:

Een trailer is geen fietsendrager...
Met een aanhanger kun je nog wegkomen met weinig kogeldruk, voor een fietsendrager zit je met 1 fiets zelfs al rap boven de 25kg

Het is 28 kg, 2 racefietsen of mtb's lukt zoiezo. 

Geplaatst

Ik heb een Picanto 2, update model(2015), heb een trekhaak, maar het kenteken zegt dat ik 0 kg mag trekken.

De Picanto is al twee keer met een vouwwagentje erachter op vakantie geweest.

Geplaatst
6 uur geleden zei De Graaf:

Derrik wat bedoel je precies hiermee ?

Homologatie is het keuren door de overheid van de auto-trekhaak combinatie waardoor het trekgewicht bepaald wordt dat op het kenteken wordt vermeldt. Denk aan de constructiesterkte van de auto maar bijv. ook aan de remmen (remweg met aanhanger) die van belang zijn. Daarvoor heeft Kia voor de Niro bijv. sterkere remmen gemonteerd ("throw-pack") wat nu standaard is. Dit kost allemaal geld en de fabrikant berekent of het investeren in deze extra kosten voor hun rendabel is. Bij de Niro blijkt dit zo te zijn, maar hoeveel meer Picanto's zouden er worden verkocht met trekhaak homologatie, dat is de vraag (voor Kia) ......

Geplaatst

Specialmade, je was me voor...

• Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...