Picanto 3
2017-> heden
Alles over de Kia Picanto 3 vind je hier
250 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Op de Picanto Ja passen geen banden van 215 breed. De technologie van de Sound Comfort Technology ziet er niet bijster ingewikkeld uit. Ik dacht als ik nu een set banden koop en daar zelf een soortgelijk matje isolatiemateriaal inplak, dan zou dat toch een soortgelijk effect moeten hebben? Iemand ervaring mee of meer over gehoord? En wat zou het eigenlijk precies voor materiaal zijn? Waar zou ik dat kunnen kopen Zou een matje nog nadelige effecten kunnen hebben? Zou het erg zijn als een matje bijvoorbeeld loslaat en een jaar wat 'wappert' aan de binnenkant?
Laatste antwoord door Wiz, -
Wielmoeren
door Frans Dijkstra- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Welke maat wielmoeren moet je hebben als je universele wieldoppen wilt plaatsen want de originele zijn te lang. Kia Picanto 2020
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hey hallo. Iemand die me kan adviseren met dit. Ik heb me een Spaanstalig filmpje gekeken waar het inbouwen van de cruise controle op de 3 een fluitje van een cent is. Nu heb ik me zo’n module laten bezorgen en ben eraan begonnen de airbag los onderkant stuur geen probleem maar met de D gaten aan de zijkant stuur krijg ik na uren proberen maar niet los. Wat doe ik verkeerd?? Graag zsm de juiste tips mvg..Hvn
Laatste antwoord door Machlo, -
Rammel in dashboard.
door B.O.- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste leden, bij onze Picanto van 2019 is er een heel vervelende rammel in het dashboard. Het komt bij het paneel van climatecontrole vandaan. Als ik er tijdens het rijden een beetje aan trek is het rammelen minder. wie heeft dit ook, of wie weet wat er aan te doen is?
Laatste antwoord door B.O., -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo, Ik hoop dat jullie kunnen helpen. We hebben een Picanto 3 uit 2017, nu wouden wij de stalen velgen vervangen voor aluminium sport R, zie foto. Ik denk ik koop originele Kia velgen dus dat moet altijd goedkomen. Nu de velgen omgezet en ik kom geen meter voor of achteruit. Ze slijten aan de binnenzijde voor. Bij de remklauw. Op de nieuwe velg lees ik offset 52, dus ET52 lijkt mij. Nu lees ik ergens dat de stalen 45 zou zijn, is dit verschil te groot? Ze komen onder een Kia uit 2014 weg, je zou zeggen dit moet passen maar ik ben maar een leek. Is het verschil te groot? Spoorverbreders? Of andere velgen? Ik hoop dat jullie kunnen helpen. …
Laatste antwoord door Denkia82, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik rij nu inmiddels 2 weken met veel plezier in een nieuwe Kia picanto 3 1.0 (Design Edition) Nu is mij opgevallen dat bij het overschakelen het toerental van de motor wat "doorschiet" (ong 200/300 tpm) Merk wel dat als ik de airco aan heb de motor hier minder gevoelig voor is (zwaarder belast) Mijn vraag is of dit een eigenschap van de motor is en meer mensen dit opgemerkt hebben? of dat er iets mis gaat in de toerental regeling van deze motor.
Multimediasysteem
door Machlo- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi, klopt het dat er voor een Picanto 2017-2020 nog erg weinig multimediasystemen worden aangeboden in Nederland? Bij Ali zie ik er wel meer voorbij komen, maar hier valt het erg tegen, laat staan A-merken. Alternatief is een systeem erin zetten van de sloop. Zijn de oem-Kia picanto JA radio’s (navi, touchscreen, etc) wat geluidskwaliteit betreft te doen?
Laatste antwoord door Viper1967, -
Dames en Heren, Zit er al bedrading voor inbouwen van speakers in achterdeuren kia picanto?
Wat is de nieuwste versie van de navigatiesoftware en de kaartupdates, en waar kan ik dit op internet vinden ?
door Gast EgbertH- 0 antwoorden
- 929 weergaven
Nieuwsgierig......
-
- 2 antwoorden
- 891 weergaven
Gisteren m’n Picanto geleverd gekregen, wat rijdt dat lekker zeg, zeker een stap vooruit tov de TA. Vraagje.....weet iemand of de economyplusline bedrading heeft liggen richting/in de achterportieren?
Laatste antwoord door Miroy, -
- 8 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, sind s 2 weken ben ik in het bezit in een Kia Picanto 1.0 van 2019, wanneer ik een koude start maak, klinkt er bij het optrekken een duidelijk roffel in de motor, dit duurt ongeveer anderhalf tot twee seconde, dan is het weg. Het komt pas weer terug bij de volgende koude start verder tijdens het rijden loopt hij perfect . Is dit verschijnsel ook bij andere rijders bekend?? of moet ik me zorgen maken. vast bedankt voor jullie antwoord.
Laatste antwoord door Miroy, -
Erg mooie kleur!
door Machlo- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag besloten om m’n Picanto uit 2014 in te ruilen voor een uit oktober 2017 met 16.500 op de teller. ERG blij mee, vind de kleur fantastisch. maar... heb geregeld dat ze er cc in gaan zetten (ipv de trip reset module rechts op het stuur) volgens mij moet dat namelijk kunnen! (Op de foto de cc die ik denk dat moet kunnen, die andere foto is de module links die er al in zit). Alleen ik twijfel even of dat ook écht zo is. weten jullie hier iets meer van?
nieuwe KIA logo.
door tokoroko- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik zie nog steeds het oude logo staan bij opstart van de site .. wanneer wordt ze vervangen ??
Laatste antwoord door Sniperjp, -
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Beste, Ik heb onlangs een Picanto EconomyPlusLine uit 2018 gekocht en heb een paar vragen over de speakers in dit model. Ik wil ze binnenkort gaan vervangen want ik vind het geluid matig. Ik ben me al een paar dagen aan het verdiepen maar heb na lang zoeken helaas nog niet een duidelijk antwoord kunnen vinden op de volgende vragen. Ik ben echt compleet nieuw met auto's laat staan met Kia's maar wil graag zoveel mogelijk zelf doen waar het kan. 1. Zijn er al kabels aanwezig in de achterdeuren voor eventuele speakers? Ik heb zo het idee dat daar nog niks zit en wil voorbereid de boel openmaken. 2. Wat is het maximale formaat van de speakers in de voordeuren? 3…
Laatste antwoord door PPG, -
- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vanavond de picanto winterklaar gemaakt met een paar nieuwe Autec velgen met Nokian winterbanden, zijn er hier nog meer mensen die de zomerbanden al voor de winterset hebben omgeruild? n .
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 8 antwoorden
- 5k weergaven
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik ben in een bezit van een kia picanto JA III (3 jaar nu ) maar nu begin ik stilaan problemen te hebben met mijn batterij. ik heb wel een dachcam en een kleine actieve subwoofer maar dat wil toch niet zeggen dat ik mijn auto niet te lang mag laten openstaan ? ik heb dit al eens een keertje bij het onderhoud gezegd en die hebben toen een batterij test gedaan maar die bleek nog OK. Nu vroeg ik mij af of ik een nieuwe goede batterij kan kopen ? heb al liggen rondgooglen maar ik heb er niet zo veel ervaring mee of die nu past of niet. op autodoc staan er persies batterijen bij die niet in mijn auto passen als ik mijn auto selecteer. wat is jullie ervar…
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een Kia Picanto 1.2. Sportline. Als je de auto start, krijg je een tekst te zien van goodmorning etc. Ik heb gehoord dat je hier je eigen naam bij kunt zetten. Kan mij iemand vertellen hoe dit gaat, of waar ik dit o.a. moet zoeken?
Laatste antwoord door Jacqueline2, -
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
Goedavond, wij hebben een kia picanto 1.0 first edition gekocht uit 2017 en daarom ook nieuw op het forum. Nu horen we bij het uiterst insturen naar links en rechts een gekraak onder de auto weet iemand wat dit is? of ook gehad. Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Laatste antwoord door leonpolman1, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Ik heb mijn 2e Picanto gekocht , de eerste was mijn goed bevallen. Het wordt een zwarte. Wordt in januari geleverd . Heb hem dit jaar nog gekocht omdat in 2021 ook over de BPM 21% belasting moet gaan betalen.
Laatste antwoord door tokoroko, -
Tuning
door Henri Begieneman- 1 volger
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi ik ben nieuw hier ik heb een vraag ik wil mischien in de toekomst een picanto 1.0 tgdi kopen met chiptuning wat zijn jullie ervaringen met 140 pk wat is de acceleratie naar 100 en wat is de topsnelheid hoe doen jullie het als de auto een beurt krijgt zien ze de tuning en wat gebeurt er als die een software update krijgt is de tuning dan weg groeten henri
Laatste antwoord door pascalbosschieter, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
De elektrisch inklapbare spiegels van mijn Picanto zijn alleen met een handschakelaar te bedienen. Weet iemand of het mogelijk is om een aanpassing te maken zodat hij met de afstandsbediening is te bedienen. Er gaat immers een stroompuls naar de spiegels als je de auto opent of sluit met de afstandsbediening. Als je deze stroompuls ook naar de handschakelaar laat gaan dan zouden de spiegels toch in of uit moeten klappen??? Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door dixie, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi. Heeft iemand hier ervaring met hoe je de mistlampen aan de voorzijde kan vervangen? Ik wil hier graag led lampen in zetten. Dit heb ik ook al gedaan voor de koplampen. Is dit te doen voor een niet-monteur? In het instructieboekje wordt namelijk geen uitleg gegeven en direct verwezen naar de dealer.
- 0 antwoorden
- 931 weergaven
Kia picanto update / officiele prijslijst. PDF. Picanto MY21 1-9-2020.pdf
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Prijzen en uitvoering Picanto 3 facelift.
Laatste antwoord door tokoroko,