Picanto 3
2017-> heden
Alles over de Kia Picanto 3 vind je hier
250 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 656 weergaven
Hoi ik heb een picanto 3 het probleem is dat bij starten de stuurbekrachtiging het niet doet en de veiligheids lampjes branden en de check AEB geeft hij ook aan na een tijdje doet de stuurbekrachtiging het weer maar de lampje blijven branden heb de sleepring al vervangen daar mee is het probleem twee dagen weg geweest maar nu is het probleem weer terug wie heeft dit misschien ook gehad en weet de oplossing hier voor
Laatste antwoord door Probleem stuurbekrachtigin, -
- 7 antwoorden
- 690 weergaven
Wie kan mij vertellen hoe ik de stuur airbag kan demonteren? ik wil namelijk een ander stuurwiel monteren.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 770 weergaven
Hallo allemaal, Ik ben al een tijd op zoek (ook hier op het forum) naar een K&N filter voor de Picanto 1.0 t-gdi (JA) van mijn vriendin. Als ik via Google zoek kom ik bij diverse websites uit die een filter aanbieden maar ik kon steeds bij een rond filter uit maar ik heb een rechthoekig filter. Ik heb het originele filter opgemeten en via die weg naar een K&N filter gezicht maar helaas (nog) niks gevonden. Is er iemand die een K&N filter heeft gevonden met de juiste afmetingen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 361 weergaven
Goedenavond, Ik ben van plan om een kia picanto gtline uit 2021 te kopen en vraag me af of het mogelijk is om, wanneer navigatie aanstaat, tegelijkertjd op de achtergrond naa de radio en of muziek te luisteren. Indien mogelijk, worden dan de gesproken aanwijzingen van de navigatie wel hoorbaar uitgesproken en de achtergrond radio/muziek tijdens deze gsproken meldingen eventjes gedempt? Heel hartelijk dank voor uw reactie. Bert
Laatste antwoord door xtra40, -
Mediasysteem
door Pat3- 1 volger
- 1 antwoord
- 494 weergaven
Best Kia (users and technicians), Last Tuesday, without any explanation the media systeem in my Kia Picante (from 2021) stopped working. On Monday there was absolutely no problem; never had any trouble with connection nor any warning lights of any kind, sound never failed, all was working well. Tuesday morning I get in my car, started it without any issues and the media system was mysteriously DEAD. No clock, no on and off...nothing. Anyone else with this experience??
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 514 weergaven
Weet iemand of er badges/emblemen te koop zijn, voor een Picanto 3? En dan bedoel ik de ovale types met het nieuwe KIA-logo/opdruk, dus voor motorkap/achterklep/4x wieldoppen en voor het stuurwiel. Zou fijn zijn als iemand raad weet, ben aan het zoeken geweest op Ali enz. maar heb daar niet zoveel vertrouwen in qua passing.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 541 weergaven
Onze picanto vind ik wat royaal qua brandstof verbruik 1op14,8 zijn er meer mensen die dit herkennen. En wat kan er aan de hand wezen.
Laatste antwoord door Mevdzee, -
- 3 antwoorden
- 515 weergaven
Goedemorgen ik heb de volgende vraag hoe demonteer je de kunstof kap van de linker a stijl. Ik heb al op google meerdere pogingen gedaan om daar antwoord op te krijgen op dit forum staat wel een antwoord en die luid ga naar het service centrum daar kunnen ze jou helpen maar is er dan geen mogelijkheid om dit zelf te doen zonder iets kapot te maken. Ik hoop dat één van de leden van dit forum mij kan helpen om dit voor elkaar te krijgen Alvast bedankt voor de eventuele uitleg of verwijzing naar een instructie video. …
Voorwaarden melding
door BramB- 1 volger
- 2 antwoorden
- 552 weergaven
Hallo, Sinds vorige week krijg ik deze melding (zie foto's) weer te zien. Als ik de auto start en weg rij komt die te voorschijn. Als ik vervolgens op Nee druk gaat die weg en komt die de volgende dag weer. Als ik op Ja druk zegt die dat deze functie niet beschikbaar is omdat je aan het rijden bent alleen als ik de auto stil zet Komt er niks en beeld en ook niet als ik de handrem er op zet en/of de auto in de vrij zet met de koppeling los. Het systeem is (nog) niet bijgewerkt naar de kaart van januari 2025. En de foto's waren van de vorige keer het is nu het zelfde. alleen de melding komt nu alleen 's ochtends. Iemand een idee hoe ik dit weg k…
Laatste antwoord door BramB, -
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 701 weergaven
Hi Kia rijders, Na veel zoeken, heb ik een bepaald onderdeel toch niet kunnen vinden. Het grootste probleem is, dat ik niet weet hoe het onderdeel officieel heet en of het uberhaupt te verkrijgen is buiten de kia dealer zelf. om de situatie even kort te beschrijven: Een aantal weken geleden een bezoek gedaan aan de wasstraat en tot mijn verbazing knalde de radioverbinding er ineens uit. Geen reden tot paniek dacht ik, kan gebeuren. Zit immers in een afgesloten ruimte. auto even neergezet na het wassen en jahoor, haaienvin afgebroken en blijkbaar ook de ontvanger voor dab radio, want dat kreeg samen met de haaienvin overhandigd van de werknemers va…
- 1 antwoord
- 595 weergaven
Mijn Kia Picanto uit 2018 rijdt prima en de koppeling slipt niet. Het koppelingspedaal gaat wat zwaar. kan dit met de huidige lage temperatuur te maken hebben?
- 1 antwoord
- 565 weergaven
Heeft iemand ervaring met het omzetten van een pioneer navigatie systeem in een kia picanto executive uit 2014 naar een Davilon carplay systeem (type DVL-4103 ) ? Ofwel de vraag is dit mogelijk en welke mogelijke issues kan ik verwachten ?
Laatste antwoord door Anoniem123, -
- 1 volger
- 20 antwoorden
- 9,4k weergaven
Goedemiddag! Ik zat mij vandaag af te vragen, zou het mogelijk zijn bij de Picanto 3 om cruise control toe te voegen, door alleen de nieuwe stuurterminal te plaatsen? https://www.ebay.nl/itm/OEM-Parts-Steering-Wheel-Cruise-Remote-Control-Switch-For-KIA-2017-2018-Picanto/263454038384?hash=item3d57159970:g:oX8AAOSwRLZaZqBv Als iemand dit weet, ga ik namelijk direct bestellen
Laatste antwoord door Mevdzee, -
Roest
door ben de kraker- 3 antwoorden
- 550 weergaven
Roest op de motorkap. Waarschijnlijk steenslag. Auto is 7 jaar oud. Dealer geeft niet thuis. Kia nederland verschuild zich achter de dealer. Hoezo 7 jaar garantie. Als consument sta je gewoon machteloos.
Laatste antwoord door ehombie, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 436 weergaven
In mijn Picanto bouwjaar juni 2024 gebruik ik CarPlay i.c.m. Buddi2play draadloos en krijg sinds kort de instructiestem van Tomtom-navigatie héél zacht te horen. Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet achter hoe ik het volume kan regelen. De handleiding geeft ook geen aanwijzingen hoe dit te realiseren. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen? Volume regelen bij gebruik van Spotify en DABradio werkt wel via de knopjes + en - links op het stuurwiel...
Laatste antwoord door Cees Graauwmans, -
- 4 antwoorden
- 825 weergaven
Hallo medegebruikers , Mijn moeder heeft een Picanto uit bouwjaar 2019 . Heeft er iemand op dit forum de radio al eens vervangen voor een moderne radio met navigatie ?
Laatste antwoord door gios, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hoi! Op de website van het RDW kan je eventuele terugroepacties inzien voor je auto. Als ik op kenteken zoek zie ik bij onze Picanto JA (MY 2023) geen terugroep actie maar als ik zoek op merk en model (Kia en Picanto) zie ik de volgende terugroepactie: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx Ik had al met de dealer gebeld maar hij kon ons verzekeren dat het niet voor onze Picanto zou gelden als het niet bij het kenteken vermeld zou zijn. Ik neem aan dat de dealer correct is maar kan iemand toevallig meer informatie geven over deze terugroepactie? Dank :0
Laatste antwoord door Kia Picanto Fan, -
- 2 antwoorden
- 515 weergaven
Hallo allemaal... Ben sinds een kleine week trotse eigenaar van de nieuwe Picanto AMT ExecutiveLine, tot zover zeeeer tevreden, echter loop ik tegen een klein probleempje aan en wel het volgende, ik wil Android Car koppelen via BlueTooth (dus draadloos) dit krijg ik echter (nog) niet voorelkaar, aangesloten via een USB-kabel krijg ik wel Android Car te zien, maar ik zou het graag draadloos willen (ben geen voorstander van allerlei losse kabels ) heb alle gechecked v.w.b. updates. Ik gebruik de Samsung Galaxy S22 ultra, Muziek afspelen lukt wel draadloos via bluetooth, iemand een idee of suggestie b.v.d Frans van Vorsselen
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Kan iemand mij vertellen waar de knop met alleen een cirkeltje rechts op het stuurwiel voor dient? Bij indrukken gebeurt er niks en in de handleiding wordt er niet over verteld...
Laatste antwoord door Aitia, -
- 3 antwoorden
- 744 weergaven
Hoi! Nu wij een Picanto 3 hebben na jarenlang met plezier in een Picanto 1 (2005-2023) gereden te hebben het volgende: Wat ik gemerkt heb bij onze Picanto 1 de antenne was vastgeroest en niet meer losgemaakt kon worden (dat is zonder geweld). Misschien meerdere oorzaken maar het kan zijn dat misschien tijdens het afnemen en een beurt in een autowasstraat water in de antenne is gekomen en zo gaan roesten. Nu wil ik dit voorkomen met deze nieuwe picanto 3 en vroeg mij af of het verstandig is de antenne aansluiting op het dat bijvoorbeeld af te sluiten tijdens een wasbeurt. Sowieso is de vraag als er water in de antenneaansluiting komt zal dit toch ergens heen …
Laatste antwoord door Happy Picanto, -
Actuele snelheid in centrale LCD-display
door Gast- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Picantokenners. Ik heb sinds een paar dagen een Picanto GT-line uit 2019. Ik ben uit vorige auto's inmiddels behoorlijk gewend aan de weergave van de actuele snelheid in cijfers, en kijk dus eigenlijk nooit meer naar de analoge snelheidsmeter. Ik krijg het niet voor elkaar om de snelheid weer te geven op de centrale LCD-display van het instrumentencluster in de Picanto. Wel de gemiddelde snelheid, en andere info. In de facelift (2020+) is deze functie wel aanwezig (zie afbeelding). Weet iemand of dit in oudere modellen te coderen is, of is er een andere oplossing? Dank! Afbeelding van de facelift met nieuw instrumentencluster:
-
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 771 weergaven
Hallo, Aangezien Kia dealers hier niet op reageren of het zelf niet weten probeer ik het maar eens via deze manier. In mijn kia picanto 2019 heb ik een standaard radio zitten. Nu wil ik deze vervangen met een kia 2020 model met apple carlay. Past deze radio in de 2019 model of raden jullie een ander systeem aan? In de bijlages heb ik de huidige radio en de radio die ik er eventueel in wil zetten.
Laatste antwoord door HahaBier, -
- 1 antwoord
- 682 weergaven
Overdag geeft de camera prima beeld, maar in het donker geeft het een wazig, gespikkeld beeld en is de achtergrond slecht zichtbaar. Heeft iemand daar ervaring mee en/of mogelijk een oplossing? Diverse onderdelen zijn inmiddels al vervangen, helaas zonder resultaat.
Laatste antwoord door Beos, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een Picanto 3 uit 2017. Nu werkt de stand van verlichtingsschakelaar op automatisch sinds kort niet meer. Voorheen was altijd dan overdag altijd de dagrijverlichting aan en als het donkerder werd ging dan automatisch de normale verlichting erbij aan. Nu moet ik verlichtingschakelaar op normale stand zetten om overdag verlichting te hebben. Wat kan de oorzaak zijn hiervan zijn?, ik zit nog maar 2 weken in de 7 jaar garantietijd.
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Goedendag dames en heren, een kleine vraag ik heb een probleem met de Kia picanto van mijn vriendin. Het is een 1.0 3 cilinder, en hij stottert onder de 2200 touren ongeveer in welke versnelling je ook rijd. Je krijg een schokkend effect iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Laatste antwoord door Lars,