Happy Picanto Geplaatst 16 September, 2024 Geplaatst 16 September, 2024 Hoi! Op de website van het RDW kan je eventuele terugroepacties inzien voor je auto. Als ik op kenteken zoek zie ik bij onze Picanto JA (MY 2023) geen terugroep actie maar als ik zoek op merk en model (Kia en Picanto) zie ik de volgende terugroepactie: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx Quote KRE24-13-P021-JA YB CUV 241099 (08-08-2024) Er kan kortsluiting ontstaan in de EGR klep. Kortsluiting in de EGR klep kan leiden tot een uitvallende motor, zonder dat vooraf een waarschuwing op het instrumentencluster zichtbaar wordt. Het uitvallen van de motor verhoogt de kans op een ongeval en daarmee letsel. Ik had al met de dealer gebeld maar hij kon ons verzekeren dat het niet voor onze Picanto zou gelden als het niet bij het kenteken vermeld zou zijn. Ik neem aan dat de dealer correct is maar kan iemand toevallig meer informatie geven over deze terugroepactie? Dank :0 Quote
Kia Picanto Fan Geplaatst 1 November, 2024 Geplaatst 1 November, 2024 Op 16-9-2024 om 11:15, zei Happy Picanto: Hoi! Op de website van het RDW kan je eventuele terugroepacties inzien voor je auto. Als ik op kenteken zoek zie ik bij onze Picanto JA (MY 2023) geen terugroep actie maar als ik zoek op merk en model (Kia en Picanto) zie ik de volgende terugroepactie: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx Ik had al met de dealer gebeld maar hij kon ons verzekeren dat het niet voor onze Picanto zou gelden als het niet bij het kenteken vermeld zou zijn. Ik neem aan dat de dealer correct is maar kan iemand toevallig meer informatie geven over deze terugroepactie? Dank :0 Je krijgt automatisch een brief van een officiële KIA-dealer als dit betrekking heeft op jouw auto. Ik kreeg zo'n brief en bij mij is de klep vandaag vervangen, maar ik moest na het maken van de afspraak nog wel bijna 4 weken wachten tot ze een gaatje hadden. Het vreemde is dat mijn auto in april 2024 nieuw is geleverd en dat de RDW pas bij Picanto's vanaf augustus 2024 de terugroepactie voor de EGR-klep vermeldt. Misschien dat ze een veilige marge aanhouden en ook nog auto's van een paar maanden ouder oproepen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.