Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Afneembare antenne vervangen voor een dopje ivm wasstraat

Ga naar de oplossing Opgelost door Happy Picanto,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi!

Nu wij een Picanto 3 hebben na jarenlang met plezier in een Picanto 1 (2005-2023) gereden te hebben het volgende:
Wat ik gemerkt heb bij onze Picanto 1 de antenne was vastgeroest en niet meer losgemaakt kon worden (dat is zonder geweld). Misschien meerdere oorzaken maar het kan zijn dat misschien tijdens het afnemen en een beurt in een autowasstraat water in de antenne is gekomen en zo gaan roesten.

Nu wil ik dit voorkomen met deze nieuwe picanto 3 en vroeg mij af of het verstandig is de antenne aansluiting op het dat bijvoorbeeld af te sluiten tijdens een wasbeurt.
Sowieso is de vraag als er water in de antenneaansluiting komt zal dit toch ergens heen moeten?

Ik denk aan een schroefje met eventueel een rubbertje die je dan zo gebruikt om af te sluiten.

Denk ik te ver of zou dit een goed idee zijn?

• Oplossing
Geplaatst

Ik vond nog iets wat ik kon gebruiken. Een inbus-schroefje en een rubbertje wat prima past in het antenne gat. Met de hand prima indrukken en aandraaien zodat het vast zit.
Doel bereikt en het is gelukt in de wasstraat. Zover ik kan zien zal er niet echt iets achter blijven haken als een borstel oid.

IMG_9797.jpg

IMG_9798.jpg

IMG_9799.jpg

Geplaatst

Ik heb op mijn Picanto TA in de wasstraat enkel altijd de antenne verwijderd, maar nooit iets afgedicht ofzo.
Wel blaas ik altijd even het vocht uit de voet voor ik de spriet terugdraai.

De voet heeft een eindige schroefdraad, dus is al dicht.
En de voet lijkt gemaakt van messing, net als de schroefdraad van de spriet, dus dat oxideert sowieso niet zo vlug. Je loopt meer risico dat iets vast gaat zitten als er verschillende metalen zijn, dat reageert namelijk met vocht erbij vaak wel op elkaar.

Geplaatst
1 hour ago, Murcielaygo said:

Ik heb op mijn Picanto TA in de wasstraat enkel altijd de antenne verwijderd, maar nooit iets afgedicht ofzo.
Wel blaas ik altijd even het vocht uit de voet voor ik de spriet terugdraai.

De voet heeft een eindige schroefdraad, dus is al dicht.
En de voet lijkt gemaakt van messing, net als de schroefdraad van de spriet, dus dat oxideert sowieso niet zo vlug. Je loopt meer risico dat iets vast gaat zitten als er verschillende metalen zijn, dat reageert namelijk met vocht erbij vaak wel op elkaar.

Dank voor je reactie. Hopelijk is deze versie beter dan het eerste Picanto-model wat betreft roestpreventie. Maar het dopje zal ik in ieder geval wel gebruiken, kan geen kwaad lijkt mij verder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...