Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanavond de picanto winterklaar gemaakt met een paar nieuwe Autec velgen met Nokian winterbanden, zijn er hier nog meer mensen die de zomerbanden al voor de winterset hebben omgeruild?

Winterwieltjes.thumb.jpg.bfe2f326a536a88849b9f61fc49d666c.jpg

.

Geplaatst

Je bent er vroeg bij.

Ik wacht nog even. Mede ivm het thuiswerken zijn mijn km'ers per maand gedaald van 4000 per maand naar ongeveer 1000 per maand.

Daarnaast ivm corona geen grote plannen om weg te gaan.

In het verleden nog weleens ff op zondag naar de Ardennen om te sleeën of naar de Essen motor show.  

Ik hou de temperatuur in de gaten en zie wel. Mss zal het zelfs een wintertje zonder winterbanden worden

Geplaatst

Wij gebruiken op al onze (3) Kia's (Pico, Rio en Niro) al jaren de Micheling CrossClimate  naar volle tevredenheid.

Kan het iedereen aanraden. Groot voordeel, naast de kosten, is het niet meer halfjaarlijks een datum hoeven te gokken voor het wisselen van banden zodat je voor alle weersomstandigheden op acceptabele veilige banden rijdt. En zelfs naar de wintersport (Duitsland, Oostenrijk) zijn deze banden toegestaan. Er zijn natuurlijk winterbanden die beter presteren in sneeuw (en ook slechtere), maar wanneer wissel je die dan? Vooral in de tussenperiode hier in ons land (voorjaar en najaar) met onvoorspelbaar en wisselvallige temperaturen en weersomstandigheden rijd je al snel veiliger met CrossClimate dan met specifieke banden.

We hebben op de Picanto ook Vredestein Quatrac 5 banden gehad (komen ook goed uit de testen en waren ook goede banden) omdat toen de maat voor de Pico bij  CrossClimate nog niet beschikbaar was maar die vertoonden na 3,5 jaar al droogtescheurtjes. en moesten daarom voor de APK vervangen worden. 

Geplaatst

Ben er inderdaad al wat bijtijds bij, maar heb al gemerkt dat de nexen zomerbandjes soms al wat grip verloren en heb daarom ook besloten om alvast over te gaan naar een winterset.

2 redenen voor waarom ik gekozen heb voor de winterset i.p.v 4 seizoenen.

-Onder de vorige auto van m'n vrouw (fiat panda) zaten Vredestein Quatrac banden, dat is een leuke oplossing om het hele jaar door mee te rijden maar heeft ook z'n nadelen, grip bij hogere temperaturen in de zomer laat soms wat te wensen over en de banden slijten ook wat sneller in de warmte. 

- 2e reden zijn de originele gepolijste velgen, ik vraag me af hoeveel pekel deze wieltjes kunnen verdragen voordat ze onderhuids beginnen te oxideren. 

De Nokian WR D4 banden hebben een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Het zijn banden van het Fins bedrijf, die jongens weten wel hoe ze de winterbanden moet ontwikkelen.

• 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...