Jump to content

Ledie416

Leden
  • Posts

    27
  • Joined

  • Last visited

Algemeen

  • Auto
    picant xe

Recent Profile Visitors

307 profile views

Ledie416's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Month Later
  • Collaborator
  • Week One Done
  • Dedicated Rare
  • First Post

Recent Badges

4

Reputation

  1. ieder merk beveelt z'n eigen koelvloeistof aan . De vloeistof zelf is als stroop en word met heel zuiver water verdunt om echt vloeibaar te worden . Mengen is niet aan te raden , ook ik gebruik de lila achtige kleur , terwijl de blauwe voorgeschreven is. indien nodig kan er tijdelijk , voor nood, met water bijgevuld worden , Wel zo kort mogelijk ermee rijden
  2. Ledie416

    Gecupte banden

    is er al hydrauliek aan voor en achterkant, mooie tractor dan. op iedere goede band staat het aantal decibel. en uitlijnen bij een goed bedrijf is het eerste vereiste, zelfs ik als oud monteur laat dit doen ipv zelf, die lui hebben de juiste arc , de dealer niet, of zelden
  3. Dan is de constante plus niet op het juiste punt aanwezig, meten is weten
  4. er moet constante spanning zijn , gebeurd vaker dat schakelaar wat hapert , richting aanwijzer werkt dan niet. ik rij in n ex kan alleen met sleutel de deur open doen, kijk dus eerst waar de constante plus is, vergeet niet naast de accu te kijken en meten , niet alleen de zekeringen achter het klepje. bij accu zit ook een aantal
  5. De radiateur word bijgevuld door het reservoir , zorg er wel voor dat er geen lucht in de dunne slang zit en de radiateur zo goed mogelijk gevuld is , heb zelf pas deze vervangen , mijn radiateur had n lekje. Over het tikken zou ik me niet te druk maken , het juiste onderhoud is wel belangrijk, probeer ns 5in1 , verminderd het tikken zijn het de hydraulische klepstoters, de klepspeling is gemakkelijk met Google te vinden op de Engelse Kia site Groet
  6. De juiste olie doet wonderen, als de kleppen goed staan , de hydraulische klepstoters reinigen of vervangen , in elk geval testen . Zijn deze vervuilt of verkeerd gesmeerd geweest blijft het tikken bij laag toerental. 5 in 1 is n tijdelijke oplossing net als molly., maar het proberen kan . Heb regelmatig 5 in 1 gebruikt. de klepspeling is zo gevonden via google op de Engelse Kia site
  7. klein beetje epoxy in n injectie spuit met dikke naald ertussen . op z'n plaats drukken en fixeren , zo moeilijk kan dit niet zijn . geen secondelijm slaat wit uit , bij n Renault gedaan en werkte perfect
  8. Accu vervangen, Extra massakabel van blok naar carrosserie voor zekerheid, heb je met lopende motor bijna boven de 13 volt op de dynamo is deze goed
  9. Standaard maat aanhouden, hoe hoger de band, hoe luier het gaat lijken, buiten het eventuele aanlopen en km afwijking. De juiste bandendruk aanhouden . Laat een compressietest doen en wat is de staat van de olie ? ik rij een 1.2 automaat. mn broeder had ook een handbak had na 2 jaar veel minder compressie, Zuigerveren .
  10. voor een vlak dak. kijk ff op google
  11. blower ook en die zit aan de bovenkant vast, gebogen staken haakje maken en zo hoog mogelijk in gril gaan vissen er zit genoeg ruimte ervoor, kabel zit rechtsonder 6 cm van het slot af
  12. beschermrand op teller weghalen , eerst stuur omlaag, dan wijst het zichzelf, vervang ze wel allemaal,
  13. Vetvrije remschijf die de remblokken laat piepen
×
×
  • Create New...