Picanto 1
2004->2011
Discussies, Vragen en Weetjes over de Picanto 1 vind of plaatst u hier
459 topics in this forum
-
- 3 replies
- 63 views
Heeft iemand idee voor een goedkopere oplossing dan die Kia zelf biedt. Namelijk ruim 1000,00 euro (dit is incl. montage. Hoor het graag Gerrit
Last reply by Murcielaygo, -
- 2 replies
- 163 views
Hallo wij hebben een 2006 picanto de oer picanto, onze is typisch metallic blauw met een blauw interieur (of oranje met oranje interieur) ook vaak in grijs of zwart. Ons stuur is heel luxe van leder, echter na 230k km en vocht en koude is het stuur versleten en nu helemaal plakkerig (het leder is doorgesleten op de veel aangeraakte plekken) Ik dacht koop een 'nieuw' stuur via onderdelenlijn, Voor 3tientjes een prachtig lederen stuur gevonden, Echter is deze van het SA model (dus de gefacelifte versie met de ronde koplampjes). De middelste spaak is ietsjes smaller als de originele. Nu kan ik het stuur denk ik wel terugsturen. Maar het is wel een …
Last reply by jaspers, -
- 1 follower
- 4 replies
- 147 views
Dag Allen, Ben nieuw hier en graag zou ik even kijken wie mij hiermee kan helpen. Ik heb sinds kort een Kia Picanto uit 2007. auto was gewoon goed, totdat ik gisteren opeens geen vermogen meer had. Als ik plank gas geeft, reageert de motor past rond de 80km/u, maar dan moet ik de koppeling wel in gedrukt houden en heel voorzichtig los laten om voorruit te kunnen komen. Super irritant. Wat ik heb gezien is dat de spruitstuk harstikke rood wordt, ANWB kwam, zegt dat de Katalysator stuk is, verstopt. Weet iemand meer hieover?
Last reply by Maka Veli, -
- 1 follower
- 2 replies
- 475 views
Kia Picanto uit 2005. 1.0 motor. De auto heeft bijna geen vermogen meer, in de eerste versnelling trekt de auto heel langzaam op. Je moet eerst echt goed gas geven en dan de koppeling loslaten voordat de auto vooruit gaat. In een lagere versnelling en hoge snelheid lijkt de auto wel enigszins vermogen te hebben, maar dat zuipt ontzettend veel brandstof. Dat is naast het verlies van vermogen ook een probleem, een hoog brandstof verbruik. Er komt geen storing meer naar voren bij het uitlezen, Wat er al is nagekeken/vervangen: - Distributie zit op tijd en is niet versleten. - Krukas update destijds gehad - Nokkenas sensor vervangen - Luchtfilter vervange…
Last reply by FrenkieGangsta, -
- 2 replies
- 180 views
hoi, een klein vraagje hier, ik moet de lampje voor de dag rijlicht vervangen. nu weet ik dat ik 2 schroeven los moet maken onder de bumper. Dan zou ik via de spatbord erbij kunnen. ik krijg nu die schroeven niet los, iemand enig idee hoe ik deze los krijg ?
Last reply by Hua, -
- 3 replies
- 126 views
Beste Kia Picanto rijders, Sinds kort heeft mijn dochter een Kia Picanto uit 2007. Deze is vrij compleet aangeschaft zodat deze is voorzien Van Climate control. Echter als de buitentemperatuur onder de 5 graden komt, gaat de climate controle niet aan: display blijft zwart, knoppen werken niet (dus ook de blower gaat niet aan). Als we de auto een minuut of tien aanzetten, waardoor de temperatuur onder de motorkap oploopt (in de auto blijft het koud, want de blower werkt niet), en we starten de auto opnieuw, gaat de climate control wél aan en werkt hij Prima. Iemand enig idee waar deze storing door wordt veroorzaakt? Probeersels tot nu toe: relais verva…
Last reply by AmbuLeen, -
- 5 replies
- 934 views
Hallo leden, heeft er iemand misschien zijn radio vervangen in zijn Picanto 1? Mocht je deze radio nog hebben en voor een klein prijsje van de hand willen doen houd ik mij aanbevolen.
Last reply by AmbuLeen, -
- 2 replies
- 2.2k views
Heeft iemand ervaring met het vervangen van dashboard verlichting van een Kia Picanto bouwjaar 2005? Er is nu een lampje uitgevallen achter de toerenteller en de verlichting achter de knoppen voor de mistlampen en achterruitverwarming doet het al langer niet meer.
Last reply by peter vissers, -
- 1 reply
- 95 views
Goedemiddag Mijn dochter heeft een kia picanto 2011 De deuren gaan centraal op slot door de sleutel in het slot, nu werkt dit niet meer, als je van binnenuit de deur op slot doe gaan 1x alle deuren op slot en bij de tweede keer niet meer. Weet iemand wat dit probleem kan zijn?
- 4 replies
- 291 views
Hallo, na lange afwezigheid even weer een vraag.waar kan ik het beste ruitrubbers kopen, dealer? Het gaat om de rubbers buitenzijde onderkant raam. Er zijn allemaal "hapjes" uit. Nog nooit eerder gezien. Zie foto's het gaat om alle 4 deuren.
Last reply by ArnoldB, -
- 1 follower
- 12 replies
- 4.8k views
Al een tijdje aan het proberen het mistachterlicht van onze Picanto van 2005 aan de praat te krijgen. Moet het doen voor de APK (die er al op had moeten zitten !) Heb de schakelaar en stroomaanvoer doorgemeten: lijkt goed te zijn; relais verwisseld: is ok; lampje is heel...... Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn? (Ja, ik weet het: even de dealer bezoeken ) Ik zou ook heel erg geholpen zijn met een electrisch schema van deze serie Picanto. Heb al heel internet afgeschuimd, maar nergens te vinden.... Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken.
Last reply by Jan KIA, -
- 1 follower
- 1 reply
- 370 views
Helaas is een tijdje geleden mijn antenne afgebroken. Op dat moment was dat het enige probleem en werkte al het andere prima. na even tobben met het eraf halen van het laatste restje, kwam de bezorger niet met de verkeerde antenne, dus helaas een dagje met tape op het dak gereden om alles waterdicht te houden. deze dag waren er een aantal dingen niet in orde, de temperatuur ging naar 23 graden, tijd om 1 uur, toerenteller naar het totaal aantal toeren terwijl ik standaard een andere open had en werkt de elektronische sleutel niet meer. ik dacht, misschien als er weer een antenne op zit werkt dit. Dus niet… de radio doet het overigens wel weer. …
- 1 follower
- 5 replies
- 1.5k views
dag leden, even voorstellen, ik ben Erik uit Landgraaf. Zelf Opel rijder, maar mijn dochter rijdt een fantastische rode Picanto SA uit 2006. Is er heel blij mee, maar heeft nu toch een probleem/uitdaging. Het cluster van aanjager knop, verwarming en standenknop doet helemaal niets meer. Zowel qua verlichting als werking (lees: de blower werkt op geen enkele stand, ook niet op de hoogste) nu heb ik alle zekeringen nagelopen. zowel onder dashboard als motorruimte. Relais in de motorruimte (A/CON) vervangen door nieuw exemplaar. Maar ik krijg het niet aan de praat. Met het huidige weer (vocht) is het natuurlijk niet fijn om zonder aanjager rond te rijden…
Last reply by Erik_69, -
- 3 replies
- 3k views
Goedemiddag allen, Vorige week een Picanto gekocht uit 05. Prima 2e wagentje voor de boodschappen. Echter zou ik graag een aftermarket CV setje (van cargoods) willen inbouwen. Als ik de sleutel omdraai bij de bestuurders kant dan gaan alle deuren open. Ik denk dus dat er al CV opzit, echter zonder afstandsbediening. Het schema van de aftermarket CV snap ik (redelijk) maar ik kan niet vinden waar de open en sluit kabel zit. Ik heb alles al doorgemeten (stekkers links van het koppelingspedaal) maar krijg ze niet gevonden. Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij in de juiste richting kan sturen. BVD. John
Last reply by ruudjo85, -
- 0 replies
- 832 views
Goedemorgen, Sinds een aantal dagen stottert mijn auto kort na het schakelen. Eerder dacht ik misschien heeft het te maken met de brandstof ik tank altijd Euro95. Nu dacht ik eens maar Euro98 te tanken maar werd er niet beter van. Nu denk ik zelf 1 van de bougies of bobbine. wat denken jullie? gaat om een Kia Picanto 1.1 EX uit 2005
Last reply by Arif, -
- 2 replies
- 1.2k views
Hallo allemaal, Mijn eerste post hier, we hebben recent een picanto uit 2006 gekocht, een mooie blauwe met de blauwe bekleding. Luxe uitgerust met stoelverwarming, airco, een alarm (en die doet het iets te goed ) Wat er niet opzit is de 3e gordel op de achterbank. Het is een import uit duitsland. Wij gingen juist voor een picanto omdat die altijd 3 gordels achterin hadden (dachten we) maar deze was zo mooi toen we een proefrit gingen maken dat we hem niet hebben laten schieten om die 3e gordel. Op kenteken hebben we ook maar 4 zitplaatsen. Nu kan ik me zomaar voorstellen dat een ombouw naar 3e gordel vrij eenvoudig is, wellicht zelf een kwest…
Last reply by jaspers, -
- 3 replies
- 479 views
Goedemiddag, allemaal, Ik heb een vraag ik heb een kia picanto uit 2004 een automaat. Nu is het volgende als ik van P naar D wil schakelen of van D naar R naar willekeurig dan gaat hij heel zwaar. Zou automaat olie misschien onder niveau zijn en zoja kan ik dit makkelijk zelf bij vullen en waar te bestellen. Mvg Jolanda
- 1 follower
- 27 replies
- 16.8k views
Hallo, Ik heb afgelopen weekend centrale deurvergrendeling ingebouwd in mijn kia picanto uit 2010. Ik heb allemaal foto's gemaakt om deze hier te delen (deze zijn alleen te groot). Ook had ik de speakers vervangen door 16 cm speakers. Nu had ik alleen het probleem nog met de knipperlicht aansluiting. Het is 1 draadje uit de module, maar waar kan ik deze het beste aansluiten? Waar ik ook 'makkelijk' bijkom. Ik heb wel het relais van de knipperlicht-aansturing gevonden (zwart groot relais) Groeten, Tom
Last reply by xtra40, -
- 11 replies
- 5.2k views
Hallo Kia rijders, Ik heb een picanto met centrale deurvergrendeling alleen dit is met de sleutel. En je raad het al, ik wil dit graag met een afstandsbediening kunnen regelen. Ik zie op marktplaats een universeel kitje te koop (30 euro) maar volgens mij moet ik dan gaan knippen en plakken/solderen Zag ook bijv. van WAECO setjes staan die je er gewoon tussen steekt. Is al voorbereid op de juiste stekkers, kwestie van aansluiten zonder gedoe maar kan voor de Picanto zoiets niet vinden. Wie heeft hiermee ervaring of kan mij vertellen wat ik het beste kan doen om de CV met de Afstandsbediening te bedienen
- 1 follower
- 1 reply
- 498 views
Kia picanto ex 2007 De auto van een vriendin van me heef probleemen met het hele lampen systeem Na een kap op de koplampen doen ze het weer Iemand tips
Last reply by xtra40, -
Radio
by Guest- 3 replies
- 861 views
Beste Kia rijders Ik heb een Kia Picanto uit 2008 met een orginele 2 din inbouw radio. (zie foto's) Ik wil deze vervangen naar een moderne 2 din radio met DAB+ en bluetooth. Ik heb gezocht op internet maar kom steeds de verkeerde inbouwframe tegen. Welke radio (niet al te duur) kan ik het beste kopen die perfect in mijn inbouwframe past?
ABS
by Wilfried2705- 9 replies
- 1.4k views
Beste Kia rijders Ik heb dit probleem al eens eerder geplaats op deze forum maar tot nu toe zonder resultaat. vandaar de volgende vraag. Mijn ABS lampje gaat af en toe branden. Ik heb alles geprobeerd wat betreft de ABS ringen bij de wielen. (schoongemaakt e.d.) Is het ook mogelijk dat de oorzaak in een van de banden zit? b.v. dat een van de banden heel langzaam lucht verliest. Misschien een domme vraag maar ik heb echt alles geprobeerd groetjes Wilfried
Last reply by dennis0410, -
- 2 replies
- 1.8k views
Beste, Sinds vorige week bemerkte ik een probleem met mijn Kia Picanto automaat uit 2008. Tijdens het rijden schakelde de auto opeens een versnelling terug, waarna er niet verder op of teruggeschakeld kan worden. Ik heb de auto toen langs de kan gezet bij een tankstation en zag dat het oranje motorlampje brandde. Na verloop van tijd de auto opnieuw aangezet en gekeken of het weer werkte. Nu werkte de versnellingsbak wel goed en ben ik naar huis gereden en heb de auto laten staan. Nu vraag ik mij af waardoor dit kan komen. Er staat 81.000km op de teller van de auto. Vriendelijke groet, Sven
Last reply by Sven221, -
- 6 replies
- 3.7k views
Hallo, sinds dat ik in een garage mijn dimlichten moest laten vervangen heb ik na regen problemen met m’n dashboard. Dan is na een tijd stilstand niets af te lezen. De verlichting doet het wel, evenzo het moterlampje, break enzo. Behalve het koellampje. als de ik zo’n 70 km gereden heb dan doet alles het weer…..moet het alleen niet meer regenen. Wat kan er gebeurd zijn? pen wat kan ik eraan doen?
- 2 replies
- 895 views
Beste allen, sinds vanochtend sluit de motorkap niet meer goed. Hij valt niet meer in zijn in het slot. Nog wel in het 2e slot om het te openen, maar niet meer het "eerste" welke je moet openen vanaf de binnen bij de bestuurdersstoel. Ik weet ook niet hoe dit zou moeten zitten om te zien wat er niet goed is. Aan de binnenkant zit nog wel de stalenkabel om hij de ontgrendelen en die lijkt het ook te doen. Iemand een idee?
Last reply by Ledie416,