Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
Heb bij opruimen nog 3 wieldoppen gevonden met kia logo en 4 gaten, liefhebbers???????? Anders in de vuilnisbak. groet oude.
Laatste antwoord door Beos, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 4,6k weergaven
Geachten, deze prachtige picanto 1 mp3 uit 2007 weigeren alledrie de remlichten plots. zekering onder motorkap is goed.. ..maar er staat geen spanning op de pedaalsensor, wat wel zo hoort? ergens tussen de zekering en sensor is een defect, en de kabel volgen door kabelboom is erg frustrerend.. ..heeft iemand hier een verlichte blik en heldere ingeving, of wellicht een bedradingsschema, zou flink goed doen? zit er een relais in voor zoiets? weet iemand waarvoor de relais dienen die in zekeringkast onder het stuur zitten? groet Eric
Laatste antwoord door ROMAN EMPIRE, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hoe krijg ik mijn kabel door getrokken van de accu naar binnen Ik wil een subwoofer installeren kan ik ergens een gat boren of is er al een gat waar ik het kan door trekken
Laatste antwoord door Raoul, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik vind het lastig zoeken op topic hier, dus misschien is de vraag al eens gesteld: Wij willen de stoelrail van de bestuurdersstoel verlengen van onze kia picanto. Mijn man en ik verschillen nogal in lengte. Mijn man moet zijn benen opvouwen zon ongeveer om in de auto te stappen. We willen dus de rail verlengen, maar wel zo dat ik de stoel ook nog naar voren kan schuiven naar mijn positie. Heeft iemand dit al eens gedaan bij de kia picanto? Zo ja, hoe en met welk onderdeel? Ik hoor het graag, Groetjes, Karen
Laatste antwoord door karenv, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
op het scherm zie ik geen gps snelheid, wat toch zou moeten, hoe kan ik dit instellen
Laatste antwoord door meeder, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 8,9k weergaven
Goedemiddag forumleden, Een vriend van mij heeft twee weken geleden een KIA Picanto uit 2004 gekocht. krap 140.000 op de teller en met goede onderhoudshistorie. Tijdens de korte proefrit leek de auto wat lui te zijn (oud dametje of boodschappenwagentje) . Maar nu hij de auto in bezit heeft , blijkt dat de Picanto niet voor uit te branden is . We praten over nog geen 100 km/u op de snelweg met plankgas . Bij uitlezen van de computer werd een fout aangegeven bij de gasklepsensor links . Dus een 2de hands gasklephuis gekocht en gaan ..... dus niet Het oude probleem dat de motor blijkbaar in houd en aanzienlijk veel verbruikt blijf bestaan. Zelf dacht ik…
Laatste antwoord door Derrek, -
Hemeltje laat los
door Pekela- 2 antwoorden
- 4,2k weergaven
Goedemorgen Kia liefhebbers, Had mijn vraag gisteren onder de verkeerde topic geplaatst. Ik heb een probleem. Het hemeltje van mij Picanto 1.1 LX uit 2007 laat los, het stof dan. Zit het stof aan een plaat bevestigd en is deze makkelijk los te halen zodat ik het stof weer op de plaat kan plakken? Waar kan ik het stof het beste mee plakken? Vr. groet, Oscar
Laatste antwoord door onno1969, -
- 6 antwoorden
- 7,4k weergaven
Goedenavond, ik rij een Kia Picanto uit 2009. Ik heb nu alleen het idee dat het gaspedaal van mijn Kia wat weerstand heeft bij vooral het optrekken of bij langzaam rijden. Het is net of ik door een kleine weerstand moet duwen, hierdoor rijd ik snel te hard wanneer ik dit doe of juist te zacht wanneer ik niet door de weerstand heen ga. Hierdoor ga ik dan schokkerig rijden en trek niet soepel op, het gas is erg moeilijk doseerbaar. Het gaspedaal is kortom (vooral dus bij lage snelheid) niet soepel zoals hij hoort te zijn. Is dit een bekend probleem? En hoe is dit eventueel op te lossen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Laatste antwoord door Chucky73, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste forumleden, Ik heb een Kia Picanto uit 2006 met ingebouwde Centrale deurvergrendeling. (en elektrische ramen) Deze werkt alleen met de sleutel of als je aan de vergrendelkop drukt of trekt (Alleen Bestuurderskant) Ik heb nu een after-market setje gekocht, een module met afstandsbediening. Nu lijkt het me een kwestie van 2 draden van de after-marketmodule aansluiten op de open en close signaal van de CV deur (Bestuurderskant). Alleen weet ik niet waar ik de draad kan vinden voor de open en close signaal. Ik weet ook niet of de open en close signaalPositief(+) of negatief(-) word aangestuurd. Ook zie ik heel veel mensen die een orginele CV met s…
Laatste antwoord door WTKoster, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Iemand een idee wat er met mijn auto is? Ik heb een Kia Picanto uit 2008. Het is een Diesel. Mijn auto kan ineens niet meer harder dan 115 km per uur. Als de auto op de 2500 toeren komt stopt hij. Ik kan wel doorrijden, maar hij gaat dan niet meer harder. Begint dan een beetje te bokkeren. Ik heb ook even in elke versnelling getest, maat in geen enkele versnelling kan ik hoger komen dan 2500 toeren. Iemand een idee wat het kan zijn?
Laatste antwoord door jay-are, -
- 6 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds 2 weken een kia picanto 2008 nu staat er bij mijn radio een aux optie maar ik kan de aux ingang niet vinden (zie foto) Iemand een idee waar deze zit? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Wouterix, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Goedenavond, Ik wil mijn knipperlicht van mijn spiegel vervangen omdat deze defect is geraak (alleen de knipperlicht zelf hiervan). Nu heb ik geprobeerd met een zuignap hem los te krijgen maar zie dat die anders vast zit dan dat vroeger volkswagen bijvoorbeeld had en anders dan op youtube filmpjes van andere modellen (kon van een picanto niet vinden). Ook heb ik een haakse schroevendraaier geprobeerd om bij de schroeven te komen >>> helaas red die het niet met de hoek. Weet iemand of heeft iemand een stappen plan hoe ik mijn spiegel knipperlicht er af kan halen? Alvast vriendelijk bedankt voor de antwoorden.
Laatste antwoord door NitroZ, -
- 1 antwoord
- 3,9k weergaven
Hallo, Even voor stellen mijn naam is Martin Jansen en sinds een half jaar de trotse eignaar van een Kia Picanto LX uit 2005. ik rij zelf al een aantal jaar in een Carens 2007 naar volle tevredenheid en die wil ik voorlopig nog niet kwijt. aangezien de matiz van mijn vrouw aan het eind was moest er een Picanto komen.Toen we deze kochten wisten we dat de koppeling aan het eind was en vervangen moest worden. na een half jaar moest dit maar gebeuren want het intrappen ging steeds moeilijker, nu is deze vervangen. Nu hebben we het volgende probleem bij zo gangetje of 60 als we dan doorschakelen naar zijn 4 bromt de auto als het een lieve lust is.…
Laatste antwoord door carens2007, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
HERHAALDE OPROEP Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik dit juist invul.. ik wilde de defecte verlichting van de achteruitverwarming en mistachterlicht etc vervangen omdat deze stuk zijn. ik had graag even een duidelijke uitleg hoe ik dit consol los kan krijgen om dit te vervangen zonder teveel schade aan gaan richten. het betreft een picanto van 2006. Dus ik hoop graag snel op een duidelijke reactie ik kon dit nog nergens vinden op dit forum alvast bedankt. gr.nl
Laatste antwoord door .nl, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik dit juist invul.. ik wilde de defecte verlichting van de achteruitverwarming en mistachterlicht etc vervangen omdat deze stuk zijn. ik had graag even een duidelijke uitleg hoe ik dit consol los kan krijgen om dit te vervangen zonder teveel schade aan gaan richten. het betreft een picanto van 2006. Dus ik hoop graag snel op een duidelijke reactie ik kon dit nog nergens vinden op dit forum alvast bedankt. gr.nl
Laatste antwoord door .nl, -
Irritant lawaai
door Ish- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Dag iedereen Ik rij met een picanto 2009. Telkens als ik op kasseien moet rijden komt er een klung klung rammelend geluid van onder de motorkap.. Het doet zich ook voor als ik schakel van 1ste naar 2de en dan naar 3de ook nog. Ook hoor ik het als ik terug moet beginnen rijden na stilstand.. Kan iemand aangeven wat dit is? De verdeler beweert dat het normaal is!
Laatste antwoord door xtra40, -
Uitlaatspruitstuk
door Monika- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hello, ik heb een Kia Picanto uit 2007, (automaat), het uitlaatspruitstuk\katalysator moet worden vervangen. De auto heeft problemen op snelheid te komen. Kan dat een gevolg zijn van de kapotte uitlaatspruitstuk\katalysator? Of van slecht kwaliteit van de olie in de versnellingsbak? Alvast bedankt voor het antwoord!
Laatste antwoord door Monika, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo heren. Ik heb een picanto uit 2004. Maar nu reageert mijn Startonderbreker niet meer. T is een los kastje aan mijn sleutelbos. Ik heb de batterij al vervangen maar wil niet werken. Iemand ervaring hiermee of tips waar ik naar kan kijken. Gr Alex
Laatste antwoord door Alexwinter, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, Ik heb een Picanto 1 (denk ik) eerste toelating is 2005. Zodra ik het dimlicht aanzet, gaat grootlicht ook gelijk aan, in het begin was grootlicht nog uit te zetten door kort aan de richtingaanwijzer bediening te trekken of even 2x naar voren te tikken (aan/uit). Maar nu is grootlicht met geen mogelijkheid meer uit te zetten. Ik heb nog een gezocht naar een service manual om te zien hoe een en ander is geschakeld, maar die kan ik niet echt vinden (alleen op vage download sites). Iemand een idee wat er kapot is?
Laatste antwoord door scheurneus, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
ik zoek voor mijn auto dakdragers -iemand misschien een tip voor mij . b.v.d
Laatste antwoord door veger, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo mede liefhebbers, Ik heb sins 4 maanden de picanto, en ik rij er meer mee dan verwacht, al zo’n 15000 km. Dit loopt toch aardig wat op in de benzine kosten. Ik weet dat jullie me ook een advies zullen geven om diesel te gaan rijden, maar dit is mijn aller eerste auto, en dan heb je altijd wel dat je de eerste tijd er meer mee rijd dan na maten je langer een auto hebt. maar ik zit er over na te denken om over te gaan naar lpg. En ben nu benieuwd of jullie ervaring hebben met het laten ombouwen, en of het verstandig is of niet. Ik kan er namelijk niet veel over de 1e picanto met lpg vinden. groeten, wouter
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Wij zijn in het bezit van een kia picanto uit 2006. Gisteren zag ik op internet een spoiler voor dit model, het betreft een originele spoiler van kia. Heeft iemand hier ervaring met het monteren van deze spoiler op een picanto die nog nooit een spoiler heeft gehad? Ook vroeg ik mij af of het makkelijk is om originele mistlampen te installeren op deze picanto. Deze heeft de auto ook nog nooit gehad. Graag hoor ik van jullie. Groet, Pepijn Timmerman
Laatste antwoord door Machlo, -
Gasgeven niet soepel
door weha- 5 antwoorden
- 7k weergaven
Onze Pic (5-2008 ) heeft een klein probleempje met het gasgeven: het lijkt alsof het mechanisme niet lekker soepel loopt. Als je een klein beetje gas wil geven (verhoogd stationair) en je het pedaal iets wil indrukken, merk je dat er wat - geringe - weerstand is. Gasgeven gaat met name op lage snelheid zo wat hakerig. Ik heb de gaskabel al aan beide uiteinden ingespoten met wat teflonspray maar dat helpt niet zoveel. Kan ik verder nog wat doen of ff langs de dealer? Komt dit sowieso iemand bekend voor?
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Bij ons gaat het linker zijraam aan de voorkant stroef omhoog; het lijkt erop dat het raam aan de voor en achterkant omhoog geduwd moet worden, en dat ie alleen achter omhoog geduwd wordt. Halverwege omhoog moet je het raam naar achter duwen zodat ie weer verder omhoog wil. Heb schroeven uit de bekleding gehaald, maar krijg het niet van de deur af. HELP. Alvast veel dank, van Peter uit Helmond
Laatste antwoord door Petervanscarlett, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo iedereen daar ben ik weer. heb naardat ze mijn deur rechts achter gesloopt hebben een nieuwe deur gekocht hij zag er goed uit. maar toen ik eenmaal thuis was zag ik een plekje van 1mm bij de sierstrip zitten wat is gaan roesten en een blaasje van net zo groot erlangs. (zie foto) dat moet gerepareerd worden anders is volgensd jaar dit deurtje ook niet meer mooi. hoe kan ik dit het beste repareren zonder dat ik de deur hoef te spuiten maar dat het toch niet zo opvalt. want als ik internet lees word het gelijk een plek van minimaal 6 cm groot.
Laatste antwoord door BsCremers,