Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo mede liefhebbers,

Ik heb sins 4 maanden de picanto, en ik rij er meer mee dan verwacht, al zo’n 15000 km. Dit loopt toch aardig wat op in de benzine kosten. 

Ik weet dat jullie me ook een advies zullen geven om diesel te gaan rijden, maar dit is mijn aller eerste auto, en dan heb je altijd wel dat je de eerste tijd er meer mee rijd dan na maten je langer een auto hebt.

maar ik zit er over na te denken om over te gaan naar lpg. En ben nu benieuwd of jullie ervaring hebben met het laten ombouwen, en of het  verstandig is of niet. Ik kan er namelijk niet veel over de 1e  picanto met lpg vinden.

groeten,

wouter

Posted

Let er iig op dat de lpg tankdop goed behandeld wordt tegen roest. Vaak is zo'n dop het beginpunt van roest. En lees je goed in, het inbouwen is vakwerk en vaak is het prijsverschil goed te merken in de afwerking.

Posted

Je schrijft dit onder Picanto 1; is je auto dat ook echt?
In mijn ogen zijn bouwjaar en reeds gelopen kilometers ook een factor die invloed hebben op het rendement van de ombouw...

Ik rij een Picanto TA, 2012 (MY2011), zo'n 35.000km/jr.
Staat nu op 160k+, daar denk ik niet eens over daar nu nog gas in te laten bouwen; goed kans dat de auto overleden is voor je de inbouw hebt terug verdiend...
Een Picanto 1 is nog ouder, puur op basis daarvan zou ik het afraden...

Posted
2 minuten geleden zei Murcielaygo:

Je schrijft dit onder Picanto 1; is je auto dat ook echt?
In mijn ogen zijn bouwjaar en reeds gelopen kilometers ook een factor die invloed hebben op het rendement van de ombouw...

Ik rij een Picanto TA, 2012 (MY2011), zo'n 35.000km/jr.
Staat nu op 160k+, daar denk ik niet eens over daar nu nog gas in te laten bouwen; goed kans dat de auto overleden is voor je de inbouw hebt terug verdiend...
Een Picanto 1 is nog ouder, puur op basis daarvan zou ik het afraden...

Mijn picanto is 1 van de laatste 1ste verlies die gemaakt is.de vorige eigenaar heeft er weinig mee gereden, waardoor er op dit moment nog maar 62000 km op de teller staat, hij is voor de rest altijd in onderhoud geweest bij de Kia dealer