Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
ik kan een leuk picootje kopen van 2005 met 57 duizend km niet dealer ,maarrrrrrrrrr hoe weet ik nu over dat krukas probleem kan ik dat zien bij de motor
Laatste antwoord door riodriver, -
Koude start problemen?
door Gast velour100- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende. Als ik 's morgens weg rij en op schakel van 1e naar de 2e versnelling, en iets gas geef, dan voel ik dat de auto erg inhoudt. Een beetje stottert voor mijn idee.. Het gebeurt overigens dus alleen de eerste keer als ik er mee ga rijden. Verder op de dag, heb ik er geen last van. Vanochtend even voorgelegd aan de garage. De meneer die ik aan de telefoon had, had het over een stukje techniek, wat zichzelf eerst nog moet inregelen, voor dat het allemaal soepel loopt. Aangegeven dat ik het pas sinds kort ervaar, en daarvoor helemaal niet. Enfin, ik houdt het even in de gate, als het nog steeds blijft, mocht ik in ieder geval ff l…
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
goeie middag, kan iemand mij vertellen doe ik die airco-knoppen van mijn kia picanto r sprot 2010 kan demonteren. deze werken namelijk niet meer dus ik wil graag kijken wat er aan de hand is.. iemand een idee groet Thijs
-
- 1 antwoord
- 4,8k weergaven
Ik heb een picanto 1.0 iut 2008 ,ik wil andere boxen inbouwen maar krijg de slingers er niet af. Er zit geen borgveertje achter de slinger. Wie kan mij helpen.
Laatste antwoord door xtra40, -
Hai mensen, Mijn picanto is van 2008 en heeft problemen met de airco. De pomp wordt niet meer aangestuurd. Als je hem inschakeld hoor je geen "klik" en het motor toerental blijft hetzelfde. De fan staat natuurlijk wel aan. Kent iemand dit probleem en weet iemand miss een oplossing Groetjes Helga
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik rij nu bijna een jaar rond in mijn Picanto en wil er graag wat aan veranderen. Heel graag zou ik de spiegelkappen met richtingaanwijzer hebben maar heb geen idee waar ik die kan bestellen. Is er iemand die mij kan helpen aan een adres???? Groetjes Marian
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds kort heeft mijn Picanto de volgende storingen: 1. De centrale portiervergendeling werkt niet. Als ik de portieren ontgrendel/ vergrendel, dan gaat alleen die portier open/ dicht die met de sleutel bediend wordt. Met de afstandsbediening gaat alleen de bestuurdersportier open/ dicht (wat mij ook logisch lijkt, aangezien de motor in die portier is geplaatst). Het werkt ook niet als ik de achterklep met de sleutel bedien of de portieren vanuit de auto open. Ik heb de zekeringen onder de motorkap en dashboard gemeten en die zijn in orde. Ook heb ik de binnenbekleding van de bestuurdersportier open gehad, maar geen bijzonderheden tegen gekomen. Alles zag er mooi droog…
Laatste antwoord door Remie, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 7,5k weergaven
Onze '05 Picanto is binnenkort aan nieuwe bandjes toe achter. Nu is de vraag: Welke band moeten we nemen? Liefst een band met een goeie prijs/kwaliteitsverhouding. De eerste Hankooks Optimo nogwat moeten vervangen worden achter. Voor zijn ze al vervangen voordat wij de auto kochten. Daar zitten nu Michelin Energy om in 165/60/R14 en dat is een erg fijne band. Met welke band(en) hebben jullie ervaring en wat is jullie mening daarover?
Laatste antwoord door H.Tjoek, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
ik heb een picanto van 2008 en als je de schakelaar van de vooruitverwarming in drukt moet er een klein groen lampje gaan branden dat doet het niet meer en ook geen lucht bij het raam weet iemand of dat de schakelaar kan zijn
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Mijn vrouw heeft vorige week een Kia Picanto gekocht uit oktober 2008. Deze auto heeft een ingebouwde radio, prima ding, maar mijn vrouw wil graag een carkit ingebouwd hebben. Probleem is echter dat ik nergens kan vinden hou ik de ingebouwde radio eruit kan halen zodat ik aan de achterkant van de radio kom. Ik heb al de ventilatie-roosters erboven gedemonteerd, maar zie daar niet wat ik verder los moet maken om verder te komen. Ook het handschoenenkastje heb ik eruit gehad, maar ook daar kom ik niet verder. Kan iemand mij in de juiste richting helpen zodat ik bij de aansluitingen achter op de radio kom. Daarnaast lijkt het er ook op dat de USB aansluiting vo…
Laatste antwoord door Coolrunnings, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
goede dag ik wil onder mijn picanto van 2008 een trekhaak plaatsen ,maar voor dat ik er aan begin ben ik een beetje voorwerk aan het doen. weet er iemand waar alle bouten , schroeven en clips zitten en wat de volgorde is van eventueel dingen verwijderen, voor dat ik de bumper kan verwijderen bvd 1500vulcano
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Ben n bezit van Kia Picanto uit 2006. Sinds deze week heb ik het volgende probleem: Ik open het linker voorportier (rijderskant) met sleutel. Alle deurvergrendelingen schieten netjes omhoog, van slot af. Echter, aan de passagierskant (rechter voordeur) schiet de vergrendeling gelijk weer terug op slot. Hierdoor valt deze deur uitaard totaal niet meer te openen. Heeft iemand ervaring met dit probleem en wie kan mij adviseren wat te doen ? Bvd ! Gr, Rob.
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo weet iemand hoe je de schakelaars van de middenconsole Picanto 2006 ( achterruit verwarming) moet uitbouwen om de lampjes te vervangen? gr. Jos
Laatste antwoord door Crum, -
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik heb sinds een maand een Kia Picanto van 2005. Vorige week is mijn autoradio (van de Lidl) er uit gejat. De hele auto vol glas en enkele krassen en een deuk in het rechter portier. De schade is inmiddels gerepareerd en ik heb een nieuwe autoradio gekocht. Maar bij het inbouwen blijkt deze niet echt lekker te passen. Het metalen frame dat bij de radio wordt geleverd past er van geen meter in. Ik gat in het dashboard zal zeker een halve centimeter breder moeten worden gemaakt. Hebben anderen hier ook last van gehad? En hoe hebben jullie dat dan opgelost? Met vriendelijke groet, Alex
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb vandaag een Kia Picanto uit 2004 gekocht. Er is alleen een dingetje wat me op valt als ik de deur dicht draai gaan alle deuren op slot behalve de bestuurders duur draai ik nog een keer gaat hij wel op slot. Is dit normaal of is er iets mis met mijn centrale deur vergrendeling ?
Laatste antwoord door Kia Rob, -
Lees net in het AD dat de Picanto tussen 2007-2009 behoort tot de flop auto's. Lekker dan.
Laatste antwoord door betominice, -
- 23 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoi club leden, Zijn er ook xenon liefhebbers aanwezig?? Ik heb vandaag het volgende voor mij picanto gekocht. Ik hou personelijk niet van dat geelachtige lichtbundel. Helaas moet ik het doen met xenon 5000k bulbs! Kia dealer meld dat je garantie in geding kan komen door een volledige xenon/HID set te plaatsen. Foto met resultaat volgt nog............
Laatste antwoord door MauS, -
Roest in Picanto 1 2
door Tazteam- 40 antwoorden
- 13,2k weergaven
Hallo, het lijkt of de Picanto elke keer ongewild in de media wil verschijnen. Eerst was het brandstofverbruik in de media, kortgeleden de gebroken krukassen. Maar nu iets waar we helemaal niet op zitten te wachten: Roest IN de Picanto. Jaja, je leest het goed: IN de Picanto. Ik kwam er achter met het inbouwen van mijn dvd-systeem, en dan kom je echt overal. Ik heb roest aangetroffen net onder de kachel Tevens roest aangetroffen bij de handel om het tankklepje te openen. Omdat de stoel eruit moest voor de montage van de dvd-speler, op alle bevestigingspunten van de bestuurdersstoel. Maar omdat de kabel door de rugleuning moest van de achterbank..........oo…
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik ben in het bezit van een rode kia picanto (2005), sinds kort zit een rode gloed op de achter bekleding. Volgens kia nederland zijn er nog geen enkele klachen op dit plobleem geweest en zijn hierook niet mee bekend. Ik vraag mij af of er mensen zijn wie dit probleem ook hebben, graag zou ik met hun in contact willen komen, Groet; Hanteun
Laatste antwoord door burgkop, -
- 11 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allemaal, ik ben sinds 3 weken eigenaar van een witte Picanto 1.0 EX uit 2005. Het wagentje bevalt me goed. Mijn vrouw en ik reden tot voor kort een Swift uit 2005 en een Passat Variant uit 1998. De Swift heeft plaatsgemaakt voor een Altea XL 1.2 TSI en de Passat is ingeruild op de Picanto. Het is verder een standaard autootje, alleen de audio heeft een (broodnodige) update gehad. Nu willen we de auto gaan voorzien van race striping. Iemand een paar voorbeelden van een (witte) Picanto met race striping? Hieronder mijn auto.
Laatste antwoord door bertil1970, -
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
hallo ik ben bezig op mijn picanto cv in te bouwen. dit lukt aardig en heb al twee deuren klaar. ik heb vier draden over waarvan ik twee weet. rood en zwart = plus en min. die twee deuren werken dus goed nu, maaarrrrrrrr ik hou twee hele korte draadjes over en wel een bruine en een witte. volgens de tekening moet die naar de "manual switch trigger" of "manual trigger switch"? Zonder die aan te sluiten werkt het al, maar vroeg mij wat dit is en wat de meerwaarde is om ze aan te sluiten en waar die voor dienen. ik kan dit nergens terug vinden en heb alleen een electra schemaatje. Groetjes Eddy
Laatste antwoord door Picanto2011, -
Bandenspanning
door Samantha- 3 antwoorden
- 10,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds 7 maanden de gelukkige eigenaar van een kia picanto 1.0 lx mijn eerste autotje, en ik ben dr super blij mee. alleen heb ik nog wel een vraagje over de bandenspanning. Wat moet de juiste bandenspanning zijn? Groetjes, Samantha
Laatste antwoord door Samantha, -
Radio inbouwen
door Maurice0- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, zou mij eerst even voorstellen. Ben maurice 22 jaar en ben bezig mijn buurman te helpen met zijn kia picanto. Er zat bij aankoop geen radio in dus zo gezegd zo gedaan alleen wat hebben ze gedaan de orginele iso/din? stekker afgeknipt. Waardoor er nu alleen losse kabels achter liggen, geluid ben ik al wel uit alleen die overige stekker niet Weten jullie toevallig welke kabel waarvoor is, zwart,roze,groen enz ligt daar en 2. Op de 12v contact staat geen spanning waar zit deze nog meer vast? de zekering zit er gewoon in alleen meet daar ook niets op
Laatste antwoord door Maurice0, -
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
hallo allemaal, heb afgelopen week voor mijn vriendin een kia picanto gekocht. het is een 1.0 lxe. nu loop ik tegen een paar kleine dingen aan. 1: lamp kapot. verwisselen is bijna onmogelijk, maar door zoeken op dit forum ga ik het morgen toch maar weer proberen. het moet kunnen. 2: wanneer je de auto open doet met de sleutel gaat enkel de bestuurderskant open terwijl er toch centrale vergrendeling opit. wanneer ik de deur dan nog een keer dicht en weer open doe, dan gaan wel alle deuren open. hoort dit zo te zijn dat de eerste maal opendraaien enkel je eigen deur opent??? 3: gisteren een radio eringezet. plug and play. vanmorgen doet hij niets meer. zekering is al…
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi Ik heb een picanto uit 2010. Nu wil ik een radio/cd inbouwen maar ik zou niet weten hoe ik al die panelen er af moet halen. Is er misschien iemand die weet hoe je het middenpaneel los haalt(daar waar de radio hoort te zitten) Alvast bedankt voor jullie hulp:D
Laatste antwoord door El-Rio-Grande,