Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo,

het lijkt of de Picanto elke keer ongewild in de media wil verschijnen.

Eerst was het brandstofverbruik in de media, kortgeleden de gebroken krukassen.

Maar nu iets waar we helemaal niet op zitten te wachten:

Roest IN de Picanto.

Jaja, je leest het goed: IN de Picanto.

Ik kwam er achter met het inbouwen van mijn dvd-systeem, en dan kom je echt overal.

Ik heb roest aangetroffen net onder de kachel

PICT0010-1.jpg

Tevens roest aangetroffen bij de handel om het tankklepje te openen.

PICT0011-1.jpg

Omdat de stoel eruit moest voor de montage van de dvd-speler, op alle bevestigingspunten van de bestuurdersstoel.

PICT0012-1.jpg

Maar omdat de kabel door de rugleuning moest van de achterbank..........ook hier ook weer roest.

Heel veel roest zelfs.

PICT0014.jpg

PICT0017-1.jpg

Je kan een paar dingen controleren, je hebt niet meer nodig dan een kruisschroevendraaier, om de 2 schroefjes los te maken om het kleine plastic kapje achter de tunnelconsole onder de kachel los te maken.

En de achterbankbekleding is simpelweg door een ritssluiting te benaderen.

Over de achterbank heb ik destijds al iets gelezen op het duitse forum, maar vanwege mijn slechte beheersing van de duitse taal, weinig aandacht aangegeven.

Daarom mijn vraag aan ALLE Picantorijders, kijk even je auto na, want het kan toch niet waar zijn dat de auto letterlijk van binnenuit gaat roesten.

Zelf heb ik de dealer op de hoogte gesteld, en deze zal Kia Nederland op de hoogte brengen en dan gaan bekijken wat er moet gebeuren.

Let wel: ik ga GEEN hetze tegen Kia Nederland of de Picanto voeren, ik wil alleen kijken of er meer mensen deze problemen hebben.

Daarom: controleer of laat je Picanto even controleren.

Zelf rijdt ik het eerste model, ik weet niet of het tweede model ook deze roestplekken al vertoont, maar daarom lijkt het mij geen kwaad kunnen, om zoveel mogelijk gegevens te verzamelen, en kijken of het structureel voorkomt bij dit model Kia.

Ik hoop van Picantorijders wat berichten te mogen ontvangen, of je wel of juist geen roestvorming hebt in je Pica.

Groeten

Philip

Posted

ik heb een maat van me op bezoek die monteur is dus we hebben even de kap bij de kachel los gemaakt en ook even bij het openmaakhendeltje van de tank gekeken.

en op beide plekken zat nog geen roest

Posted

... roestprobleem bij de PIC's is niets nieuws onder de zon ,kijk maar even op het Duitse forum ... zelf op ??n van de PIC's verrroeste handle open tankdeksel ,snel opgelost door behandeling met "stoproest" ,geeft het verroeste deel opnieuw het nodige zwarte uitzicht ... :cool:

Ook de dwarligger - onder het motordeksel - die de rubber dragen zijn bijzonder roestgevoelig ... rubber even opzij en ... :shock:

Who done it ... :wink:

Posted

Ik wilde toch wat meer weten, en in mijn ongeduld Kia Nederland gebeld.

Ze hadden alleen maar "iets" gehoord over "wat" roestvorming bij de tankdophandel en het stoelframe.

Verder hadden ze niets van roestvorming vernomen

Ook op de vraag dat in Duitsland dit probleem van de achterbank bekend was, werd er negatief op geantwoord.

Het blijkt dat de importeurs uit de diverse landen GEEN contacten met elkaar hebben omtrent eventuele gebreken/problemen van hun eigen modellen.

Jammer eigenlijk, nu maar afwachten wat de dealer gaat doen.

Philip

Posted

Het blijkt dat de importeurs uit de diverse landen GEEN contacten met elkaar hebben omtrent eventuele gebreken/problemen van hun eigen modellen.

Philip

... ofwel dat men de bekendmaking van het probleem probeert te downsizen ... remember de krukasbreuken ... :x

... Magic Flight ... :wink:

Posted

Zaterdag 19 April wordt onze Pica verwacht bij de dealer in Breda.

De foto's waren duidelijk en was een duidelijke klacht.

Daarom wordt op die zaterdag gekeken wat de opties zijn om de roest weg te krijgen, en weg te laten blijven.

Over het tankdophandeltje was de dealer al duidelijk: zelfs auto's die net van de boot kwamen, hadden al roestproblemen, en deze zijn bijna altijd al vervangen voordat de klant de auto hem voor de eerste keer meekreeg.

Daarom zijn veel mensen niet op de hoogte van roestproblemen.

Wordt vervolgd.

Philip

Posted

Het is te hopen voor je dat ze het mooi opknappen.

Ik vind het lakwerk toch aan de dunne kant vooral in de sponningen en onder de motorkappen.

Posted
... roestprobleem bij de PIC's is niets nieuws onder de zon

Ook de dwarligger - onder het motordeksel - die de rubber dragen zijn bijzonder roestgevoelig ... rubber even opzij en ... :shock:

Even onder de kap en onder het bewuste rubber gekeken, en gelukkig hier geen roest :wink:

Philip

Posted

Vandaag bij mijn Kia dealer geweest.

Volgens de dealer is het idd niet normaal dat zo'n jonge auto met zoveel roest wordt geconfronteerd.

De dealer gaat nu met Kia Nederland rond de tafel om te zien wat de dealer mag doen om de roest te verwijderen, en weg te houden.

Hopelijk deze week een definitieve uitspraak van Kia Nederland via de dealer.

Wordt vervolgd.

Philip

Posted

Vandaag al antwoord gekregen via mijn dealer omtrent de roest.

Maandag 5 mei gaat de Pica voor 2 a 3 dagen naar de dealer.

Het tankdophandeltje en de frames van de voorstoelen worden vervangen en/of gespoten.

De roest onder de kachel wordt verwijdert, en daar wordt een roestwerende lak overheen gezet.

De rugleuningen van de achterbank neem ik voor eigen rekening, simpelweg omdat de achterleuningen niet gedemonteerd kunnen worden ivm mijn install in de kofferbak.

En spuiten met lak in de auto was geen optie, zou een echte rommel worden.

Maar...............ik krijg ook een compleet nieuwe vloermat in de Pica, omdat de vochtplekken zichtbaar zijn en de roest niet uit de mat gereinigd kan worden.

Al met al: ben ik zeer tevreden met hetgeen gedaan gaat worden aan de auto.

Prima service.

Wordt vervolgd.

Philip

• 2 weeks later...
Posted

Vandaag de auto gebracht naar de dealer om de roest te verwijderen.

Maar vandaag ook weer de auto opgehaald bij de dealer.........................want ze zijn de complete vloermat vergeten te bestellen. :evil::evil::evil::evil:

Omdat alle dvd zooi uit de auto moest heb ik FullSpeed al moeten missen, waarschijnlijk volgend weekend alweer een meeting ivm dat de auto niet klaar is, gaat lekker :cry::cry::cry:

Hopelijk lukt het om donderdag as de auto nog binnen te krijgen, en vrijdag, uiterlijk zaterdag ochtend de Pica weer terug, dan gaat het nog lukken om de auto klaar te krijgen voor een meeting.

Wordt vervolgd.

Philip

• 3 weeks later...
Posted

De auto is klaar!!

Na wat problemen met wat kleine puntjes is de auto vandaag echt af.

De complete binnenmat is vervangen.

De stoelframes zijn gespoten.

Tankdophandeltje is vernieuwd en in een mooie zwarte lak gezet.

De kachelsteun is netjes ontroest en van een mooie laag verf voorzien.

En..............de tunnelconsole is vernieuwd, want tijdens de demontage van de oude zijn blijkbaar wat kleine bevestigingspalletjes afgebroken, en dat is vandaag defintief afgerond.

Al met al heel netjes opgelost door Kia en de dealer.

Probleem uit de wereld.

Philip

Posted

Goed te horen dat alles nu weer pico bello is Philip!

Nou reed je er toch al niet voor schandaal mee maar je kan er nu weer mee prima voor de dag komen; zeker op meetings waar men superkritisch de zaken bekijkt :wink:

Jij 't beste & succes!

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb een picanto van januari 2007.

En hij heeft ook kleine roestpuntjes aan de achterklep.

Ik moet nog terug naar de dealer

• 7 months later...
Posted

Ik heb sinds 2 jaar een witte kia picanto hiervoor had ik een rode picanto.

Mijn probleem is dat ik ook roest plekjes heb op de achterklep en rechter voordeur binnenkant.Met die rode picanto had ik dat niet en die was ook 2 jaar oud.

Wie herkent dit probleem

Posted

De Picanto is toch eigenlijk ook wel een schandebakkie ook he, al die problemen de hele tijd. Een auto van 2 jaar oud MAG gewoon absoluut NIET roesten als er niets mee is gebeurt in de zin van schade of iets dergelijks. Dat is echt gewoon uit den boze. En ZEKER zulke extreme roest mag nog niet voorkomen, en is gewoon voor rekening van de dealer. Zelfs na garantie adviseer ik alsnog de kosten op de dealer te verhalen.

Ik heb een Rio van bijna 7 jaar oud (zo oud alweer :|) en de enige roest die daarop zit zijn delen waarvan het logisch is dat ze roesten, zoals delen van de uitlaat en boutjes aan de onderkant et cetera. En de 1007 die ik nu heb is een maand oud, dus dat loopt niet zo snel uiteraard.

Posted

De Picanto heeft inderdaad steeds weer publiciteit die niet bepaald positief is. Of het moet met het pimpen door bijvoorbeeld Philip of Daisy zijn...

Mijn Rio heeft (voor wat ik heb gezien) geen bijzondere / vreemde roestplekken, alleen die handgrepen.... afbladderende verf zonder dat die grepen gebruikt worden... Maar goed, dat terzijde..

Laten we hopen dat de nieuwe generatie Picanto's hier geen last van heeft. Heb tot nu toe ook nog maar weinig vernomen van mensen die in de nieuwe picanto rijden...

Groeten,

Peter

Posted

Laten we hopen dat de nieuwe generatie Picanto's hier geen last van heeft. Heb tot nu toe ook nog maar weinig vernomen van mensen die in de nieuwe picanto rijden...

... dan gaat u er binnenkort wel van horen ... derde PIC CRDI ,FL dus

Posted

Pffff wat een gedoe met de picanto zeg pfff....

Met de mijne gaat het hier verder goed! Tot nu toe geen roest gezien...(hij is van 2004)

maar heb ook natuurlijk niet alles uit elkaar gehad met inbouwen dus zeker weten doe ik het nog niet ;) Maar hou het natuurlijk in de gaten :)

Inderdaad Peter, hahaha de pica komt door tuning wel wat positiever naar voren...alleen onderdelen dus weer niet :P

Maar hier dus nog geen last van iets gehad!! Gr Daiz