Jump to content

willem1

Leden
  • Content Count

    506
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About willem1

  • Rank
    Senior Lid

Algemeen

  • Woonplaats
    middelburg

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. NB. Een maand of wat geleden mijn Sorento II VGT AUT10/2006 'ingeruild' voor een Mitsubishi Outlander PHEV. Geen proefrit kunnen maken want die is nog niet op de markt in NL, alleen in Japan. Derhalve 'ingeruild' want mid maart besteld, aflevering mid november. En dan pas mijn Sorento inleveren tegen een overeengekomen prijs van afgelopen maart. Ik gooi het dus over een gehele andere boeg en ga anders rijden: fiscaal vriendelijk: 0% bijtelling (mits afgeleverd in 2013, daarna wordt het 7%) en 0% MRB en talloze milieusubsidies, MIA, KIA, VAMIL. Ik zal zien of-tie tzt. bevalt. Een ding: met mijn Sorento jarenlang nauwelijks problemen gehad (spaar 'm niet, ook niet in het terrein), doet het altijd en met 180K op de teller per saldo een fantastische, dijk van een auto. Maar zoals gezegd: gooi het nu over een andere boeg en ga PHEV rijden. Blijf wel bij een SUV, onverslaanbaar. Daarmee eindig ik als jarenlange 'reaguurder' dit mooie forum, vele veilige kms. een ieder gewenst, Willem=
  2. heb dezelfde gebruikswaarden..........
  3. de upgrade ziet er fantastisch uit, zie de Sorento in levende lijve op 27 september in Parijs en je weet het!
  4. Heb roest (nog) niet gezien, Sorento is van 10-2006, rijdt als een zonnetje, km. stand 153.000 en still going strong...........
  5. Tja, de VGT uitvoering zullen we maar zeggen......De mijne is van 10-2006 (zgn. Sorento 2) met inmiddels 116K op de teller. Je moet het natuurlijk niet te gek maken door lang heel snel te rijden (in Duitsland bv.), daar is de auto ook ongeschikt voor maar de VGT kan echt tegen een stootje. Maw. ik heb nog nooit problemen met de turbo gehad. Wel laat ik 'm altijd een minuutje stationair draaien na een stevige rit. De turbo & intercooler is dan witheet en moet echt even op adem gebracht worden. Zelf ga ik in dergelijke omstandigheden even op het terras zitten - DOEN!
  6. Dat wordt begin mei, nu op stap in Europa
  7. Beste mensen, even een hartekreet; was de laatste week veel op stap, Curacao, Bonaire, Miami. Op de Antillen barst het van de Kia's en heel veel nieuwe Sportages. Soms een verdwaalde nieuwe Sorento. Hoe komt het toch dat daar die auto's zoveel goedkoper zijn. Ik weet natuurlijk het antwoord maar het wordt hier in NL er bepaald niet leuker op. In Miami kost een fully loaded BMW X5 zo'n $50,000 dwz. EUR 35,000, toch niet te geloven? En dan hebben we het nog niet over de prijs van de benzine! Antillen en USA rijdt men benzine, dieselolie is voor te koken zegt men daar. Let wel: ik zou er niet willen wonen, verblijven voor een tijdje is wat anders maar m.n. in de US is autorijden toch echt een feest. Excuses voor deze 'cri de coeur'......
  8. willem1

    Sorent

    De mijne is van 10-2006. Daar is nooit iets mee (even afkloppen) en spaar 'm niet. Kortom: een superbolide. Een klein dingetje gehad en onder garantie opgelost, o-ringetje in de tussenbak, 3 druppels olie verloren. Ga voor een diesel en dan de meest exclusieve&automaat. Ik heb later nog FSD, Xenon en trekhaak toegevoegd. Super bolide, echt waar-
  9. willem1

    Eindelijk !!

    Mooie auto! Net 5 dagen in de US geweest, helaas maar 4 Sorento's van het laatste model in het wild aangetroffen. Daar zit dan wel een 6 pitter in. Zie trouwens de nieuwe Sorento maar weinig! Wat is er aan de hand? Te duur? Teveel concurrentie?
  10. willem1

    4x4

    TOD=Torque On Demand, wat zoveel betekent als koppel op afroep. Wat dat met 4 x 4 te maken heeft? Het volgende: zoals reeds door Jantje2 en Alex is vermeld is deze inschakeling alleen bedoeld voor echte bagger, steile helling met los zand e.d. Wanneer je dan 4 x 4 inschakelt, auto eerst stoppen, enfin het hele riedeltje in de gebruiksaanwijziging, je rijdt dan met minder toeren, overbrenging wordt anders (daarom max. 50 km anders draait de zaak in de soep) en heeft de Sorento veel meer kracht=koppel=torque. Maw. zet de stand nu in 'auto' en wanneer in deze barre tijden benodigd schakelt de aandrijving geheel automatisch over naar 4 x 4, dwz. op je voorwielen komt ook tractie! Als je dan ook nog winterbanden hebt gemonteerd rij je zo naar Moskou heen en terug, als je dat zou willen natuurlijk. Sorento is echt een bereauto! OK?
  11. willem1

    4wd cursus

    Kreeg enkele jaren geleden uitnodiging van KIA NL om eens te stoeien met m'n Sorento, locatie: Beekse Bergen. 't Moet gezegd worden dat ik op die uitnodiging met gemengde gevoelens inging maar......wat een verrassing! Aan het eind van de dag heb ik onder omstandigheden gereden die je in de praktijk niet vlug tegenkomt. Wat een beer van een bolide is die Sorento! Boendert als een klimgeit overal doooooor! Maw. wees niet benauwd dat je ergens blijft steken. Wel is het zo dat de 4X4 van de laatste Sorento (zonder tussenbak) anders zal presteren dan de mijne (origineel incl. ladderchassis). Succes!
  12. ik hou het liever bij m'n michelin's.......
  13. aanpassen? moet dat dan? rij 4x4 + winterbanden! in de file gewoon meesukkelen en inderdaad te allen tijde aan de omstandigheden AANPASSEN! momenteel is er weer wat sneeuw gevallen, ik blijf thuis....
  14. Even wennen, dat wel, maar cruise control werkt nu beslist geleidelijker! Opbouw gaat nu gestaag itt. het wat voorheen bruuske karakter van de cc. Bij steile hellingen schakelt m'n automaat terug. Zowel de cc. als de injectoren zijn bij een laatste beurt al voorzien van de update. Weet alleen niet waar ik het vwb. de injectoren aan zou moeten merken. Bij (ijs)koude start rookt-ie enigszins maar dat is weer snel over. Voor de rest bolt m'n Sorento als vanouds.........
×
×
  • Create New...