Sorento 1
2003->2010
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sorento 1 vind of plaatst u hier
874 topics in this forum
-
- 1 follower
- 7 replies
- 1.1k views
Wie zou er even met mij willen meedenken. Onze Sorento heeft het altijd goed gedaan. Nu na twee maanden stilstand wilde de auto niet aanslaan bij het starten. Na enkele pogingen accu leeg. Nadat de accu 24 uur heeft geladen nog eens geprobeerd. Maar motor slaat niet aan startmotor draait goed. Na doorverbinden brandstof relais in de motorruimte geen brandstof uit de slang voor op het motorblok. Is mijn brandstofpomp stuk of moet ik een andere kant op zoeken? Ik vind het vreemd dat dat precies gebeurd als de auto stil gestaan heeft. Daarvoor startte de auto altijd, en had geen kuren oid.
Last reply by Grafi, -
- 1 follower
- 3 replies
- 646 views
Goedendag met Bert , Kan iemand mijn vertellen waar ik de etonecs ( computer) centraal lock systeem kan vinden van de Kia Sorento diesel 2008 daar deze niet meer werkt en deze vervangen moet worden!!! Alvast bedankt 👌 Bert
Last reply by Grafi, -
Onderweg zag ik tientallen ( niet overdreven ) veel modernere, auto's wachten op de afsleep dienst en zag voor mijn ogen een dure moderne Audi kapot gaan op een 18 % bergpas. De 19 jaar oude Sorento had helemaal geen last van die berpassen, wat hoorbaar gehuil ( door de automatische AWD deed de vooras mee mee steil klimmen ) en het ding klimt as een berggeit, drukt je in de stoel terwijl je voelt dat hij zowel trekt ( voorwielen ) als duwt ( achterwielen )_ De jaren oude opmerking dat de Sorento lekkerder rijdt met 100 kg op de kogel klopt ook, lekker licht deinen en zo'n starre achteras en achterwielaandrijving die vrachtwagens ook hebben is ideaal om een forse caravan…
Last reply by Auke Riemsma, -
- 13 replies
- 1.8k views
Gezocht werkplaats handleiding kia sorento 3.5 v6 uit sept 2006 en onderdelen lijst
Last reply by Freek Martens, -
Ik vond jaaaaaaren geleden op een Amerikaans Sorento forum dit : The 5 speed tiptronic is a Jatco RE5R05A. Jatco is a subsidiary company of Nissan, producing transmissions for Nissan vehicles..They also supply Transmissions to other vehicle manufacturers around the world. The RE5R05A is fitted to Nissan Pathfinder, Navara,350Z and other models in the Nissan range.. The gearbox has been in production since 2002 and is regarded as a very good g/box... Now to the interesting part... The same g/box used in the Sorento is given the model No A5SR1/2 and is produced by Powertech under license from Jatco. Many of the g/box components are supplied to Powertech by Jatco.…
Last reply by ArjanS, -
- 41 replies
- 18.1k views
Hoi allemaal, Ik kan een kia sorento 3.5 V6 uit 2006 met 155 000 km op de teller kopen voor een leuk bedrag. Hij heeft altijd zijn beurten gehad, distributieriem is vervangen etc. Nu hoop ik zelf tot de 350 000 km door te rijden, maar weet eigenlijk helemala niet of deze auto's dat aan kunnen. Ik ga niet offroad rijden. Enkel woon/werkverkeer 30 km heen en 30 km terug per dag. en wat prive km's. Nu vroeg ik me alleen af hoeveel km zo'n auto ongeveer mee gaat, als je gewoon netjes dingen vervangt. Wat is de maximale km stand van een automaatbak ongeveer? Hoeveel kan zo'n motor ongeveer mee qua km's? Zijn het kwalitatief goede motoren? Wat zijn veel voorkome…
Last reply by ArjanS, -
- 1 follower
- 0 replies
- 135 views
Hoi allemaal. ik ben nieuw hier en vroeg me af of iemand mij kan helpen. ik heb een kia sorento mk1. En sinds gisten achter gekomen dat mijn dimlicht links (als je ervoor staat) niet meer werkt. dus vandaag een nieuwe lampje gestoken en helaas, nog steeds geen werkende dimlicht. Vervolgens alle zekeringen nagekeken. Maar alles blijkt te werken. Iemand enig idee wat dit eventueel zou kunnen veroorzaken? mvg Joery
Last reply by Joery rob, -
- 2 replies
- 324 views
Bij mijn Sorento 3,5 V6 moeten nu ieder jaar de koplampen worden gepolijst omdat ze helemaal dof en geel worden, anders APK afkeur. De auto is van 2005 dus ook al 19 jaar oud. Ik heb deze lampen altijd al niet zo mooi gevonden en vraag me af of iemand weet of je ze kunt verwisselen met die van het latere model Sorento 1 ? Andere suggesties ?
Last reply by ArjanS, -
- 1 follower
- 17 replies
- 8.4k views
Wij hebben de Sorento gekocht voor de looks, en niet omdat we zo'n auto nodig hebben. Dus we trekken er niks mee, en modderen doen we ook niet. Gewoon wat woon/werk verkeer, fun enz. Rijd ook gewoon lekker, dus geen klachten over de auto. Maar bij drempels vind ik de voorkant lekker soepel, maar de achterkant springt er achteraan. Gewoon rustiger de drempel nemen is natuurlijk ieders eerste gedachte. Maar zijn daar geen zachtere dempers of veren voor op de markt ?
Last reply by ArjanS, -
- 1 reply
- 293 views
Hallo, Een vraag mijn sorento houd soms iets in tijdens het rijden, nu zeggen ze dat de tussenbak is versleten, maar ik heb meer het idee dat het in de aandrijfstang zit. Auto rijdt en schakelt prima. Hebben jullie hier ervaring mee??
Last reply by ArjanS, -
- 0 replies
- 167 views
Hallo allemaal, Ik heb een vraagje weet iemand waar je een koelvloeistofreservoir kunt krijgen voor de kia sorento uit bouwjaar 2005 ik heb al 18 bedrijven gebeld, en ik heb nu 3x de verkeerde gekregen en overal nee gehoord. Ik heb het reservoir lek en onder druk gaat het via de naden eruit en loopt het over de draagarm de grond op Ik heb de auto 2 dagen terug gekocht niks geen lekkage want er minimaal koelvloeistof in Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen M.v.g Stephan
Last reply by stephan_2050, -
- 1 follower
- 5 replies
- 424 views
Ik ben nu pas lid gworden maar ik ben de bezitter al vanaf het begin van een Kia Sorento 2,5 diesel automaat uit 2004. Inmiddels in de loop der tijden is o.a. de dieseltank vervangen omdat de coating los liet en de boel verstopte, turbo defect en gereviseerd en een uitgelopen voorwiellager. Nu miste ik een paar weken geleden mijn reservewiel. Hij hing er niet meer onder en de stalen kabel van de ophanging was afgebroken. Wiel verloren of gestolen, wie zal het zeggen. Wielen worden wel aangeboden per 4 maar niet per stuk. In Engeland wel. Wie heeft ervaring met bestellen reservewiel in Engeland of heeft iemand nog een wiel te koop.
Last reply by HKiaSor, -
- 1 follower
- 2 replies
- 482 views
Hoi! Ik heb een gevonden die mij zint. 3.5, ivm toekomstige LPG inbouw, klassieke 2wd met inschakelbare 4x4, blijft heel, weinig km's en de prijs was goed. Wel wat werk aan maar dat lukt mij wel (hoop ik)🙄😁. klepdeksel pakking die op de uitlaat lekt, stuurhuis wat lekt dat vervang ik wel. Moet een terrein waardige wagen worden de terreinbanden heb ik al binnen, liftkit en verhogings veren komen. Alleen toen ik naar huis reed en ik in de file het stuur wou verstellen hoorde ik wat breken in de bediening vd stuurverstelling en is verstellen niet meer mogelijk. Is dat een bekend iets?
Last reply by Repsac, -
- 1 reply
- 398 views
Hi Kia liefhebbers Ik heb een vreemd probleem(pje?) soms start mijn 3.3 Sorento niet en het gebeurt 1 a 2 x per 3 weken en met wat geduld en niets doen (!) daarna wel.... (koude of warme motor maakt niet uit) ik moet eerst vertellen wat er wel gebeurd Auto staat in P, lampje brand ook, ik draai de sleutel om, alle verlichtingen reageren zoals het hoort maar je hoort alleen een klik meer niet, startmotor draait niet rond.. Accu is vrij nieuw en helemaal opgeladen, tussentijds haal ik de pook heen en weer voor het geval de sensor niet ziet dat hij in P staat (terwijl de lamp wel brandt maar je probeert wat...) niet noppes nada.... vervolgens wacht …
Last reply by ArjanS, -
- 1 reply
- 609 views
Beste allemaal, Mijn Sorento 1 (2008) maakt een flink tikkend geluid (3Hz) dat links van het midden thv de voorruit onder het dashboard vandaan komt. Zodra ik het knopje van de ontwaseming indruk houdt het tikken op. In elke andere stand getik. Wat is het? Hoe los ik het op? Hartelijk dank alvast Geert
Last reply by Ghans2SorI, -
- 8 replies
- 3.9k views
Hallo allen, Sinds een paar dagen heb ik problemen met (sorento bwj 12-2003) de centrale deurvergrendeling. Altijd prima gewerkt maar zo opeens wil de auto niet meer van slot af met de afstandsbediening. Wanneer ik de bestuurderskant vervolgens open met de sleutel gaan de anderen deuren ook niet los. Kan deze dan van binnenuit ook niet losdoen. De alarmlichten reageren wel op zowel vergrendelen als ontgrendelen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Met vr grt Edwin
Last reply by Johny, -
- 1 follower
- 0 replies
- 296 views
Hallo allemaal, Mijn zoon heeft een nette Sorento 3.3 uit 2007 gekocht. Hij bevalt heel goed, alleen zit er geen handleiding bij. Mijn vraag is of iemand er misschien een digitaal heeft of een link die hij wil delen. Een werkplaats handboek is natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt
Last reply by frankd, -
- 1 follower
- 7 replies
- 1.8k views
Hi Allemaal, Ik heb iets raars. Wilde gisteravond mijn verlichting aanzetten en kreeg ze niet aan. Onder de verstralers doen het wel, dimverlichting ook en groot licht ook. Relais getest en die zijn goed zover ik het zie. Zou het kunnen dat beide lampen kapot zijn te gelijk vind het zo raar, hebben jullie dit wel eens mee gemaakt? Vandaag bij verschillende garages geweest maar zijn helaas niet meer zo behulpzaam als vroeger.
Last reply by Murcielaygo, -
- 15 replies
- 8k views
Mijn Sorento van 6-2007 krijgt opeens achterop de klep net boven de kentekenplaat naast het chrome stuk een plek roest. Weet iemand hoelang toen de carrosserie garantie was? Gister pas ontdekt en nog niet bij de dealer geweest hoor maar in zo'n gesprek telt een goed voorbereid mens voor twee. grtz
Last reply by trrrr, -
- 0 replies
- 482 views
Alles geprobeerd, maar niks werkt. Wie heeft de gouden tip voor mij? Mijn Sorento van 2007 (Diesel Automaat) slaat af bij precies 2400 toeren, rijdend en stilstaand met de melding 'te weinig brandstof'. Eigenlijk alles in het brandstofcircuit is vervangen. Brandstofpomp, injectoren 2x getest, slangen gecontroleerd, sensoren vervangen, filters verwisseld, etc. Wie heeft een idee wat het probleem kan zijn of herkent dit?
Last reply by amvdw, -
- 0 replies
- 468 views
Wie kan me helpen ben opzoek naar het prise-as lager van een kia sorento 2.5 crdi uit 2005 handgeschakeld. Lager nummer fag 806037. Niemand kan hem leveren.
Last reply by richardvbsor, -
- 0 replies
- 523 views
Hoi iedereen, eerst post hiero. Ik overweeg een Sorento te kopen met weinig kms en deze te laten ombouwen naar LPG. Ik lees horror stories over hoge kosten bij kleppen stellen of koppen die snel gereviseerd moeten worden. Geldt dit voor alle blokken? Welk blok is het meest probleem loos? Alvast mijn dank voor je reactie. Gr, Casper
Last reply by Repsac, -
- 4 replies
- 2.9k views
Goedenavond allemaal, Ik ben sinds 3 jaar in het bezit van een Kia Sorento uit 2005 en deze heeft tot nu toe al het een en ander gehad aan onderhoud/vervanging. Af en toe zit ik nog wel eens in Duitsland voor mijn werk en nu kwam ik donderdagochtend terug rijden en net voordat ik thuis was en het gas losliet bij 80km/h kwam er een bonkend geluid uit de bak vandaan. Als ik de rem intrapte ging het over, ook als ik het gaspedaal weer intrapte ging het bonkende geluid weg. Je voelde de auto ook haast helemaal bewegen van de klappen. Nu gaf mijn garage aan dat het wel eens het oliepijl kon zijn, nagekeken en er kon inderdaad nog ietsjes bij. Toen leek het probleem …
Last reply by Tanja Guit, -
- 19 replies
- 5.4k views
Ik heb een probleem met de Sorento 3.5 V6 dat als ik kort flink rem en de auto iets naar voren duikt - zoals bij een rotonde om iemand voorrang te verlenen - en daarna gas wil geven de motor eerst onbelast lijkt te draaien en toeren maakt en dan pas met een hevige schok in de aandrijving alsnog "pakt". Als ik niet in de remmen duik en/of even 2 seconden wacht met accelereren doet ie dat niet, en is er niets aan de hand. Mijn vrouw rijdt wat rustiger en had niets gemerkt. In handmatige bedienings modus doet ie dat ook, maar de display geeft aan dat hij wel in de 1 is geschakeld. Blijven hangen in een versnelling en dan pas terugschakelen lijkt dus niet de oorzaak…
Last reply by ArjanS, -
- 5 replies
- 754 views
Hallo beste mensen. Ik heb een problemen met mijn achteras (auto 2007). Heftige roestvorming en een cadan die olie lekt. Maar nu is mijn vraag. Ik kan een knappe achteras kopen uit 2004 maar is van een 2 wiel aangedreven 3.5 aut sorento. Zou dit kunnen ivm de cadan ratio?? Of zit hier verschil in?? Mvg marcel
Last reply by ArjanS,