Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 15 antwoorden
- 9k weergaven
Mijn Sorento van 6-2007 krijgt opeens achterop de klep net boven de kentekenplaat naast het chrome stuk een plek roest. Weet iemand hoelang toen de carrosserie garantie was? Gister pas ontdekt en nog niet bij de dealer geweest hoor maar in zo'n gesprek telt een goed voorbereid mens voor twee. grtz
Laatste antwoord door trrrr, -
- 0 antwoorden
- 657 weergaven
Alles geprobeerd, maar niks werkt. Wie heeft de gouden tip voor mij? Mijn Sorento van 2007 (Diesel Automaat) slaat af bij precies 2400 toeren, rijdend en stilstaand met de melding 'te weinig brandstof'. Eigenlijk alles in het brandstofcircuit is vervangen. Brandstofpomp, injectoren 2x getest, slangen gecontroleerd, sensoren vervangen, filters verwisseld, etc. Wie heeft een idee wat het probleem kan zijn of herkent dit?
Laatste antwoord door amvdw, -
- 0 antwoorden
- 626 weergaven
Wie kan me helpen ben opzoek naar het prise-as lager van een kia sorento 2.5 crdi uit 2005 handgeschakeld. Lager nummer fag 806037. Niemand kan hem leveren.
Laatste antwoord door richardvbsor, -
- 0 antwoorden
- 707 weergaven
Hoi iedereen, eerst post hiero. Ik overweeg een Sorento te kopen met weinig kms en deze te laten ombouwen naar LPG. Ik lees horror stories over hoge kosten bij kleppen stellen of koppen die snel gereviseerd moeten worden. Geldt dit voor alle blokken? Welk blok is het meest probleem loos? Alvast mijn dank voor je reactie. Gr, Casper
Laatste antwoord door Repsac, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedenavond allemaal, Ik ben sinds 3 jaar in het bezit van een Kia Sorento uit 2005 en deze heeft tot nu toe al het een en ander gehad aan onderhoud/vervanging. Af en toe zit ik nog wel eens in Duitsland voor mijn werk en nu kwam ik donderdagochtend terug rijden en net voordat ik thuis was en het gas losliet bij 80km/h kwam er een bonkend geluid uit de bak vandaan. Als ik de rem intrapte ging het over, ook als ik het gaspedaal weer intrapte ging het bonkende geluid weg. Je voelde de auto ook haast helemaal bewegen van de klappen. Nu gaf mijn garage aan dat het wel eens het oliepijl kon zijn, nagekeken en er kon inderdaad nog ietsjes bij. Toen leek het probleem …
Laatste antwoord door Tanja Guit, -
- 19 antwoorden
- 6,2k weergaven
Ik heb een probleem met de Sorento 3.5 V6 dat als ik kort flink rem en de auto iets naar voren duikt - zoals bij een rotonde om iemand voorrang te verlenen - en daarna gas wil geven de motor eerst onbelast lijkt te draaien en toeren maakt en dan pas met een hevige schok in de aandrijving alsnog "pakt". Als ik niet in de remmen duik en/of even 2 seconden wacht met accelereren doet ie dat niet, en is er niets aan de hand. Mijn vrouw rijdt wat rustiger en had niets gemerkt. In handmatige bedienings modus doet ie dat ook, maar de display geeft aan dat hij wel in de 1 is geschakeld. Blijven hangen in een versnelling en dan pas terugschakelen lijkt dus niet de oorzaak…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo beste mensen. Ik heb een problemen met mijn achteras (auto 2007). Heftige roestvorming en een cadan die olie lekt. Maar nu is mijn vraag. Ik kan een knappe achteras kopen uit 2004 maar is van een 2 wiel aangedreven 3.5 aut sorento. Zou dit kunnen ivm de cadan ratio?? Of zit hier verschil in?? Mvg marcel
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Heela heren, Heeft iemand toevallig al na het vorige topic over de electrische stoelbediening een beetje betaalbare oplossing gevonden?? Probleem is een haperende electrische stoelbediening en een schandalig hoge prijs voor een nieuw schakelaartje bij de dealer (€ 180,00) Graag jullie tips of input, Gr René
Laatste antwoord door Bur, -
- 9 antwoorden
- 8,1k weergaven
Dag mede Kia-rijders Gezien het winterweer vandaag is toegeslagen vroeg ik me af waarvoor de draaiknop links op het dashboard dient. Ik heb een Kia Sorento 2.5 van 2003. Ik heb de keuze tussen AUTO, 4x4 en LOW. Nu staat ie al 9 jaar op 'Auto'. Als ik het goed begrepen heb dan dient de LOW functie enkel en alleen als je bijna vast komt te zitten of gewoon vast zit in zand of modder of iets dergelijk. Maar waarvoor dient de 4x4-knop dan? Ik veronderstel dat de auto van overschakelt in 4x4 (logisch!) en in AUTO dat de wagen zelf kiest tussen 2x4 en 4x4. De wegen zijn hier goed dicht gesneeuwd en nu het goed vriest is de baan precies een schaatsbaan. Heeft het nu zin om…
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn Sorento 1 uit 2005 heb ik al vele jaren. Onderhoud zoals vervangen van vloeistoffen in differentieels, automaatbak, motor en smeren van de aandrijfassen doe ik zelf. De enorm dikke balken van het ladderframe hadden oppervlakte roest wat ik heb behandeld. De differentieels waren ook fors roestig en daar wel aantasting met putjes. maar nog dik genoeg. Bovendien staat hij in de winter stil onder mijn carport ( ik gebruik hem in de zomer om een caravan te trekken e.d. ) er komt geen zout meer onder. Ik had wel vertouwen in deze "bomvrije" auto want dat ladderframe doet er waarschijnlijk wel 30 jaar of langer over om door te roesten. En ik heb dat behandeld. Maar hel…
- 0 antwoorden
- 604 weergaven
Waar kan ik de vries sensor van mijn airco vinden bij mijn Sorento 1 uit 2003? Heb het handschoenen kastje er al uit gehaald maar kan hem niet vinden. Iemand een plaatje of een foto? Mijn airco vriest namelijk in.
Laatste antwoord door rwijnhov, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, we hebben een vreemd verschijnsel met onze Sorento. Ook de garage zoekt zich een ongeluk... Als onze motor warm is houdt hij om de +/- 3 a 4 meter in onder vermogen (bij gas geven). Het is vergelijkbaar met bv een wiellager wat aanloopt maar dan veel langzamer (iets wat een stuk trager draait). Alsof er iets aanloopt... Iemand zo iets ooit meegemaakt? De aandrijfassen zijn al vervangen, ook een cvd koppeling. Graag jullie reacties.
- 1 antwoord
- 926 weergaven
Goedendag allemaal, Middels dit forum hoop ik de oorzaak te ontdekken van een zeer hardnekkig startprobleem van mijn Sorento 1. 2006, dit al gedurende twee maanden. Plots ging het motor-management lampje branden en was er sprake van het startprobleem. Na uitlezen en resetten van de nokkenas en krukas sensor, leek het opgelost maar na enige tijd weer niet starten. Hier op zijn zowel nokkenas als krukas sensor vervangen, evenals de accu, benzinepomp, en penbobine. Ook is de computer opgestuurd naar een speciaal-bedrijf voor controle, en zijn twee wat mindere solderingen op een printplaat vervangen. Echter het probleem blijft voortduren, laatste…
Hallo. Wij hebben sinds een maand een Kia Sorento 3.3 V6 uit 2007. We hebben de auto niet bij een Kia dealer gekocht. We merken dat de auto als de motor warm is schokkerig gaat rijden als je rond de 70 km/u rijdt. Het gekke is dan ook weer dat het niet altijd zo is. De garage houder waar we hebben gekocht herkend het niet en heeft geen oplossing. We hebben gelukkig 12 maanden garantie, maar komen niet tot de oplossing voor het probleem. Herkend iemand dit? Zou het laten uitlezen bij een KIA dealer iets kunnen opleveren?
Laatste antwoord door Martha, -
KIA Sorento I/II (JC) (125kW/170 PK) CRDi 4WD - Multimedia/Audio Upgrade - ADVIES gevraagd
door Duncan28- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo iedereen Ik ben in het bezit v.e. KIA Sorento I/II (JC) (125kW/170 PK) CRDi 4WD (eind 2008 grijskenteken) en zit al een tijd 'aan te hikken' tegen het upgraden v.h. standaard, fabrieks-af audio-pakket in m'n Kia. Nu ben ik zelf op zoek naar een upgrade v.d. af-fabriek speakers met wellicht nog een bescheiden sub en wellicht nog een extra 4-kanaals versterker. Wat ik graag zou wilen: - de standaard fabrieks speakers vervangen door bijv MTX of JBL of Kicker; - Wellicht de standaard fabrieks 4kanaals-Amp (achter/onder de bestuurdersstoel) vervangen, of 'gebruiken' in samenwerking met een nieuwe 4-kanaals AMP (moet dan meen ik wel Speaker-Le…
Laatste antwoord door Duncan28, -
Sensor kofferbak
door Saskiap- 1 antwoord
- 669 weergaven
hallo, De kofferbak geeft aan dat hij nog open is terwijl hij toch goed gesloten is wat als gevolg geeft dat ik steeds het peipend geluid in de auto heb. Weet iemand hoe ik dit tijdelijk kan oplossen? garage heeft momenteel geen tijd en ik wordt gek van dat gepiep Dank je
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 15 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo mensen Ik ben van plan om een tweedehands Sorento te kopen maar wat kan ik beter doen? Een 2.4 of 3.3? Ik gebruik hem vooral voor woon/werkverkeer en in de zomer met een vouwwagen van 750 kg. Groet, Marcel
Laatste antwoord door V3yro, -
- 0 antwoorden
- 503 weergaven
Te koop: 4 Michelin 4x4 Alpin 245/70 R16 107S winterbanden. Perfecte winterbanden op stalen velg met dik profiel. Alsof je op rails rijdt. 1 winter gebruikt op Kia Sorento. Ze liggen al een tijd (Dot 4805) maar zijn nog prima. Geen uitdrogingsverschijnselen.
Laatste antwoord door Pentcho, -
- 1 antwoord
- 840 weergaven
Hoi allemaal, Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Sorento 3.3V6 uit 2008. Wat een heerlijke auto!!! Nu heb ik een mooi zwart leren interieur en dat wil ik natuurlijk heel graag zo houden Welke middelen gebruiken andere Sorento eigenaren voor het onderhouden van het leer? Dank alvast voor jullie antwoorden! Groeten Wouter
Laatste antwoord door V3yro, -
Stuurprobleem
door Ossekop- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo allemaal, mijn naam is Oscar,trotse eigenaar van een Sorento 3.5 v6 bj 2006. Mijn koets heeft echter een raar probleem! Na een rit op de snelweg,bij de eerste bocht heb ik géén stuurbekrachtiging!! Die komt langzaam terug na het nemen van enkele bochten, maar niet 100%. Na een paar uur stilstand is de bekrachtiging weer helemaal ok. heb al een andere pomp gemonteerd heb ook een andere snelheidssensor gemonteerd(stond ergens in dit forum) nieuwe stuurolie erin niks helpt! Zou het mogelijk zijn dat de olie te warm wordt, want het probleem is zomers erger dan in de winter. Hopelijk heeft iemand een idee alvast bedankt, Oscar
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb enkele maanden geleden een Sorento uit 2005 gekocht, met een 2,4 MPI benzinemotor. Nu blijkt aan de acherzijde van de cilinderkop wat olie te lekken. Ik wil dit graag repareren en heb daarom een Chilton werkplaatshandboek gekocht. Daarin blijkt echter de motor, welke in mijn Sorento zit niet in te staan. Heeft iemand misschien een stukje van een handboek, waar de cilinderkop van de 2,4 MPI uit 2005 in beschreven staat? Het gaat om de samenbouw, eventuele afstellingen en de aanhaalmomenten van de cilinderkop. bij voorbaat hartelijk dank LeenS
Laatste antwoord door LeenS, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi allemaal, even voorstellen, mijn naam is Nanda en ik heb 2.5 maand geleden mijn eerste Kia gekocht. Heerlijke auto! Echter nog niet heel veel kilometers mee kunnen maken. Het begon gelijk in het begin dat de auto af en toe uit sloeg tijdens het achteruit de dijk op rijden (wat in mijn ogen vreemd is want tsja... automaat en afslaan?) Goed. Afgelopen maandag viel de auto stil tijdens het wegrijden op een vlakke parkeerplaats bij de winkel. Geen rare weersomstandigheden oid. Heb hem moeten laten afvoeren want starten deed hij niet meer. Hij staat bij vrienden van me die veel aan auto's klussen maar niet per definitie een Kia dus de dealer gebeld. Die wees mij…
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds kort eigenaar geworden van een Sorento 2.4 van 2005 met 145000km op de teller! Super fijne auto maar helaas blijft het gas vaak hangen. Dit is vooral merkbaar wanneer je rustig in de 2e versnelling door de binnenstad probeert te rijden. Hij blijft dan vaak rond de 2000 toeren hangen, ook wanneer je de koppeling intrapt. Vaak zakt het toerental als je een flinke dat gas geeft. Vorige week het gasklephuis schoongemaakt (was niet echt vies) en de veer gesmeerd. Dat heeft even iets geholpen maar het probleem is nu weer helemaal terug. Mijn eerste ingeving was om het gasklephuis te vervangen maar ik kan nergens een nieuw exemplaar vinden... Heeft i…
Laatste antwoord door Lazers, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, van mijn Sorento 2.5 crdi is de distributie ketting gebroken bij 120km/h. Volgens mijn garage is er ook klepschade ect… geschatte reparatie €2500. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft de sorento dus niet genoeg ruimte tussen klep en zuiger? met vriendelijke groet, Floris.
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
Beste Forumleden, Heeft of kent er iemand een persoon met een compleet motorblok,welke te koop is?
Laatste antwoord door Tom Zeldenrust,