Jump to content
Edwin936

Centrale deurvergrendeling storing

Recommended Posts

Hallo allen,

Sinds een paar dagen heb ik problemen met (sorento bwj 12-2003) de centrale deurvergrendeling.

Altijd prima gewerkt maar zo opeens wil de auto niet meer van slot af met de afstandsbediening.

Wanneer ik de bestuurderskant vervolgens open met de sleutel gaan de anderen deuren ook niet los.

Kan deze dan van binnenuit ook niet losdoen.

De alarmlichten reageren wel op zowel vergrendelen als ontgrendelen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Met vr grt

Edwin 

Zekeringen gecheckt?

De zekeringen heb ik gecheckt.

Ik denk zelf meer aan een relais.

Klinkt eerder als een probleem in de bedrading en/of regel module. Omdat je zegt dat de deuren van binnenuit niet te bedienen zijn. 

Voor de zekerheid al je reserve afstandbediening geprobeerd en/of batterij vervangen en contactpunten gecheckt?

Ik weet zo niet waar je moet kijken voor de bedrading, maar zal vanaf je bestuurdersportier naar je dashboard lopen lijkt me.

Als je het wilt tackelen probeer een stroomdiagram te bemachtigen...ben verder niet bekend met deze auto.

Soms is de bestuurders deur de baas...

Evt de bekabeling controleren in het schanierpunt van de deur

Je zou evt nog kunnen kijken of het aan een van de overige deuren ligt door de connector van de deur los (1 voor 1) te halen en vervolgens te sluiten (slot doorduwen met schroevendraaier in de deur ipv fysiek dicht doen)

Ik heb een engels werkplaatshandboek voor je, staat vast wel stroomschema in. Als je dat aandurft moet je mij even een PB sturen, dan geef ik je een download link.

Vergeet die opmerking maar van die deuren.

Ik zie 2  "systemen" adhv geleverde info. Waar ze zitten kan ik niet aflezen.

Aan de pin bezitting op conector c13 van je ecta module kun je zien of je de europse super lock variant hebt1 (waar die module zit weet ik zo niet)

Wat ik zou doen om het nog makkelijk te  houden zoek die relais op en verwissel ze systematisch met een vergelijbare als die er is. (Je hebt denk ik een zekeringkast in de auto en onder de motorkap)

Probeer te luisteren of ze klikken

Volgende stap kan zijn met een testlamp het een 0ander uitsluiten

Screenshot_20191108-124659.png

Screenshot_20191108-124645.png

Screenshot_20191108-124630.png