Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kan van binnenuit mijn deur niet meer openen. De grijze kabel binnen in het portier het eindstuk dat in het portierslot gaat is namelijk kapot. Ijzeren deeltje is afgebroken. 

Weet iemand of ik deze kabel separaat kan bestellen en wat het artikelnummer hiervan is?

Alvast bedankt.

Posted

Ja, die kun je bestellen en kostte mij ca. €25,- ruim 3 jaar geleden.
Onderdeelnummer heb ik niet bij de hand, ik heb de kabel uitgebouwd en een foto gestuurd met uitleg.

Posted

En toen dacht ik de foto voor je op te zoeken, heb ik het partnumber gewoon!

Let wel, deze is voor de linker voorportier van een 5 deurs Picanto uit 2012! Een 3 deurs heeft ws een langere kabel, want langere deuren.

69827d90ad06f8c879111bda47a1f2be.file
d125fadf60c42b3115c95d4b153c4947.file

• 2 weeks later...
Posted
Op 30-5-2024 om 22:10, zei Murcielaygo:

En toen dacht ik de foto voor je op te zoeken, heb ik het partnumber gewoon!

Let wel, deze is voor de linker voorportier van een 5 deurs Picanto uit 2012! Een 3 deurs heeft ws een langere kabel, want langere deuren.

69827d90ad06f8c879111bda47a1f2be.file
d125fadf60c42b3115c95d4b153c4947.file

Dank voor je reactie. Ik krijg nu pas een melding. Ik had Kia gebeld die gaven aan dat het enkel in geheel te bestellen was met slot. Dus heb ik er één van de sloop gekocht en toevallig vandaag ingezet. Maar toch bedankt voor de reactie. 

Posted

Fijn dat het is opgelost, maar jouw dealer is imho dan een prutser. Ik heb mijn dealer uitleg gemaild met foto's en kon een paar dagen later het kabeltje ophalen.

In de tussentijd had ik een stuk koperdraad door de deur geweven om de deur van binnen te kunnen openen.

• 4 months later...
Posted

Ik heb dit zelfde probleem ook de deur niet meer open krijgen van binnenuit.

Oogje van de kabel blijkt afgebroken.

Ik heb alleen een 3 deurs auto en nergens een kabel te vinden idd ook alleen compleet met nieuw slot ala 225 euro.

Op de sloop hier in de buurt hebben ze er ook geen.

Iemand tips of die weet hoe ik wel aan zo'n kabel kan komen?

Vind 225 veel geld voor zo'n stomme kabeltje 🙁

Posted

Laat je dealer eens zoeken in hun systeem op partnummer 81371 in combinatie met je kenteken.

81371 lijkt namelijk het standaard nummer te zijn voor die kabel van Kia en Hyundai en de tweede set karakters staat voor type auto.
1Y000 is dus een 5drs Picanto, A7000 is voor een Forte.

Wat ze je willen verkopen is ws 81310 of 81320, maar 81371 is daar een los onderdeel van, net als 81391; de kabel voor het slot.

Succes!

• 3 weeks later...
Posted
Op 13-11-2024 om 22:29, zei Murcielaygo:

Laat je dealer eens zoeken in hun systeem op partnummer 81371 in combinatie met je kenteken.

81371 lijkt namelijk het standaard nummer te zijn voor die kabel van Kia en Hyundai en de tweede set karakters staat voor type auto.
1Y000 is dus een 5drs Picanto, A7000 is voor een Forte.

Wat ze je willen verkopen is ws 81310 of 81320, maar 81371 is daar een los onderdeel van, net als 81391; de kabel voor het slot.

Succes!

Dank je voor de tip heb hem doorgestuurd naar mijn monteur.

Dacht namelijk een kabel gevonden te hebben maar deze bleek net toch niet te passen omdat het weer voor een deur met centrale deurvergrendeling is en dat heeft mijn auto niet en pas dus ook weer niet, die kabel is weer langer en ander haakje 😩