Jump to content

spostma85

Leden
  • Content Count

    160
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

spostma85 last won the day on October 6 2016

spostma85 had the most liked content!

Community Reputation

25 Excellent

About spostma85

  • Rank
    Lid
  • Birthday 10/22/1985

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Wolvega
  • Hobby's
    auto's
    Sport: fitness, krachttraining, hardlopen, voetbal
    Honden: Nina, Maus, Jip
  • Auto
    Kia Sorento 3.5v6 Exqlusive 2006 67sgvx
    Mazda mx5 1.6 softtop 2001

Recent Profile Visitors

1,219 profile views
  1. spostma85

    Red-1 alternatief transmissievloeistof

    @ArjanS Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik ga op save spelen en alleen de aftapplug gebruiken. Ik zal 6+ liter olie halen. De tussenbak, cardans en kruiskoppelingen laat ik doen bij de aankomende APK. Geen gedoe met pompjes en spuiten. Dan loopt die weer gesmeerd :)
  2. spostma85

    Red-1 alternatief transmissievloeistof

    @ArjanS Hoeveel liter gebruik jij bij verversen automaat? Ik ga het maar zelf doen om te besparen. Nog tips om rekening mee te houden?
  3. spostma85

    Red-1 alternatief transmissievloeistof

    Hé Arjan! Kroon SP 4026 hè Anders blijft het verwarrend Maar ja, de sorento rijdt nog steeds zo'n 20.000 per jaar. Op wat roest na, en af en toe vervelende storing op gas (zie andere topic) gaat dat nog prima. Tellerstand nu 250.000 Woon-werk en wekelijks een 2 paards trailer erachter, en vakanties door europa. Jij hebt de Sorento op stal dus. Wat rijd je nu dan? Gr Sander
  4. spostma85

    Red-1 alternatief transmissievloeistof

    Een iet wat laat herstel. Dit moet zijn "SP 4026 ". Ik heb 2 maal onterecht 4032 genoemd, (verwarring door 2032) maar deze bestaat niet ik ben eind vd maand alweer aan de volgende verversing toe. 80.000km verder. groet.
  5. spostma85

    LPG probleem (alweer?)

    Ik heb vanochtend ontdekt bij wat klein onderhoud dat de uitlaat lekt. Op het punt waar de 2 delen vanaf het spruitstuk samenkomen. Ook aan het einde, waar een stuk gelast is daar komt water uit. Dat eerste punt dat zal crucialer zijn dan de laatste. Echter neem ik aan dat dit mijn bovenstaande problemen niet oplost. Zal dat lek vlakbij de motor vervelend zijn voor de lambda's ivm valse lucht?
  6. spostma85

    LPG probleem (alweer?)

    Beste mede forumleden, Ik rijd er al een tijdje mee om omdat er geen heldere diagnose is (aldus lpg boer), wellicht hebben jullie nog goede suggesties. 3.5 v6 op lpg heeft bij warme motor regelmatig de neiging om uit te vallen. Gaat inhouden, stotteren en als ik dan niet overschakel op benzine dan valt hij uit. Doet zich voor wanneer buitentemperatuur 10+ graden is, en dan tijdens de terug rit, van bijvoorbeeld werk. In de winter geen uitvallen en inhouden gehad. Heb eens ergens gelezen dat de pomp door slijtage of deffect de brandstofdruk niet meer kan garanderen als die te heet wordt. Klinkt dit plausiebel? Gecheckt: Kabelboom, geen blootliggende delen of sluiting zichtbaar, door lpg boer gecheckt. Zekering van lpg vloog er steeds uit, 15amp. Zelf vervangen door 20amp. Die blijft intact, hierdoor het probleem wellicht verplaatst. Toch ergens sluiting? Lpg pomp akoestisch beoordeeld, door lpg boer, in orde. Foutcodes lpg systeem na uitlezen door lpg boer: pomp dubieus en injector 5. Na wissen niet meer teruggekeerd. Lambdasensors, uitgelezen tijdens rijden, goede waardes Fueltrims, uitgelezen tijdens rijden, geen noemenswaardige afwijkingen, binnen marges Vacuumlek, spuiten rond inlaat motor, injectors en gasklephuis, geen effect op motorloop of uitlaatrook, maar de testrit kort erna liep die wel fijn, soepel! Dag erna niet meer. (Had ik dan tijdelijk een vacuumlek gedicht met spuiten?) LMM, in orde Carterventilatie, enkel slangetjes gecheckt, weet niet of wellicht ergens vernauwing of verstopping zit Ik heb geen foutcodes! Op benzine loopt hij goed. Raar is ook dat als ik de motor afzet op lpg dat hij later moeilijk start (op benzine), ik moet dan doorstarten en soms even gaspedaal indrukken, terwijl ik prima start als ik de auto voor het uitzetten nog overschakel op benzine. Zou beide wat met pompdruk te maken hebben? Of misschien ook toch ergens een vacuumlek of lekkende lpg injector?? Hoor graag suggesties. Groet, Sander
  7. spostma85

    Sorento 2.5

    Beste Tom, Jammer dat er nog niet gereageerd is op je vraag. Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt? Kijk ook eens verder op het forum in oudere topics, daar staat ongetwijveld meer informatie. Gr. Sander
  8. spostma85

    Brandgeur verwarming

    Hier hetzelfde af en toe bij een 3.5 v6. Geen idee wat het is...
  9. spostma85

    Superlocker inbouwen Limburg

    Fijn Bur dat het zo heeft uitgepakt en dat je wat aan dit forum hebt gehad. Succes met de Superlocker! Gr. Sander
  10. spostma85

    Superlocker inbouwen Limburg

    Hoi Bur, Neem eens een kijkje in dit oude topic over de superlocker. Daar vind je wel wat je zoekt: https://www.kiaclub.nl/topic/17491-superlocker-inbouwen/ Groet, Sander
  11. spostma85

    Ruitenwisser achter blijft aan

    Hoi Herman. Hierover vind je wel informatie op dit forum. Dit probleem hebben meer mensen gehad. Om je toch een snel antwoord te geven, ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij hielp het vervangen van de ruitenwissermotor niet. Bij mij lag het aan de control unit. Een kastje met een printplaat bevindt zich in je achterklep in de buurt van de wissermotor. Dit kastje vervangen of printplaat laten nakijken op een slechte soldering. Succes.
  12. spostma85

    Verschil brandstof pomp

    Volgens mij geen verschil. Motorcode G6CU, 3.5 V6, 08-2002 tot 12-2006 Zie foto voor productcode. Voor een goede 2e hands kun je op onderdelenlijn kijken.
  13. spostma85

    Foutcode p0171 blijft terugkomen

    Hoi allen, Om beter bij de lambdasonde sensor 1 op bank 1 te komen heb ik de luchtslang verwijderd, die tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk zit. Nu bleek het nippel aan die slang te zijn afgebroken. Aan dit nippel zit een vacuümslang bevestigd die naar de motor loopt. Ook zijde bank 1 natuurlijk. Omdat de MAF sensor ook vacuüm druk gebruikt in zijn metingen kan dit dus heel goed mijn probleem zijn. Niks kapotte lambda, die geeft alleen maar door dat het mengsel niet juist is en dat elders in het traject wat mis is. Dus wees je ook bedacht op een eventueel los vacuumslangetje, het overkwam mij dus ook. Let wel, aangezien hier meningen over verschillen, Bank 1 is passagierszijde en is in mijn geval cilinder 1,3,5. Bank 2 is bestuurderszijde en in mijn geval cilinders 2,4,6. Dan weet je ook aan welke kant je welke lambda sensor moet zoeken. Zie foto's van het vacuüm slangetje en afgebroken nippel. Nu rijden en afwachten. In de 5 dagen dat ik het afgebroken nippel had ontdekt en deze tijdelijk had vast getaped is het storingslampje al niet gaan branden en waren metingen goed. Vanaf vanavond heb ik een andere luchtslang met intakte nippel gemonteerd. Van een sloopauto, 40 euro incl. verzenden. Op hoop van zegen. Dan kan de lambda sensor in de verkoop.
  14. spostma85

    Foutcode p0171 blijft terugkomen

    Hoi allen, Veel te druk geweest in en om nieuwe woning. Auto rijdt wel maar lampje blijft terugkomen. Ook op benzine is dat inmiddels gebeurt. Omdat ik momenteel niet genoeg geld heb voor uitgebreide uitlezing, foutopsporing en reparatie, wil ik zelf de lambda sensor 1 op bank 1 vervangen. Stiekem hoop ik dat dit toch de oplossing is, daar de sensor door de hoge temperaturen van gas eerder het loodje zou kunnen leggen. WIe heeft ervaring met het vervangen van deze sensor. ik kan er niet goed bij, voor een ratel met speciale sleutel erop is te weinig ruimte, dan krijg ik de sleutel niet eens op de sensor om hem eruit te draaien. Iemand tips?
  15. spostma85

    Foutcode p0171 blijft terugkomen

    Dank voor jullie reacties. Ik ben erg druk geweest met andere zaken. Zal deze week mijn vervolgstap overwegen. Gelukkig rijdt de auto wel, maar zodra de foutcode weer opduikt, om de zoveel dagen, loopt hij niet fijn. Wordt vervolgt.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.