Jump to content

spostma85

Leden
  • Content Count

    270
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3
  • Country

    Netherlands

spostma85 last won the day on October 31 2019

spostma85 had the most liked content!

Community Reputation

31 Excellent

1 Follower

About spostma85

  • Rank
    Lid
  • Birthday 10/22/1985

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Wolvega
  • Hobby's
    auto's
    Sport: fitness, krachttraining, hardlopen, voetbal
    Honden: Nina, Maus, Jip
  • Auto
    Kia Sorento 3.5v6 Exqlusive 2006 67sgvx
    renault clio 1.5dci sélection business sport 2011 40phv5

Recent Profile Visitors

2,091 profile views
  1. Mocht je uiteindelijk toch nog opzoek zijn naar een gebruikt gasklephuis om die te wisselen kijk dan eens hier https://www.totalparts.nl/nld/auto-onderdelen/P/kia+sorento/onderdeel/motor+gasklephuis Onderdelenlijn had niks liggen.
  2. Wat doen je toeren bij stationair draaien? Bijvoorbeeld na starten of bij stoplicht? Heb je de stekkers van gasklephuis ook gereinigd en ingevet? Heb je wellicht valse lucht in het inlaattraject? Gaskleppositiesensor? Gaspedaalsensor? Luchtmassameter schoongemaakt? Het kan nog zoveel zijn.
  3. Lang leve Youtube inderdaad! De prijzen die je noemd vallen mij reuze mee! Dat zal bij een volgende vastloper toch het overwegen waard zijn. Ik neem aan via Ebay/Amazon/Alie-expres?
  4. Hey Arjan, Ik ben zelf nog wel van het gangbaar maken/houden. Vind die complete klauwen niet goedkoop. Toch gauw paar honderd p.s.? Tot nu toe nog maar 1 remzuiger + keerringen rechtsachter vervangen, alweer 2 jaar terug. Verder een paar stofhoesjes van geleidepennen. Meer niet. Ik controleer de remmerij wel elk half jaar tot jaar, en maak het schoon om het vervolgens op punten te smeren met siliconenvet. Remvloeistof vervang ik ook elke 2 a 3 jaar. Het werpt zijn vruchten af. Verse remvloeistof doe ik ook met een zelfgemaakte 1 persoons ontluchter. Niet meer dan een slangetje in een gesloten potje met ontluchtingsgaatje. Het potje vullen met beetje remvloeistof zodat het slangetje geen lucht aantrekt maar hooguit vloeistof. Het slangetje moet bij voorkeur in een boog staan, vanaf nippel wat omhoog en daarna naar beneden, wat ook het terugkeren van oude vloeistof en lucht bemoeilijkt. Werkt voor mij voldoende. Kost me een slangetje en een lege fles vruchtensap met wat oude/nieuwe remolie erin. Leuk hoe je het met een beetje handigheid goedkoop en praktisch houdt. Tijd is mijn grootste vijand. En roest komt op nummer 2.
  5. Hoi Grafie, Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je remklauwen goed functioneren, heb je dat niet gecheckt dan verdiend dat eerst aandacht! Ik zou het zoeken in je HRC (hoofdremcilinder) het lijkt alsof die soms onterecht druk opbouwt, wellicht door warmte, en mogelijk wijst dat op het niet goed terugkomen van de HRC zuiger of het niet goed terugvloeien van remvloeistof naar het reservoir. Vergeet ook niet naar je rempedaal te kijken, wellicht speling ontstaan of dat de afstelling niet meer juist is? Op google vind je wel manieren om je HRC te testen op werking. Wellicht kom je daar verder mee. Veel succes!
  6. @ArjanS Is toch een 'mooie' combi zo! De sidebars geven hem net wat extra. Persoonlijk vind ik een bullbar hem ook wat meer karakter geven, maar ik snap ook wel dat jij dat wellicht onzin vindt met jouw (beperkte) gebruik. Laten we hopen dat er na juni weer wat minder maatregelen zullen zijn.
  7. Haha inderdaad, hij lust wel een slok.
  8. Misschien eens contact opnemen met de fabrikant van de unit. Ik weet niet of het een af fabriek Seat unit of universele is, maar wellicht is die niet zonder meer compatibel met je auto. Helaas rijkt mijn kennis hieromtrent niet ver. Succes!
  9. 2007 is facelift model. Mijn wphb gaat t/m 2006 helaas.
  10. Probeer eens het apparaat te resetten.
  11. Check ook eens deze link over Kat rebuild, van dit forum afkonstig. Monteren en demonteren schijnt niet zo spannend en onafhankelijk van uitlaatspruitstuk. Wel hopen dat er niks afbreekt door roest. Er wordt ook gesproken over de veel voorkomende oorzaak van defect gaan van de kat. Heb je bijv. ook olieverbruik? Want waarom gaat dat ding vaak stuk bij de sorento? Mijn 3.5 v6 heeft meerdere kats en die zijn na 270.000 km nog niet stuk zover ik weet. Ik verbruik/verbrand ook geen olie.
  12. Maakt niet veel uit. Paar tientjes voor zo'n OBD stekker met bluetooth en daarnaast de app 'Torque pro' en je kan aan de slag. Je hebt add'ons bij die app, bijvoorbeeld om realtime data grafieken te maken van de waardes die je zelf kiest. Die app kost eenmalig een paar euro in de playstore, of even op google zoeken naar een gratis apk file van torque pro.
  13. Hoi allen, Hier zomaar een paar foto's van mijn Sorento van 01-2006, de 3.5 v6 exqlusive Vind de eerste Sorento nog steeds de mooiste, al komt het nieuwste model weer aardig in de buurt. Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's!
×
×
  • Create New...