Jump to content

spostma85

Leden
  • Content Count

    212
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

spostma85 last won the day on October 6 2016

spostma85 had the most liked content!

Community Reputation

28 Excellent

About spostma85

  • Rank
    Lid
  • Birthday 10/22/1985

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Wolvega
  • Hobby's
    auto's
    Sport: fitness, krachttraining, hardlopen, voetbal
    Honden: Nina, Maus, Jip
  • Auto
    Kia Sorento 3.5v6 Exqlusive 2006 67sgvx
    Volvo c30 D3 2007

Recent Profile Visitors

1,595 profile views
  1. Is nu alles goed na vervangen turbo??
  2. Ik vind dit echt te kort door de bocht, ook al is het mogelijk. @Tom Zeldenrust kan beter wat meer details geven voordat wij met suggesties komen. Wat is er precies gereviseerd en ook waarom, wat voor kleur rook, wat valt verder op, hoe weet je dat de turbo goed is, heb je vaker revisie gedaan, verlies je koelvloeistof, olie, is je verbruik hoog, trek je valse lucht, etc. etc.
  3. @Tom Zeldenrust Zwarte rook of witte rook?
  4. Ben benieuwd. Laat maar weten wat eruit komt.
  5. Heb je evt. storingscode van vervsngen egr gewist? Verder nog recente codes uitgelezen? Is er nog een code die een soort noodloop activeert? Loopt de motor wel op alle 4 cilinders?Als er 1 niet meedoet vanwege probleem in de ontsteking (bobine, bougiet, kabel, timing) o.i.d. dan heb je al 25% minder vermogen. Is 1 van je katalysatoren niet verstopt van voor de revisie? Door verstopte oude egr en slechte ontbranding? Kan vanalles zijn helaas. Als je wat meer info geeft is het makkelijker zoeken, nu moeten wij maar gissen.
  6. Laat ik nu de engelse versie hebben. Ik zal vanavond kijken of ik de download link nog kan vinden. Anders moe ik even wat verzinnen. Wordt vervolgt. Gr. Sander
  7. Toevallig heeft mijn partner een vergelijkbare storing met haar volvo c30 d3. Gaspedaalsensor vervangen, gasklephuis gereinigd en stekkers schoongemaakt, melding bleef af en toe terugkomen. Oorzaak ligt daar waarschijnlijk in bedrading, en dat is soms zoeken naar een speld in een hooiberg. Wat mij opvalt is dat de melding voornamelijk bij nat weer optreedt, en na de wasstraat. Dsn denk je toch aan een draad die is grsleten en waar vocht bij kan. Maar even terug naar jou. Het gaspedaal vervangen op basis van uitlezen vind ik een gok van jouw garage. En voor jou een dure. Vaak is het een sensor of bedrading. Gasklephuis kan ook. Luchtmassameter kan ook. Er zijn meerdere waardes die een motor (goed) laten lopen of een noodloop activeren. Zoals Murcielaygo zegt, check de stekkers van gaspedaal, gasklephuis, maak ze zonodig schoon. Check de bedrading, laat deze eventueel doormeten evenals de stekkers. En ga verhaal halen bij die garage. Trouwens, gaat die ook in noodloop als je bij het starten het gas een beetje ingedrukt houdt dus dat hij niet onder de 2000 toeren komt bijv. Is wel lastig testen als je maar 4x in 2 jaar tijd deze klacht hebt.... en kun je bij noodloop de motor uitzetten en daarna opnieuw probleemloos starten? Gaat die ook tijdens rijden wel eens in noodloop?
  8. Het schuifstuk op de achteras lijkt niet afdoende via de nippel gesmeerd te kunnen worden en dient te worden gedemonteerd om afdoende te worden gesmeerd tegen bonken. Dat is op veel filmpjes te zien. Wellicht nog met een ander speciaal vet... (Ik heb ook eens gezien dat ze er een soort flexibel balletje in drukten die bepaalde bewegingen opving. Dat zou tenminste duurzamer zijn dan het vet dat regelmatig aangevuld/ververst dient te worden.) Heeft de voorste as ook een schuifstuk??
  9. Check ook deze link voor info over de 'driveline bump' https://www.kia-forums.com/threads/driveshaft-bump.40366/ Zou het niet eerder de spiebaan (slip joint/slip yoke) zelf zijn die de bonk geeft, die kruiskoppeling lijkt mij niet zoveel speling te hebben voor een dergelijke bonk. Of combinatie van beide onderdelen. Citaat uit bovenstaande link: "Some Sorento owners may complain of an intermittent “bump” feeling when coming to a quick stop or pulling out after a quick stop. When this occurs the driveshaft slip joint may be binding from lack of lubrication on the splines at the slip yoke. To repair this condition remove the driveshaft from the vehicle, mark the driveshaft orientation for balance purposes. Separate the driveshaft halves, apply valve grinding compound (Permatex P/N: 34A) to the splines, work the driveshaft yoke back and fourth approximately 40 times to buff the mating surfaces. Thoroughly clean off all valve grinding compound from interior and exterior splines and apply a thin coating of Steelco*, Industrial Lubricant P/N: 488-1 Red Crown lubricant or equivalent to the splines. Reassemble the driveshaft and road test to verify proper operation, replace driveshaft if condition is still present.
  10. @ArjanS Ik voel een soortgelijke bonk wanneer ik vlakbij mijn werk over de weg rijd waarbij mijn rechtervoorwiel door een soort kuil in het asfalt rolt. De bonk treedt op zodra de band vanuit de kuil weer op vlak asfalt komt. Zou dit ook op een kruiskoppeling aankomen en zijn er nog andere onderdelen in de aandrijving die onregelmatigheden horen op te vangen die wellicht speling/slijtage hebben...?
  11. @ArjanS Ik moet helaas terugkomen op mijn laatste bewering vwb de bonk. Mijn bonk is nog wel aanwezig. Al is het op een of andere manier wat minder aanwezig. Leuk projectje om de kruiskoppeling(en) nog eens te vernieuwen. Laat maar weten of jij eerder bent en hoe het ging. Ik bekijk het waarschijnlijk pas volgend voorjaar/zomer. Gr.
  12. Overigens, is er onlangs nog onderhoud aan radiateur o.i.d. gepleegd en is er koelvloeistof ververst o.i.d. waarna dit probleem optreedt?
  13. Volgens mij kan dit door een ondeugdelijke warmtesensor komen die zich in de luchtpijp bevindt. Rechts zou er een sensor moeten zitten die mogelijk een onjuiste, waarschijnlijk te hoge, waarde geeft waardoor het systeem compenseert met lauwe/koude lucht. Sensoren kun je uit laten lezen. Het kan ook de stelmotor van de verwarmingskleppen zijn die niet goed werkt. Verder rijkt mijn kennis niet hieromtrent. Succes!
×
×
  • Create New...