Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Heela heren,

Heeft iemand toevallig al na het vorige topic over de electrische stoelbediening een beetje betaalbare oplossing gevonden??

Probleem is een haperende electrische stoelbediening en een schandalig hoge prijs voor een nieuw schakelaartje bij de dealer (€ 180,00)

Graag jullie tips of input,

Gr

René

Posted

Ja dat kan even duren ;)

Geduld loond, hoop ik voor je.

Groet,

Posted

Dat is hem idd. Ik heb helaas die 180 euro wel betaald bij de dealer.

En idd is dat een absurde prijs voor een printplaatje met 3 schuifschakelaartjes. Aan componentjes zal het een paar euro zijn schat ik. Jammer dat het voor een niet-electronica fanatiekeling moeilijk is het juiste ( los verkochte ) schuifschakelaartje te vinden. Dan is het alleen een kwestie van secuur solderen.

Maar als je dat tegen die ebay prijs kan krijgen....dat is ook niet gek.

Ik heb ook de Y uitlaat (voor)pijp met flexibele delen daar gezien voor iets van 130 dollar. Dat is heel wat anders dan de absurde 900+ euro die de dealer wil hebben. Nu doorstond mijn reparatie met een metalen omhulsel met klemmen de APK keuring en misschien is er nog 1 x wat aan te lassen, maar er zal toch een keer een nieuw Y deel op moeten.

• 5 years later...
Posted

Weet iemand nog een bedieningsschakelaar te vinden voor de bestuurdersstoel?

Ik wil het niet bij de Dealer bestellen maar het linkje hierboven van eBay werkt niet meer.

Groet, Sander

Posted
22 minuten geleden, zei spostma85:

Ik wil het niet bij de Dealer bestellen maar het linkje hierboven van eBay werkt niet meer.

Groet, Sander

Ik ga alvast proberen de contactpunten van de schakelaar schoon te maken, op goed geluk.

Hier de instructie: 

Posted
Op 14-11-2021 om 19:45, zei spostma85:

Groet, Sander

Ik ga alvast proberen de contactpunten van de schakelaar schoon te maken, op goed geluk.

Hier de instructie: 

Leuk nieuwtje,

Het is mij gelukt om de schakelaar weer werkend te krijgen met de instructie in het filmpje.

Kosten € 0,00

Mocht je hier ook tegenaan lopen dan raad ik je aan om dit eerst te proberen, is prima te doen.

Groet, Sander

• Thanks 1
  • 1 year later...
Posted

Dat filmpje over schoonmaken zag ik helaas pas nadat ik op Amazon al een nieuwe schakelaar besteld had. Kosten waren ca.35 euro (juli 2022) incl verzenden. Dus dat viel ook nog goed mee.

Klusje was zo geklaard en de stoel gaat weer keurig alle richtingen uit (hij wilde niet meer naar voren).

Hier de link, voor als je de schakelaar wilt vervangen ipv uitelkaar halen:

https://www.amazon.com/dp/B086N46T3P/ref=sspa_mw_detail_1?ie=UTF8&psc=1&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9kZXRhaWwp13NParams