Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goede avond allen, Ik heb een Kia Sorento 3.3 V6 met 100000 km op de teller bouwjaar 2007 gekocht mooie wagen rijd goed maar ik heb er wel wat mee waar ik eens een paar goede tips bij kan gebruiken. het motor management lampje ging branden en ik heb hem bij de garage(geen Dealer) laten uitlezen en daar gaf hij lambda sonde rechts voor signaal te traag door gegeven. Dit heeft hij 3 keer gedaan en toen heb ik de Lambda sonde laten vervangen maar toch kwam na die actie weer dat lampje terug, Toen is mij aangeraden om de auto bij de dealer te laten uitlezen omdat "mijn garage" 85% kan uitlezen en de Dealer 100% zo werd mij verteld. Dit heb ik dus gedaan …
Laatste antwoord door spostma85, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedemiddag, Ik ben hier op het forum geland omdat ik behoefte heb aan kennis. Ik ben van plan een 3.5 V6 aan te schaffen en die op LPG te gaan rijden. Naar ik heb begrepen is een 3.5 daar het meest voor geschikt. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat tips en trucs, dingen om op te letten, als ik ga kijken naar een interessante Sorento. Is er wellicht een monteur/garage die jullie aan kunnen bevelen, om daar een aankoop keuring te doen? Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen! Vast bedankt voor het meedenken. Edit: ik ben nog niet helemaal los hier, dus vandaar dat ik waarschijnlijk vraag naar de bekende weg. Inmidd…
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal. Als ik mijn Sorento start blijven de twee lampjes voor 4 wielaandrijving en 4WD-LOW branden. Meestal gaan ze na verloop van tijd vanzelf weer uit maar ik wil toch graag weten of het iets betekend. Wie weet wat het is?
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
De electrische spiegels van mijn Kia Sorento 3.3 V6 uit 2007 kunnen niet meer versteld worden via het schakelaartje. Ik heb ook naar de zekering gekekem, maar die was heel, (Evengoed even een nieuwe zekering er in gedaan) Wat zou het probleem kunnen zijn?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, Ik heb een kia sorento 3.3 v6 uit 2007. Als ik gas geef, hoor ik een hoge fluitende toon dat ergens onder het midden van de auto lijkt te komen. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Met vriendelijke groeten Peter Krijgsman
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Na aankoppeling van de paardentrailer waarschijnlijk kortsluiting veroorzaakt. Nu werken de knipperlichten niet en de ramen gaan niet open en dicht Zekering van de ramen (2x 25A zijn goed) kan het ergens een hoofdzekering zijn ? Zoja waar zit die? Alvast bedankt Gr Jack
Laatste antwoord door jackveld, -
Welk merk Aircopomp
door TonKa- 1 volger
- 1 antwoord
- 884 weergaven
Hallo allemaal. Mijn aircopomp is stuk dus ik moet een nieuwe bestellen. Bij Winparts verkopen ze o.a. de volgende merken: Mobile Air AVA Quality Cooling Nissens Valeo De prijzen variëren van €200,- tot €450,- Er staan verder geen gebruikers-reviews bij dus ik heb geen idee wat de meest verstandige keuze is. Iemand hier ervaring mee???
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Voor de liefhebber, set winterbanden op stalen velgen slechts 2 seizoenen gebruikt. Gaan weg i.v.m. verkoop van auto.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo beste Kia rijders. Het betreft mijn Kia Sorento 2.5 Diesel Bjr. 08-2005.Als ik ga rijden is er eerst niets aan de hand.Na een tijdje ,kan na 5 km zijn of ook na 10 km beginnde de remmen aan te lopen. Na enige tijd is alles weer normaal om na korte tijd weer hetzelfde te laten gebeuren.Ik heb de slang van de hoofdremcylinder losgemaakt maar je hoort en voelt duidelijk de lucht aanzuiging.Onluchten van het remsysteem helpt ook niet wie heeft ervaring of weet de oplossing.Prettige paasdagen
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi allen, Ik rijd nu al voor de tweede keer op een set wintervanden, het hele jaar door. De Nokian WR SUV 3 en nu 4. Bij de Nokian wr suv 3 had ik op een gegeven moment last van ongelijkmatige slijtage, cuppen, van de banden, waardoor ze lawaai gingen maken. Zingen vooral boven bepaalde snelheid en ook trillen bij bepaalde snelheden. Bij de volgende en huidige nokian banden heb ik na 10.000 km al lawaai, maar niet zozeer trillingen. Met de stetoscoop is de auto langsgelopen terwijl die vrij draaiend op de brug stond maar verder maakte er niets lawaai tijdens het draaien (rijden op de brug) dus moet het ook wel van de banden komen. Op nat of wisselend wegd…
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand goed ervaring met een OBD II stekker via bluetooth. Welke merken zijn er goed, of hebben de meeste mogelijkheden.
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi allen, Hier zomaar een paar foto's van mijn Sorento van 01-2006, de 3.5 v6 exqlusive Vind de eerste Sorento nog steeds de mooiste, al komt het nieuwste model weer aardig in de buurt. Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's!
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds enkele dagen een Sorento gekocht met een kapotte katalysator. Nou wil ik deze zelf vervangen, lijkt mij redelijk bereikbaar. In het werkplaatshandboek wat ik via dit forum heb kan ik daar weinig over vinden, of ik heb niet goed gezocht. Mijn vraag is de volgende: Kan ik de katalysator er zo tussen uit pakken of moet ik ook het uitlaatspruitstuk demonteren? Is het wijs om een katalysator met metalen binnenwerk te monteren en waar zou ik die dan kopen? Of zal ik de goedkoopste monteren die ik via internet kan vinden omdat ivm het olieverbruik van de sorento's ze toch weer snel stuk gaan?
Can bus probleem ?
door Arturo- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik heb een sorento 24 ex. Bj 2003. Ik heb van iemand een dubbel din radio overgenomen. Die radio komt uit een seat. Ik heb de radio in de kia gebouwd,en alles werkt,behalve de navigatie. Ik kan de bestemming invoeren,en dan op ga hier naar toe drukken. Maar de gps geeft aan,dat ik op een heel ander plek sta. Dat is dus de plek waar de radio uit de seat is gehaald. Ga ik dieper in he menu,geeft de radio aan....Can bus type error. Weet iemand hoe dat ik de navi weer aan de praat kan krijgen?
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste forumleden, Sinds kort maakt mijn kia sorento 2.5 uit het jaar 2008 een heel licht zoemend/brommend geluid bij constante snelheid met circa 100 km/h. Soms wel en soms hoor je niks. Je hoort het alleen als je de radio uit zet.. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik laatst eens offroad ben geweest, waarbij ik de 4x4 heb ingeschakeld. Niet extreem, maar een bescheiden modderpad. Iemand enig idee? De differentieel olie en koppelingen zijn 10.000km geleden nog voorzien van nieuwe olie/vet.
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste forum leden, Ik ben op zoek naar een foto waar de montage steunen te monteren voor een pushbar op een Sorento uit 2005. Zou iemand mij een foto hiervan willen sturen? Heb een tweedehands pushbar gekocht en kan niet goede vinden waar de montage steunen te plaatsen op de auto. Dus hopelijk zijn hier sorento bezitter met een pushbar die een foto hiervan willen delen. alvast super bedankt!
- 12 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo,weet iemand wat de oorzaak van het weigeren van de achtrerruit wisser kan zijn?Denk zelf aan defect relais maar kon niet terugvinden welke het is. Soms doet die het ineens,dus de motor zal wel goed zijn en het wisserblad zit goed vast en slipt niet door.Iemand bekend met dit probleem? Groeten Eric
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Maar even een nieuw topic gestart. De versnellingsbak kabel was vrij snel binnen. Ongeveer een week of 2. Montage van deze kabel was in totaal 2 uurtjes werk. Inclusief opnieuw olie vullen. Helaas. Foutcode blijft er in en de klacht is er soms ook weer.
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Barry en nieuw op dit forum, de auto waar de vraag over gaat is ook niet van mij maar van mijn nichtje. Gisteravond na een rit van 1,5a2 uur wilde de auto na een uurtje rust niet meer starten. Hij start en slaat normaal aan, alleen na een seconde of 2 slaat hij weer af. Er branden volgens mij geen lampjes die niet horen te branden. Met de obd tool kan ik geen storingen zien. Ook met de reserve sleutel helaas geen succes. Het is een 2.4 benzine uit 2007. heeft iemand een idee in welke hoek ik dit moet gaan zoeken
Laatste antwoord door barry.vogel, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi allen, Herkend iemand het loslaten van de zwarte portierstrips bij de Sorento? Opzich vind ik het cosmetisch niet zo erg maar kan er nu bijvoorbeeld vocht op plekken komen waar ik het niet wil? Wat denken jullie?
- 1 volger
- 30 antwoorden
- 12,3k weergaven
Dag mensen, Ik was benieuwd wie er ervaring heeft met het doorspoelen (flushen) van de automaat? Ik ga dat medio Mei laten doen bij autrans in Lunteren Heb niet direct problemen (nog) maar leek mij een verstandige voorzorgsmaatregel Alhoewel.. pas als hij goed op temp is, zie je bijv op de snelweg dat hij bij 110KM/u van 2400 naar 2000 toeren zakt. Terwijl die dan al in de 5de versnelling zit.
Laatste antwoord door Berry322, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Kan iemand bevestigen wat het juiste filter is voor de automatische transmissie van een sorento 3.5 v6 uit 2006? Volgens mij is het niet de A30-40LE zoals op de foto omdat daar specifiek bouwjaar 2003-2004 bij staat. Ik heb het vermoeden dat het de A5SR1 oftewel RE5R05A(Nissan) is, volgende plaatje, maar zie bij verschillende adv. geen kia in de beschrijving staan. Wie weet het?
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Beste forumleden, Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn met mijn kia sorento? Onlangs een blokrevisie uitgevoerd en daarbij de Egr klep ook vervangen. De turbo was nog goed. Echter trekt de auto niet, er zit geen versnelling en en komt niet boven de 100 km/h uit.
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Tijdens het rijden viel mijn Sorento 2.5CRDI stil. Nadat ik de achteraf ingebouwde Gemini alarmsysteem in en uit geschakeld had startte de motor weer. na 100 meter het zelfde probleem. Uiteindelijk de Gemini kortgesloten. De auto startte weer. De uitlees computer er aangehangen. Maar bij het uitlezen van de imobilizer zei deze dat de ecu gelocked was. ( misschien mijn dikke vingers een verkeerde knop ingedrukt) de kia dealer kan deze voor mij niet unlocken. Wel konden ze voor mij gaan uitzoeken wat het kon zijn. Werkplaats tarief is €119,- per uur. Geen garantie dat het dan opgelost was. Hoe ver moet je gaan? Wie weet hoe dit zelf op te loss…
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste leden, sinds kort doet mijn airco het niet meer. Van de zomer nog bijgevuld met vloeistof. Gaf toen geen vreemde meldingen of storingen aan. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of tips wat ik zelf kan doen? Bedankt vast! gr, tom
Laatste antwoord door spostma85,