Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allen,

Hier zomaar een paar foto's van mijn Sorento van 01-2006, de 3.5 v6 exqlusive

Vind de eerste Sorento nog steeds de mooiste, al komt het nieuwste model weer aardig in de buurt.

Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's!

20200310_184120.jpg

20200310_184204.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Mijn Sorento is niet mooi, maar een werktuig om een redelijk zwaar kampeermiddel in vakanties te trekken. Hij staat ook ~9 mnd per jaar buiten de verz en weg bel op eigen terrein als hij niet moet trekken, niet heel anders dan een camper.

Een grote motor die niet continue hoge toeren maakt bij berg op trekken en een probleemloze forse koelcapaciteit heeft ( 11 liter ) automaat + cruise control en achterwielaandrijving zijn ideaal hiervoor. De normaal stoterige springende starre achteras wordt heel comfortabel met 100 kg kogeldruk + bagage. En als iemand je het verkeerde verregende grasveldje instuurt met een doodlopend paadje en achteruitrijden niet echt een optie is....wel geen probleem, daar heeft deze auto een knop voor......en de forse maat banden helpen dan ook niet alles om te ploegen. Ik heb overigens gekozen voor wegbanden die niet veel zullen presteren off road omdat ik geen overmatig bandenlawaai wil tijdens de lange rijdagen onderweg. Maar verregende camping ( nat gras en ondiepe modder ) kunnen ze goed aan.  Meer "off road" zal deze auto niet snel zien, stofpaden en rotspaden in de bergen zijn immers ook "on road" :-))

Dat kon dit jaar nog weleens heel anders gaan ( grenzen dicht op dit moment enz ) maar ja.....tot nu toe was het zo.

auto zijaanzicht.jpg

aangepast door ArjanS
Geplaatst

@ArjanS

Is toch een 'mooie' combi zo!

De sidebars geven hem net wat extra. Persoonlijk vind ik een bullbar hem ook wat meer karakter geven, maar ik snap ook wel dat jij dat wellicht onzin vindt met jouw (beperkte) gebruik.

Laten we hopen dat er na juni weer wat minder maatregelen zullen zijn. 

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, spostma85 zei:

@ArjanS

Is toch een 'mooie' combi zo!

De sidebars geven hem net wat extra. Persoonlijk vind ik een bullbar hem ook wat meer karakter geven, maar ik snap ook wel dat jij dat wellicht onzin vindt met jouw (beperkte) gebruik.

Laten we hopen dat er na juni weer wat minder maatregelen zullen zijn. 

Ik vind een bullbar ook mooier ! :-)

Maar voor mij is er een praktische reden het niet te doen : de V6 heeft geen turbo dus hoe hoger die komt in de bergen hoe meer "moeite" hij krijgt met de kilo's die hij omhoog moet hijsen. Nu zal de pakweg 15 kilo schat ik van een ( holle buis ) bullbar in echt niet zoveel uitmaken, maar alle beetjes gaan tellen als de auto echt moet werken. En met een gecombineerde massa van ~4 ton is wat overblijft van wat 195 pk is op zeeniveau op 1,5+ km hoogte tegen aanzienlijke hellingspercentages niet zo royaal als je zou wensen. Hij komt heus wel boven maar "iedere kg" extra betaal je in meer gebrul van de motor in een lagere versnelling dan had gekund.

Die sidebars zaten er al aan..,ze eraf halen om gewicht te sparen vind ik ook weer niet nodig.

aangepast door ArjanS

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...