Jump to content
Sign in to follow this  
spostma85

Foto's met elkaar delen van onze Sorento

Recommended Posts

Hoi allen,

Hier zomaar een paar foto's van mijn Sorento van 01-2006, de 3.5 v6 exqlusive

Vind de eerste Sorento nog steeds de mooiste, al komt het nieuwste model weer aardig in de buurt.

Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's!

20200310_184120.jpg

20200310_184204.jpg

Posted (edited)

Mijn Sorento is niet mooi, maar een werktuig om een redelijk zwaar kampeermiddel in vakanties te trekken. Hij staat ook ~9 mnd per jaar buiten de verz en weg bel op eigen terrein als hij niet moet trekken, niet heel anders dan een camper.

Een grote motor die niet continue hoge toeren maakt bij berg op trekken en een probleemloze forse koelcapaciteit heeft ( 11 liter ) automaat + cruise control en achterwielaandrijving zijn ideaal hiervoor. De normaal stoterige springende starre achteras wordt heel comfortabel met 100 kg kogeldruk + bagage. En als iemand je het verkeerde verregende grasveldje instuurt met een doodlopend paadje en achteruitrijden niet echt een optie is....wel geen probleem, daar heeft deze auto een knop voor......en de forse maat banden helpen dan ook niet alles om te ploegen. Ik heb overigens gekozen voor wegbanden die niet veel zullen presteren off road omdat ik geen overmatig bandenlawaai wil tijdens de lange rijdagen onderweg. Maar verregende camping ( nat gras en ondiepe modder ) kunnen ze goed aan.  Meer "off road" zal deze auto niet snel zien, stofpaden en rotspaden in de bergen zijn immers ook "on road" :-))

Dat kon dit jaar nog weleens heel anders gaan ( grenzen dicht op dit moment enz ) maar ja.....tot nu toe was het zo.

auto zijaanzicht.jpg

Edited by ArjanS

@ArjanS

Is toch een 'mooie' combi zo!

De sidebars geven hem net wat extra. Persoonlijk vind ik een bullbar hem ook wat meer karakter geven, maar ik snap ook wel dat jij dat wellicht onzin vindt met jouw (beperkte) gebruik.

Laten we hopen dat er na juni weer wat minder maatregelen zullen zijn. 

Posted (edited)
3 uur geleden, spostma85 zei:

@ArjanS

Is toch een 'mooie' combi zo!

De sidebars geven hem net wat extra. Persoonlijk vind ik een bullbar hem ook wat meer karakter geven, maar ik snap ook wel dat jij dat wellicht onzin vindt met jouw (beperkte) gebruik.

Laten we hopen dat er na juni weer wat minder maatregelen zullen zijn. 

Ik vind een bullbar ook mooier ! :-)

Maar voor mij is er een praktische reden het niet te doen : de V6 heeft geen turbo dus hoe hoger die komt in de bergen hoe meer "moeite" hij krijgt met de kilo's die hij omhoog moet hijsen. Nu zal de pakweg 15 kilo schat ik van een ( holle buis ) bullbar in echt niet zoveel uitmaken, maar alle beetjes gaan tellen als de auto echt moet werken. En met een gecombineerde massa van ~4 ton is wat overblijft van wat 195 pk is op zeeniveau op 1,5+ km hoogte tegen aanzienlijke hellingspercentages niet zo royaal als je zou wensen. Hij komt heus wel boven maar "iedere kg" extra betaal je in meer gebrul van de motor in een lagere versnelling dan had gekund.

Die sidebars zaten er al aan..,ze eraf halen om gewicht te sparen vind ik ook weer niet nodig.

Edited by ArjanS

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By wicked1980
      Goedemorgen mede Kia rijders,
      Een tijdje terug is de standaard radio van mijn Kia Cee'd (2011 Facelift) overleden, onder garantie is deze vervangen bij de Garage door een merkloze Android radio.
      Deze bied helaas niet de functionaliteit die ik wilde. Dus heb ik besloten er een andere radio in te zetten die ik al een tijdje op het oog had, en ook recent in prijs was gedaald.
      Keus is uiteindelijk gevallen op:
      Pioneer SPH-DA230DAB ( https://www.coolblue.nl/product/795727/pioneer-sph-da230dab.html?cmt=c_a%2Ccp_6521722522%2Ca_76483084977%2Ct_kwd-425039442917%2Cn_g%2Cd_c&gclid=EAIaIQobChMIqPel_O3Q6QIVWojVCh2L6QLoEAAYASAAEgLK3_D_BwE )
      Stuurwielbediening adapter: https://www.navishop.nl/stuurbediening-kia-soulceed-271179401-p-12354.html
      Lead kabel van adapter naar Pioneer: https://www.navishop.nl/pioneer-lead-27100009-p-1727.html
      Inbouwkooi: http://www.vervanguwautoradio.nl/epages/63194302.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63194302/Products/19970087
      Tot zover is alles dus wel te vinden, en het inbouwen op zich is ook behoorlijk simpel.
      Ik zit echter nog met 1 ding, en dat is de achteruitrij camera. Die zat aangesloten op de oude, originele radio, maar kan nergens meer de aansluiting vinden.
      Op deze site heb ik wel alle connectoren, pinouts en diagrammen gevonden: https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Hyundai-Kia/Kia_Ceed_2000-2012_Navi_S_pinout.shtml
      Het signaal van de camera zou dus op deze connector D moeten zitten.
      Het mooiste is zelfs, dat ik waarschijnlijk al een verloop heb gevonden voor deze connector naar een RCA connector, zodat ik hem kan aansluiten op de Pioneer: https://www.navishop.nl/camera-interface-kia-sorentocarnival-2015-29117975-p-18468.html
      Nu alleen nog die vermaledijde connector zien te vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand hem wel eens gezien?

• By Huuv
      Ik heb mijn Proceed laten uitleveren met een afneembare trekhaak en 13-polige aansluiting.
      Mij was door Kia aan gegeven dat hier ook constante stroom op zou zitten. Je kan evt nog een extra setje bestellen voor geschakeld stroom zodat je koelkast uitgaat maar dat is enkel voor geschakeld stroom dus.

Ik ben met de caravan op pad geweest, maar helaas geen constante stroom, ik zie ook geen draad getrokken vanaf de accu voor constante stroom. Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de dealer welke de auto heeft geleverd.
      Ik vroeg mij af of meerdere mensen dit ook hebben gehad? Ik las hier op het forum bij een Kia Niro een zelfde constatering. 

Alvast bedankt

• By SatJunk
      Zoals de titel zegt heeft iemand hier ervaring mee ?
      B.V DEZE of soortgelijk ?
    • By Sanjay
      Beste allen,
      Ik zit met een probleem, zou het enorm waarderen als iemand zijn eventuele ervaringen met mij kan delen.
      Onlangs heb ik tegen een paaltje aangereden, zucht..
      De actuator is hierbij gesneuveld. Ik heb er een gekocht en laten vervangen. Vervolgens moet deze worden ontlucht en ingeleerd. Het inleren lukt de dealer niet omdat er een aantal storingen naar boven komen. Ik wordt binnenkort voorzien van een storingenlijst door de kia dealer. 
      Iemand ervaringen? 
      De auto rijdt al een tijdje niet en de reparatie brengt enorm veel kosten met zich mee.
      Alvast bedankt voor eventuele hulp!
    • By nassim
      Iemand een digitale handleiding van de Rio YB 2017-2020 ?

• Create New...