Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Ik ben Vincent Ben net nieuw hier en weet nog niet hoe alles werkt. Ik heb mijn oude wagen bij de sloop moeten achterlaten. Nu heb ik een mooie eerste kia sorento gekocht met 109000 op de teller, nieuwe distributie, apk etc. Deze wagen bewust gekozen als trekker voor mijn caravan en de weinige km die hij gelopen heeft. Dit weekend weg geweest met de caravan, je voelt hem niet achter de auto., dus super. Wat me wel zorgen maakt is het verbruik 1 op 3 met de cruise op 90 km per uur. Mijn vraag: Is dit normaal, zie namelijk waardes van 1 op 6 a 7 wat ik acceptabel vind, en bij hogere snelheden of bergen 1 op 5 Verder solo 1 op 6.5 met 120 op de cruise. Wil …
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
In het instructieboekje en in de Haynes Repair Manual kan ik de zekering die bij de aanstekersocket in de bagageruimte hoort niet vinden. Wie weet het? Grtz mark two
Laatste antwoord door spostma85, -
Parkeer sensor
door Ton4x- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoi ik ben Ton en ik ben op zoek naar een parkeersensor met bevestiging materiaal voor een Sorento 2007 3..3. Het liefst een zwarte. Wie kan mij helpen
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb al de interieurverlichting vervangen voor led verlichting. Nu wil ook graag de lampjes van de cockpit vervangen, echter voor ik het dashboard demonteer, kan iemand mij misschien vertellen welke fittingmaat er is ingebouwd, zoals T5, T4 of T3? Mvgr Abarat.
Laatste antwoord door Abarat, -
- 9 antwoorden
- 7,7k weergaven
Beste forumleden, Ik zou graag even gebruik maken van jullie expertise om te komen tot de bron van mijn probleem. Type: Sorento 1, 2006, 3.5v6 km.: 165.000 Wat constateer ik: - zoemend geluid bij gas loslaten - piepen en weerstand bij insturen - korte weerstand (geen bok) bij wegrijden Wat is al gecontroleerd/gedaan: - zekering 13 van de tussenbak eruit gehaald. Probleem is weg, behalve de korte weerstand bij wegrijden. - banden profiel voor en achter max. 0,5 mm verschil. (vorige banden ook geen verschil voor en achter) - olie tussenbak is onlangs vervangen. - multiriem is onlangs nog nagespannen en is niet versleten. - stuurbekrachtigingsolie is op pijl, po…
- 17 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi, Mijn vriendin heeft een kia sorento 2007 gekregen (paarden trailer werkt prima met dit soort auto's) alleen de afstandbediening is stuk, verkoper vertelde dat hij het als een zonnetje deed maar uiteraard toen ik hem open maakte en het plakte aan alle kanten en de knopjes niet meer kon indrukken wist ik wel hoe laat het was. Nu twijfel ik zelf of de afstandbediening er wel bijhoort. Dit is die bij de auto kwam. Kan iemand mij vertellen of dit de juiste remote is voor een kia sorento 2007? Mocht het wel of niet het geval zijn kan je dan ook het fcc nummer oid wat op de achterkant staat doorgeven? Bij deze is het namelijk eraf gesleten dus weet ik n…
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb er nog geen noodzaak toe maar uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me iets af : Als je een nokkenas tandwiel van de nokkenas afneemt die maar op 1 manier op de nokkenas past ( met een spie in een sleuf op nippel door een gaatje ) en dat nokkenas tandwiel heeft (fabrieks)markeringen voor de juiste timing, kun je dan dat geheel gewoon losnemen ( hele nokkenas eruit ) en weer terugplaatsen en weer op de (fabrieks)markering afstellen zonder bijzondere problemen ? Of is de boel dan ontregelt en moet het uitgemeten worden ? Dat is onduidelijk in YouTube filmjes ( kennelijk omdat het een vanzelfsprekend iets is ) en zelfs de Haynes manual zegt er niet in detail iets…
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Op de Amerikaanse site blijkt de 3.5l V6 twee ontwerpfouten te hebben die catastrofale motorschade kunnen veroorzaken. De welbekende brekende goudkleurige krukaspoeliebout en de kennelijk beruchte afbrekende vlinderkleppen in het inlaatsysteem die in de cylinders terecht komen. Die goudkleurige krukaspoelie bouten zullen nu wel niet meer voorkomen, sinds er geen Sorento I meer zullen zijn met de orginele distributieriem. En zolang de correcte grijze krukaspolie bout wordt vervangen bij iedere nieuwe distributieriem ( ook altijd de pneumatische spanner zegt men ) en met een juist aanhaalmoment wordt vastgezet ( niet met luchtwerktuigen vastratelen ) is er niets aan de…
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Dag forumers De laatste tijd klinkt na stoppen een bonk en het voelt ook of een massa in de auto nog beweegt na stoppen en dan pas tot rust komt. Hoe bruukser je stopt, hoe luider de bonk. Deze bonk treed ook af en toe op na schakelen van 1 naar 2 maar niet in hogere versnellingen. Ik heb zelf het idee dat het misschien speling in ophangrubbers van de aandrijflijn kan zijn maar waar moet ik zoeken ? Motor steunen ? Beweegt de versnellingsbak teveel ? Of is het iets uit de automatische versnellingsbak, is die defect of moet de transmissievloeistof vervangen ? Het is natuurlijk moeilijk tot een conclusie te komen na alleen een korte beschrijving maar wellich…
- 1 antwoord
- 2k weergaven
De kilometerteller van mijn 2,5 diesel is er mee gestopt nadat ik over een verkeersdrempel ben gereden. De wijzer gaf nog even een klein zwiepertje, maar is er nu definitief mee gestopt. Wat kan dit zijn en hoe los ik het op?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
hallo mensen, ik ben nieuw hier en ben aan het rondkijken naar een sorento. nu was mijn oog gevallen op een model van 2005 met de 2.4 benzine en 130.000 kilometers. maar nu was ik wat rond aan het lezen en lees veel verhalen over kapot gelopen motors en weinig trekkracht en problemen met versnellingsbak… wat kunnen jullie me adviseren.. ik rij niet elke dag met een aanhanger maar toch wel geregeld met een aardige dubbelasser. ik vind de kia mooi en leek me een mooie combi van daily en trekauto maar als ik zo lees zie ik dat niet zo zitten... ik hoor graag jullie bevindingen, Gr roy
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Bij mijn 3,5 liter Sorento zijn de flexibele delen in de uitlaat pijp ( het deel die eruit ziet als een Y die overgaat in een enkele pijp ) er kennelijk tussenuit gesneden en nieuwe flexibele delen weer teruggelast. Maar een van die lassen lekt kennelijk, bij een koude motor druppelt er water uit. Dat die flexibele delen heel goedkoop zijn heb ik al gezien, dat zal wel de reden zijn waarom ze dat zo hebben gedaan, maar heeft iemand een idee wat die hele Y pijp kost ? Vlak bij de motor zitten er ook sensors in. Betekend het iets dat die flexibele delen kapot zijn gegaan ? Zoals teveel kantelen van de motor, roesten door off road gebruik met doorwadingen enz ? Of g…
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vandaag had ik maar eens de voor en achterdifferentieel van nieuwe olie voorzien. Daarbij vielen 2 dingen op : - Kwam pikzwarte olie uit, geen amber kleurig spul. Betekend dat wat ik denk, het orginele grafietspul in de olie van de fabriek, dus in 110 k km nooit vervangen ?? - Overal kom ik tegen 1.3 L in de voordifferentieel. Er kwam echter 1.6 liter uit ? - Achterdifferentieel ging 1.6 liter in zonder de achterkant 20 cm hoger te zetten zoals ik her en der gelezen heb ?
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
hallo, heeft een 2.4 EX 2003 vergrendeling op afstandsbediening? zo ja, is daar een kastje of klapsleutel voor te krijgen? bedankt
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik zit met een half-defecte electrische schakelaar van de bestuurderstoel die niet meer vooruit of achteruit wil of de voorzijde omhoog. De rugleuning en achterzijde omhoog werkt nog wel. Liever had ik gehad dat die stoel gewoon mechanisch verstelbaar was, maar goed het is electrisch...en defect. Een universeel garage wist te melden dat het alleen het electrische schakelaartje was maar dat dat dingetje 160 euro moest kosten En 250 euro incl arbeidsloon. Dat lijkt me wat extreem voor een lullig electrisch schakelaartje. Ik had al wel een verzoek gedaan aan van die sites van demontagebedrijven maar die hebben die dingen kennelijk ook niet liggen of willen ze waarsc…
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hoi allen, Tijdens de laatste oliewissel kwam ik erachter dat er al aardig wat roest op mijn carterpan zit. Het zou zonde zijn als de olie eruit komt. Vinden jullie dat dit prima te behandelen is met wat roestomvormer en tectyl, of kan ik beter een nieuwe/gebruikte carterpan halen? Groet, Sander
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Wie kan mij zeggen wat de maximale maat is als je normaal 245 65 17 heb..
Laatste antwoord door emway, -
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi Angeliue, Tijdje geen contact gehad, ziet er allemaal perfect uit hoor!! Ik ben nog steeds druk aan de slag met Bruce, ben benieuwd wat volgt...
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
hoi, bij het olie verversen zag ik dat de voorste cardanas ontbrak. Waarom zou die weg zijn? Hoe kan ik controleren of ze dat gedaan hebben ? misschien een probleem met de tussenbak. Hij rijd verder zonder gebreken ik heb deze auto pas vr gr
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Zodra de auto in de achteruit zet gaan de achteruitrijlampen niet branden, het betreft hier een Sorento van 2005 een 2.4 benzine. Wie heeft een oplossing ? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vraag wie heeft er ervaring met het luchtfilter. Heeft het nut om zo'n open filter (sport)te gebruiken, dus niet de standaard. Meer vermogen of juist onzin. Is dit eventueel makkelijk om zelf te doen...
Laatste antwoord door sddijker, -
4x4 offroad dag 1 2
door patje sorento- 28 antwoorden
- 5,8k weergaven
Beste leden, kom net kijken op dit forum, dus ben nog zo groen als gras. ik ben niet een persoon die overal vooraan wil staan of de touwtjes in handen wil hebben, maar wel super enthousiast!!!! vandaar dat ik via deze weg wil peilen of hier voor genoeg animo voor is. hoe had ik dit in gedachten; door een soort van sterrit te organiseren samen met nog een lid, (of een aantal) een leuk, maar veilig en, niet te extreem parcours uit te zetten/ te volgen, een kia dealer bezoeken voor info's en /of nieuwtjes. een hapje en een drankje . het doel hiervan is om andere leden te leren kennen om zo je passie van de sorento te delen, en zeker niet onbela…
Laatste antwoord door Lique, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
hallo, ik ben henk. nieuw . de lampjes aan linkerzijde van climate control werken niet meer.Hoe is dat op te lossen?2.4 2003 en de led lampjes van de AG lpg geven soms wel en niets aan. alvast bedankt
Laatste antwoord door Lique, -
- 47 antwoorden
- 10,4k weergaven
Goedendag, Ik ben pas sinds 2 weken Sorento eigenaar, een 2.4i benzine versie. Ik vind dat de auto lichtelijk iets bokt, en heb gekozen voor 4 nieuwe banden. Die worden over 4 dagen gemonteerd. Ik heb deze gekocht met achter haast nieuwe banden, en aan de voorkant 3mm. Via dit forum al gelezen dat dit uit den boze was. Dus gelijk opgelost. Nou voel ik ook een lichte duw bij het rijden over drempels. Ik ben een jaar verwend geweest met een Citroën, waar je met 80kmh niet eens een drempel voelt. Ik wil graag dat 4x4 uitschakelen naar wens en 2wd rijden. Nou lees ik veel over de Superlocker. Mensen die alles zelf los kopen met een schakelaar enz. Ik zag ook een foto …
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
hoi ik ben net nieuw bij deze club en leer er nu al van toppie ik heb een vraagje; ik heb een sorento 2.5 crd 2005 automaat tod dus een automatische 4 wd wat is hiervoor een superlocker en waar kan ik die kopen en eventueel zelf doen ik ben nogal technisch aangelegd ik woon in coevorden,dus misschien iemand in de buurt die mij kan helpen? graag jullie antwoord
Laatste antwoord door jagergerth,