Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Wie heeft dit ook gehad, of weet de oorzaak. Het lampje esp off gaat spontaan branden. Gebeurt niet bij elke rit. Na opnieuw starten is het lampje weer uit. Ik vermoed een slechte contact. Wie weet waar ik moet zoeken.
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
kan iemand mij helpen aan plaatwerk voor een sorento uit 2007 het gaat om een linker voorscherm koplamp bumper en wat er achter zit een motorkap gril en linker koplamp of waar ik deze 2e hands kan vinden een sloop of zo
Laatste antwoord door rob4b4, -
motor slaat uit
door kukie- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heb een probleem met mijn kia sorento Na dat deze 2 maanden heeft stil gestaan Doe er zich het volgende probleem voor Als ik rij op de snel weg en ik wil een auto inhalen en maak wat toeren Dan valt de motor uit . Als ik de auto aan de kant zet en mij afstandsbediening op de knop van deur dicht druk en deze ingedrukt hou tot dat het alarm afgaat en dan op het deur open knopje druk Kan ik de auto weer starten Wie kan mij helpen of aangeven wat het probleem kan zijn
Laatste antwoord door kukie, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste, Is er een sorento rijder met een eerste model interieur die misschien voor mij in het donker met de verlichting aan een foto kan maken van de middenconsole en de knoppen op de deur van de bestuurder. Ik heb het idee dat er een paar lampjes niet werken maar ik weet niet precies welke. Ik weet namelijk dat er op enkele plekken geen lampjes zitten. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. alvast bedankt! groetjes, Wim
Laatste antwoord door Lique, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Kia Sorento 3,3 Reeds na 60.000 Km koppen reviseren door LPG. Echter wordt er geadviseerd bij 30.000 de kleppen te controleren. Dit is bij 30.000 niet gebeurt dus nu na 60.000 zijn de chocolade kleppen en zittingen verpieterd. Maarrrr wat blijkt bij het reviseren van de zittingen en kleppen blijkt dat er reeds van af fabriek al minimale diktes klepbekertjes in zijn gemonteerd. Hier door is het dus ook niet mogelijk indien er nog gewoon op benzine werd gereden om dunnere klepbekertjes te bestellen. Dus wordt er geadviseerd om met het stellen de klepbeker plaatjes af te slijpen tot de goede maat is berijkt. Het afslijpen zou dus een noodzakelijk prutswerk moeten w…
Laatste antwoord door VSIX, -
- 13 antwoorden
- 7,1k weergaven
Mijn Sorento 3.3V6 uit 2007 blokkeerde van de een op andere dag de voorwielen in bochten. Hij maakte dan enorme herrie en schoot weer in de aandrijving. Volgens de garage was het de tussenbak, die inmiddels is gereviseerd (1000,-- verder...) Echter is het probleem er nog steeds. Morgen gaat de auto naar de KIA dealer om aan de testkast te worden gehangen, maar nu vermoeden ze dat het in de computer zit, en dat deze ook vervangen moet worden (weer 1000,00).. Dit mag toch niet voorkomen bij een auto van 6 jaar oud?? Kia geeft niet thuis, van coulance willen ze niks weten. Wat denken jullie dat het probleem kan zijn?
Laatste antwoord door xychix, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste forum leden, Ik bezit een Kia Sorento 3.5 automaat uit het bouwjaar 2005. Het voorste gedeelte van de uitlaat van mijn auto is kapot. In Nederland kost dit gedeelte €600,- a €650,- Kan iemand mij vertellen of er mogelijk een goedkopere manier is om aan een nieuwe uitlaat te komen? Het betreft hier het gedeelte vanaf de motor waarin twee flex-stukken verwerkt zitten! Een afbeelding heb ik hierbij gevoegd. Alvast zeer hartelijk dank voor jullie medewerking!!! Jack11
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
de plastidip is er weer af, in plaatst daarvan een set viper streepje op de kap
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sorento 2007 D Ex. Selectiehendel komt bij het op of terugschakelen niet meer in neutrale stand terug. Er is duidelijk wat lam. Volgens de dealer betekend dit een nieuwe selectiehendel van € 345 ex. plus arbeid. Iemand die dit probleem heeft meegemaakt of iemand die een goedkopere oplossing kent dan dit staaltje van weggooi economie?
Laatste antwoord door masimo, -
Schokkend rijden 3.3 V6 bij lage toerentallen 1 2 3
door Gast R. Joling- 72 antwoorden
- 23,4k weergaven
Hallo, Na drie jaar naar tevredenheid gereden te hebben in een Sorento 2.4 EX, heb ik vorig jaar mei hem ingeruild voor een 3.3 V6. Zoals bekend moge zijn, heeft deze een automatische versnelling. Het rijden met een automaat was ik niet gewend, maar het bevalt prima. javascript:emoticon(':cry:') Crying or Very sadHet enige wat me tegenvalt, is dat bij lage toerentallen / snelheden 1400/60 1500/75 de auto licht stotend begint te rijden wat een naar gevoel in de buik oplevert. Het stotende rijden is op te heffen door even wat snelheid te vermeerderen of door hem op handschakelen te zetten waardoor de auto een versnelling terug gaat. De auto is er al voor bij de garage…
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wie weet waar zo'n ombouwset te koop is of hoe ik aan losse fittingen kan komen voor de duplolampen? Zelf ben ik wel handig met draad en diodes.
Laatste antwoord door KIA rijder, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Zit al een tijdje met probleem van zwarte rook uit uitlaat bij bij het optrekken na het schakelen? Sorento 2008 90000 km 2.5 Crdi. Volgens garage ligt het aan diesel tanken van aan de makro maar daar komen dagelijks honderden auto's tanken. misschien hier al iemand zelfde probleem gehad? Groeten koen
Laatste antwoord door xychix, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb lakbeschadiging aan mijn kia sorento en wil graag zelf de boel herstellen. Wie kan mij vertellen waar ( welke plaats ) staat vermeld de lakkleurcode ? Onder de motormaaier gezocht en niets gevonden. Graag advies .... Vr. Gr.
Laatste antwoord door bigwade, -
Sorento 2.4
door Jantje.2- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik ben natuurlijk bekend met het zuigerveren probleem van deze motor, nu heb ik er 1 te koop gezien en daar zit ook een bon bij van een onderblok revisie met nieuwe zuigerveren en honen etc. Is er hier iemand die ervaring heeft of het bekende probleem dan ook weg blijft of komt het dan alsnog weer terug?
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Kia schrijft voor de 5-traps automaatbak van de 2006 - 2009 Sorento facelift modellen Apolloil ATF Red-1K voor. Deze olie is zó specifiek dat ik er tot op heden geen alternatief voor kon vinden. Uiteindelijk is er toch een alternatief boven water gekomen: Ravenol ATF RED-1. De link is naar de Engelse site, maar de olie is in principe van Duitse herkomst. Dit is de eerste olie waarbij in de beschrijving specifiek naar Kia automaatbakken verwezen wordt. RAVENOL_ATF_RED1.pdf
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo, Onlangs is mijn accu overleden en na vervanging is mijn afstandbediening voor de portieren ontregeld! Tenminste hij doet het niet meer, is er een eenvoudige methode om deze weer te activeren?? B.V.D. Groeten Duc
Laatste antwoord door Freaky, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo Mensen, ik rij op dit moment een seat altea uit 2005. Deze auto is net iets te klein en hebben een aanbod gekregen om mijn seat te 'ruilen' voor een Kia Sorento 2.4 lx uit 2003. Deze auto is een stuk groter en heeft veel minder km op de teller. De huidige eigenaar heeft de onderhoudshistorie voorhanden en recent is de Distributieriem +spanrollers en multiriem vervangen Waterpomp vervangen en katalysator gereviseerd. En wat is nu het WERKELIJK brandstof verbruik, want ik lees op veel sites verschillende dingen. Van 1:9 tot 1:11,6. Het verschil vind ik te groot...dus ik lees graag ECHTE ervaringen. Waar moet ik nog meer op letten als ik deze deal ga sluit…
Toerentalsensor
door bobosocka- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kan iemand mij vertellen waar deze sensor zit bij een 2004 Sorento? De toerenteller van mijn tellerhuis/cockpit doet het niet en als ik het goed heb ligt dat aan deze sensor. Ik wil hem even schoonmaken en zonodig vervangen. Ik heb overigens geen storingslampje branden, stuurbekrachtiging gaat wel erg ligt bij alle snelheden (het sturen dan). Gr M
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
vandaag de twee stabilisatie stangen vervangen en ook meteen maar effe de boel ontroest en opnieuw in de verf gezet, voor een tien jaar oude sorento ben ik nog zeer tevreden hoe alles eruit ziet
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi, Sinds korte tijd hoor ik bij langzaam rijden een beetje snerpend geluid. Het klinkt een beetje als tandwielen die zonder olie lopen. Dit lijkt erger te worden bij met name sturen naar links. Het geluid komt pas op nadat ik een paar kilometer heb gereden en gaat mee met het toerental. Ook bij stilstand (vrij) blijf je het geluid horen als je een beetje gas geeft. Bij stilstand hoor ik het geluid nog een tijdje, maar daarna verdwijnt het weer om weer terug te keren na even rijden. Enig idee wat dit kan zijn? Het betreft hier een sorento uit 2007 op LPG met 150000 op de teller. Afgelopen januari zijn de kleppen gesteld en heeft het blok dus flink opengelegen, zit …
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allen Heb mijn gewonen verlichting vervangen voor xenon verlichting Heb er twee foto’s bij geplaatst waar op het verschil te zien is van de twee lampen Dit zijn xenon lampen met 6000k zonder canbus Gekocht bij naviaudio Heb ook de stadslampen vervangen met led deze heb ik gekocht bij halfords voor 6,99 per twee staan niet op de foto’s
Laatste antwoord door kukie, -
- 25 antwoorden
- 10,2k weergaven
Hallo, Mijn Sorento uit 2003 blaast na ongeveer 45 minuten rijden koude lucht. Wat ik daarna ook doe, niks lijkt te helpen. Het lijkt er ook op dat het spulletje totaal ontregeld is. Pas als ik hem op 26 graden of meer zet dan wordt het wat warmer. Wanneer ik hem dan wat lager zet is het wederom misse boel. De auto is ondertussen al 2 keer terug geweest bij de dealer. De eerste keer werd deze gereset en is er een nieuwe unit ingezet. De tweede keer een nieuw interieurfilter. Dat was dus niet de oorzaak. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??? Betreft overigens een 2.4 EX, benzine MT
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Mijn sorento 2.5crdi heeft sinds kort de koppeling vrij hoog zitten. Het aangrijpingspunt is nogal veranderd de laatste week. Zou dit kunnen zijn dat mijn koppeling aan vervanging toe is? Rij nooit met een aanhanger dus daar kan het niet van komen. Kan niet vernemen dat hij slipt, maar vind het wel merkwaardig. Kan iemand mij hier een antwoord op geven? Groeten Edwin
Laatste antwoord door Edwin936, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben op dit moment bezig mijn speakers in de deur te vervangen voor nieuwe speakers. Graag wil ik vragen of iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben begonnen met de achterste deur, alle schroevjes en kliksystemen zijn los. Alleen blijft de paneel aan de bovenkant (raamgedeelte) vast. Deze kan ik niet los krijgen d.m.v. het trekken, naar boven of benden duwen. Het lijkt als deze nog vast is, of in een bepaalde manier eruit komt? Iemand een oplossing? Alvast hartlijk bedankt!
- 53 antwoorden
- 17,4k weergaven
Moment is weer zo ver om de banden te verwisselen voor de winter. Iets om zelf te doen of laten doen. Hoe belangrijk is het om een momentsleutel te gebruiken. Wie kan mij hiermee helpen.
Laatste antwoord door Roosje1,