nawikre Geplaatst 14 Juli, 2013 Geplaatst 14 Juli, 2013 Hallo Mensen, ik rij op dit moment een seat altea uit 2005. Deze auto is net iets te klein en hebben een aanbod gekregen om mijn seat te 'ruilen' voor een Kia Sorento 2.4 lx uit 2003. Deze auto is een stuk groter en heeft veel minder km op de teller. De huidige eigenaar heeft de onderhoudshistorie voorhanden en recent is de Distributieriem +spanrollers en multiriem vervangen Waterpomp vervangen en katalysator gereviseerd. En wat is nu het WERKELIJK brandstof verbruik, want ik lees op veel sites verschillende dingen. Van 1:9 tot 1:11,6. Het verschil vind ik te groot...dus ik lees graag ECHTE ervaringen. Waar moet ik nog meer op letten als ik deze deal ga sluiten, aangezien ik altijd in VAG auto's heb gereden en geen verstand heb van Kia... Alvast bedankt Iwan Quote
Lique Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 Het verschil tussen die 2 zal het verbruik in het stadsverkeer en snelweg zijn. Hou het maar in het midden. Ik rij gemiddeld 1 op 10, en rij niet als een opgewarmd lijk. Is wel diesel, maar wat ik in de jaren uit de wandelgangen vernomen heb verschilt het verbruik onderling niet zoveel. Alleen de V6 lust iets meer, die haalt met gemak 1 op 6 of 1 op 8, maar die trekt dan ook wel iets sneller weg overal dan de gewone 2.4. Wat bij deze types interessante is, is het olieverbruik, alleen kom je daar pas achter als je 'm in gebruik hebt. De revisering van de katalysator is in mijn optiek al een teken dat daar dus problemen mee geweest zijn en het is maar de vraag of die ook daadwerkelijk hiermee opgelost zijn. Quote
Creative Name Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 ...wat is nu het WERKELIJK brandstof verbruik, want ik lees op veel sites verschillende dingen. Van 1:9 tot 1:11,6. Het verschil vind ik te groot...dus ik lees graag ECHTE ervaringen. Het verschil tussen 1 op 9 en 1 op 11,6 te groot? Dan zou ik geen SUV gaan rijden als ik jou was, ik vind 1 op 11,6 wel heel positief voor deze auto.. Quote
bigwade Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 1:9 lijkt me redelijk voor zo'n zware auto. Ik zou hem w.b. onderhoudskosten laten staan. Je kunt eventueel een ANWB aankoopkeuring laten doen. Suc6 Quote
nawikre Geplaatst 15 Juli, 2013 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2013 Dus ik kan er van uitgaan dat 1 tank ong 650km meegaat? Dit ivm dat wij op vakantie gaan naar Italie en we nu een kostenplaatje maken voor onze seat en de Kia. @bigwade "Ik zou hem w.b. onderhoudskosten laten staan." Wat houdt de afkorting w.b in? @Creaive name het verschil vind ik te groot..dat klopt. Hiermee bedoel ik het verschil van mensen die vertellenwat deze auto volgens hun verbruikt. Maar hier zitten verkopers tussen, dus maken het positiever dan het in werkelijkheid is. bedankt vor de info tot zover. Quote
bigwade Geplaatst 15 Juli, 2013 Geplaatst 15 Juli, 2013 wat betreft. NB (nota bene) het verbruik zou eerder 1:8 zijn IRL (in real life) Quote
masimo Geplaatst 17 Juli, 2013 Geplaatst 17 Juli, 2013 Kapotte kat duidt op een "algemeen" bekend probleem van de 2.4. De dealer zal het ontkennen! Probleem is versleten zuigerveren. Hoog olieverbruik en wachten op onderblokrevisie. Mijn ervaring met de 2.4 is niet al te goed. Slome auto met hoog verbruik (1 op 8 ) en vervelend met handschakeling. Ik rijd nu de 3.3V6 automaat en dat is een wereld van verschil. Gaat als de brandweer en verbruikt gemiddeld ook 1 op 8. Het relaxte cruisen compenseert het verbruik. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.