Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
Gerammel
door depierretotal- 18 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik heb een nieuwe Sorento 2011, rijdt zeer goed alleen heb ik redelijk wat gerammel als ik op oneffen wegen rij, na wat onderzoek blijkt dit veroorzaakt te worden door het"rol gordijn" van achterste panoramisch dak. Wanneer volledig open hardste gerammel, wanneer gesloten geen en wanneer half open beperkt het gerammel zich. Iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door carla1965, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Allen, Het lijk erop dat de onderhoudsschemas van de Sorento maar lopen tot 150.000 KM. ZIjn er nog belangrijke zaken die ik rond de 200.000 moet vervangen? Het ding heeft volgens mij geen distributieriem maar een ketting, deze zou een auto-leven moeten meegaan. Olie krijgt ie vanzelf nieuw want het valt er aan de onderkant uit. Gisteren de vetnippels op de aandrijfassen gedaan, alleen de voorste kun je dan niet bij. Doe ik als de tussenbak (en dus die as) er een keer afligt. Zijn er nog andere zaken die ik in de gaten moet houden om grotere schades te voorkomen (ala distributieriem bij andere wagens?)
Laatste antwoord door xychix, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Wie kan mij vertellen wat de knop op het stuur betekent. Er staat een telefoonhoorn op de toets en eronder staat mic. Als ik de toets indruk hoor ik geen verschil met de speakers van de radio. Mijn vermoeden is dat het met het handfree bellen van doen heeft, maar ik vind hier niets over terug in het instructieboekje. Het betreft een sorento 2.5 CDI van 2004. Is het zo te maken dat het de speakers uit geschakeld worden als de telefoon (handfree) overgaat. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft zodat ik de toets kan gebruiken.
Laatste antwoord door J-Lauwers, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik ben redelijk tevreden met mijn Sorento van 2005 heb echter een terugkerend probleem. Steeds werkt de linker koplamp niet> Vervang ik de lamp dan werkt het OK gedurende een paar maanden maar daarna weer hetzelfde issue. Volgens de garage zou vervangen van beide lampen op hetzelfde punt de issues oplossen maar helaas. Iemand goede suggesties?
Laatste antwoord door shanghai3110, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik heb iets nieuws aan de hand. Althans op één eerder gevalletje na op het Duits forum in 2009 zonder oplossing. De koelvin voor de Aircopomp bleef één keer meer dan een uur nalopen. Na een reset (accupolen los en enkele keren remmen) bleef het weg. Heeft iemand dit ook al eens eerder meegemaakt? Rob 2.4l 16v 2003 EX
Laatste antwoord door dude-nl, -
Dashboard lampjes
door Sunit- 12 antwoorden
- 8,3k weergaven
Goede avond, Als ik mijn stadslicht of normale licht aanzet in mijn Sorento dan gaat er geen groen lampje op het dahboard branden dat mijn licht aanstaat. Hoe kan ik deze defecte lampjes in het dashboard vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee? Daarnaast geven 2 drukknopjes onder mjn climate control geen licht in het donker? Alle overige drukknoppen wel dus zijn de 2 betreffende knoppen defect. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Zit er een ledje in de knoppen en moeten de knoppen vervangen worden of zit er een klein lampje achter de knoppen dat vervangen moet worden. Mocht iemand hie meer over weten dan hoor ik het graag. Alvast vriendelijk dank. mvg Sunit
-
- 10 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo, Kan iemand mij helpen welke oliesoort ik het beste gebruiken kan voor mijn Sorento 2.5crdi. Wil na 200.000 km alle olies verversen wat er op zit. Na mijn lijstje is dit de *motorolie (Ik gebruik altijd kroon olie A-syntho 5w30)full sentetisch.Na 200.000 km nog geen druppel olieverbruik!!klein beetje zweterij bij krukaskeering. *Olie vooras/achteras? *Olie tussenbak.? *olie versnellingsbak.? Ik zou graag de juiste olie hoeveelheden en specificaties willen weten. Kan iemand mij hier aan helpen.?? Alvast bedankt., Gr Edwin
Laatste antwoord door masimo, -
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
mijn sorento 2.5 crdi vgt van 06 houd in/ springt in de noodloop bij vol gas geven, is al paar keer naar de garage geweest, eerst is er een klep van retourleiding van het brandstofsysteem vervangen en nu is de intercooler vervangen maar het probleem blijft bestaan.......heeft iemand een idee of ervaring met dit probleem dan hoor ik het HEEEEL graag....alvast bedankt Ruud
Laatste antwoord door ruudjeb, -
- 16 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb mijn kia sorento 2.5 crdi nu ruim vier jaar en vind het tot op heden nog steeds een topwagen. Maar nu heeft hij pas de 200.000 gehaald en nu zit ik er soms wel eens aan te denken om hem in te ruilen voor zeker weer een sorento maar dan een iets jongere met zo rond de 100.000 km. Heeft iemand ervaring met de diesel motoren van kia met ruim 200.000 km en of ze onder normale omstandigheden nog een tijdje mee kunnen?? Ben benieuwd naar enige reacties! Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door Edwin936, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn pa heeft weer is wat Zijn stadslichten bleven maar branden bij contact uit en sleutel verwijderd. Auto naar Kia garage gebracht in Spijkenisse en deze wisten te vertellen dat er sluiting heeft plaatsgevonden in het printplaatje van de zekeringkast! De garage weet niet hoe ze dit moeten oplossen!? Ze komen met het verhaal dat ze dan een nieuwe printplaat iclusief complete kabelboom moet bestellen! Ook weten ze de kosten hiervan niet omdat dit onderdeel normaal nooit stuk zou gaan? Iemand met dezelfde ervaringen? Of iemand met een snelle en goedkope oplossing?
Laatste antwoord door tvl2000, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi, Ik heb een aantal lampjes defect in de druk-schakelaars van de middenconsole. Kan iemand mij vertellen hoe ik die schakelaars kan uitbouwen zodat ik de lampjes kan verwisselen? Ik heb al van alle kanten bekeken maar zie nergens hoe e.e.a. te demonteren is. Iemand een tip? Alvast bedankt.
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hoi, sinds afgelopen Maandag 4-8-2008 heb ik een Kia Sorento 3.3 V6. Echter ik wil mijn antenne deze is een vaste antenne welke handmatig afgeschroefd kan worden vervangen door een andere antenne. Liefst een veel kortere aangezien deze behoorlijk lang is. Heeft iemand ervaring of kent iemand een adresje waar ik een antenne kan halen? Alvast bedankt,
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste Sorento rijders, Ik ben op zoek naar een eindkap van de treeplank van mijn Sorento wie o wie weet waar deze te koop zijn of welk merk het is. Alvast bedankt Gr. Leo
Laatste antwoord door leo bb, -
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Luitjes, Ik rij nu 2 maanden in deze heerlijke auto (3.3 2007 LPG) vooral na de operatie kleppen stellen, bougies vervangen, oliewissel, top oiler etc (a 1650,- euro...) Nu zit ik met een ander "probleem" Toen ik de auto kocht viel het me al op dat er bij het instappen altijd condens op de ruiten zat. Aangezien dat wel vaker voorkomt hoopte ik dat het van tijdelijke aard was, het vocht verdampt vanzelf en het probleem lost zich op. Nu lijkt het toch wat hardnekkiger te zijn. Vanmorgen waren alle ramen gecondenseerd aan de vooruit zat vol met echt natte plekken met druppels. Ik rij regelmatig met ramen open, verdampt vocht moet dus zo naar buiten kunnen. Ik ga van …
Laatste antwoord door bigmac, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo mensen, Ik heb een vraag: Als je de klep normaal (ruit + klep) opent gaat dan de verlichting in de kofferklep branden of niet? Want als je alleen de ruit opent gaat het kofferbak lampje wel branden. Is dit normaal of niet? Wat kan dan het probleem zijn? Groetjes Marc
Laatste antwoord door Wimis on, -
Achter Differentieel
door Gast Warrior- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoe kan ik er achter komen welke achter Differentieel er op mijn Kia Sorento zit. Met of zonde sper, dit in verband met de olie verversing. Mvg, Henk
-
Problemen schakelen Sorento
door Gast Warrior- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Sorento uit 2003, als ik van de 2 naar de 3 schakel voel je dat ie er niet helemaal lekker soepel in gaat en dit doet ie altijd dus heeft met de weersomstandigheden niets te maken. Wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn? Mvg, Henk
-
- 21 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hello peeps, Dit is de eerste x dat ik hier wat post.... Ik zit namelijk met een probleempje, We hebben laatst een pioneer f900bt gekocht voor onze sorento maar nu past hij niet, Nu heb ik al een 2 din frame besteld, maar nu moet ik nog de makelijkste manier vinden om deze in te bouwen... Er zit op het moment een pioneer avic x-1 in. Kan iemand me zeggen hoe ik deze het makkelijkst in kan bouwen? Bvd!
Laatste antwoord door Gaith, -
- 23 antwoorden
- 8,8k weergaven
Hi all. Vanmorgen even bij de dealer geweest om alle updates te laten uitvoeren (gasklep, automaat). Nu rijdt de auto fantastisch, alleen draait hij stationair heel lichtjes een beetje onregelmatig. De dealer geeft aan dat dit het begin van klepspeling is. Klepspeling controleren kost zoals bekend 325,- Het stellen gaat me 1200,- kosten Nu meen ik dat ik al eerder andere bedragen heb zien rond gaan doe toch wat lager lagen. Ik ben dan ook benieuwd wat jullie er voor kwijt waren en bij welke dealer of uni garage. Mijn oom heeft ook een garage bedrijf en die wil het best voor me doen alleen heeft hij geen ervaring met de 3.3 Sorento. Graag jullie mening.
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
goedendavond, Vanmiddag was ik onderweg met mijn sorento 2,5 crdi van 2004. toen ik zou afslaan wou de kia niet meer in een versnelling na wat geknoei toch nog in de 4 gekregen maar daar wil hij niet meer uit! de kia ontkoppelt nog wel normaal dus aan de koppeling kan het niet liggen! zowel met de motor aan als de motor uit wil hij niet uit de versnelling!(hij lijkt wel geblokeert te zitten) heeft iemand een idee wat het kan wezen of heeft iemand dit al een keer meegemaakt! ik hoor het graag want kan de kia niet missen! vr. gr. nikert
Laatste antwoord door Jantje.2, -
Hikken snelheidsmeter 1 2
door Groesbeek- 41 antwoorden
- 12,8k weergaven
Heb mn Sorento 2.4 benzine gisteren opgahaald bij de dealer :D Nou zag ik vanmorgen dat de snelheidsmeter hikte en niet vloeiend met het optrekken mee ging zo ook bij het loslaten van het gaspedaal. de meter gaat niet vloeiend mee. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn (moet zaterdag sowieso terug naar de dealer) Maar wil in het voren weten wat het kan zijn. alvast bedankt gr Groesbeek ---------------------- Kia Sorento 2.4 benzine 2005 Extreme ----------------------
Laatste antwoord door Groesbeek, -
- 3 antwoorden
- 11,9k weergaven
Hallo allemaal, Sinds 3 weken ben in in het bezit van zo'n prachtige Sorento. Een heerlijke 3.3. V6 bak uit 2007. Gistermiddag werd ik echter geconfronteerd met iets vreemds en de Sorento weigert te starten. Na de auto geparkeerd te hebben en druk bezig de boodschappen uit te laden ging het alarm af. Deze uitgeschakeld met de afstandsbediening. Niets aan de hand zou je denken. In de loop van de middag besloot ik om de achteruitrijcamera aan te gaan sluiten en zette hiervoor de auto op het contact en de versnelling in de achteruit zodat ik de juiste kabel kon doormeten van het achterlicht waar de stroom vandaan zou moeten komen. Al lopende naar de achterzijde van de au…
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Even een vraagje.... Weet er iemand in hoe verre je ''off road kunt'' gaan met een Sorento 2.4 benzine 2005 Heb natuurlijk vele filmpjes op het internet gezien. (Wat er ook wel erg Extreem aan toegaat) Maar wat is toelaatbaar? (Ben er gewoon benieuwd naar)
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Na anderhalf jaar zonder problemen met mijn Sorento 2.4 uit 2004 gereden te hebben sprong van de week plotseling het engine check lampje aan , auto bleef wel normaal lopen ??. De auto uit laten lezen bij een universeel bedrijf en deze zeggen "waarschijnlijk" de kat ( kosten ruim 1000 euro ). Na het los halen van de accu pool is het lampje al weer een paar dagen uit !( gelezen op dit Forum ). Moet ik nu rekening houden met het ergste of kan er ook wat anders aan de hand zijn ??? (auto verbruikt ongeveer een kleine liter olie op 2500/3000 kilometer ) bvd en groetjes lou
Laatste antwoord door Crum, -
- 11 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb deze auto nu 10 weken ,hij is van 2008 wat kan ik doen aan condens in de linker koplamp . wie heeft er ervaring mee .
Laatste antwoord door tipke,