Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
Motor slaat af
door Riccardo- 13 antwoorden
- 7,7k weergaven
Ik was eergisteren op de snelweg aan het accellereren waarna ineens mijn motor uitviel (geen waarschuwingslampjes op mijn dashboard!). Aangezien ik totaal geen leven meer had in de auto heb ik geprobeerd of er misschien een storing in mijn alarmsysteem zat en heb ik het alarm op de vluchtstrook aan en weer uit gezet en warempel....ik kon de wagen weer gewoon starten en verder rijden. Helaas gebeurde het gisteren weer op de snelweg en dus weer hetzelfde trucje uitgehaald waarna ik weer gewoon verder kon rijden. Nu komt het gekke........ dit gebeurd bij een nog niet geheel warme motor als ik ga accellereren. Ik merkte vandaag ook op dat ik bij het wegrijden met koude motor …
Laatste antwoord door Riccardo, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
beste forumleden, heb dus sinds kort een sorento en tot nu toe een voortreffelijke wagen heb hiervoor een fiat bravo uit '99 gehad met een geweldige sound erin (hertz) en die mis ik wel een beetje. nou was mijn vraag of 1 van jullie iets meer weet van redelijke goede speakers. Heb zo een beetje rondgeneusd en ik ken maar geen keuze maken tussen de MTX of de Ground Zero MTX compo voor: 100 Wrms MTX triax achter: 65W rms of....... Ground Zero compo voor: 110W rms Ground Zero coax achter: 90W rms en met een aanvulling met een klein active subwoofertje van infinity Basslink 200W rms
Laatste antwoord door Forbidden, -
- 26 antwoorden
- 5,9k weergaven
Vorig weekend m'n Sorento geparkeerd bij P&R Breukelen. Zondagmorgen vroeg belde de politie mij. Bent u de eigenaar van enz. Yep, dat ben ik. Nu, portierraam ingeslagen en navigatiesysteem dashboard uitgebroken. Oeff! Dat begint lekker, beter: dat is kloten! en nog geen koffie gehad! Politie vraagt nog of er nog wat in de auto ligt waar zij zich over moeten ontfermen? Welkom in de randstad, ja meneer dat is hier in Breukelen aan de orde van de dag. U begrijpt dat is onder de rook van Amsterdam en Utrecht, hieperdepiep! Enne.....de dichtstbijzijnde Carglass is Utrecht/Lage Weide, afslag 6. Stop! Even noteren waar die te vinden, immers geen navigatiesysteem meer. Mij da…
Laatste antwoord door flierefluiter, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Mijn Sorento 2.4 EX uit 2004 lekt druppels water uit de voorstijl aan de bestuurderszijde. Het is deze winter begonnen nadat het de eerste keer had gesneeuwd dus heb ik de wagen vaak sneeuwvrij gehouden maar het bleef lekken. Nu de sneeuw plaats heeft gemaakt voor regen blijven er druppels water uit de stijlbekleding komen die op de leren bekleding drupt. Ik heb geen dakraam alleen dragers op het dak. Of kan het veroorzaakt worden door de voorruit of misschien via de deur rubbers? Wie weet raad?
Laatste antwoord door flierefluiter, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb een Kia sorrento van 3 jaar en 2 maanden (met een oorspronkelijke garantie van 3 jaar die nu dus 2 maanden vervallen is). Tijdens de laatste maanden van de garantie krijgt de wagen een electronische storing waarbij soms de kilometerteller alsmede de toerenteller wild op en neer gaan gedurende ongeveer de eerste 10 minuten bij het starten van de wagen. Tijdens de laatste maanden van de garantie wordt dit aan een Kia garage gemeld waar ik het onderhoud doe, maar ze vinden het probleem niet en ik moet later terugkeren als ze eens meer tijd hebben. Vandaag ga ik opnieuw voor een onderhoud naar de kia garage en meldt dit opnieuw dat dit onderzocht moet worden. De garage…
Laatste antwoord door willem1, -
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ongeveer 6 weken geleden onze eerste kia sorento gekocht (09/2003), na een proefrit waren we helemaal verkocht. Aan het einde van de rit van ongeveer 2 uurtjes en gelukkig bijna thuis ging het mm lampje branden. Bij terug komst bij de garage heeft hij de boel uitgelezen en bleek de katalisator te zijn. het was geen probleem hier mee door te rijden tot de datum dat we hadden afgespoken voor de reparatie hiervan. Hier gingen 2 weken overheen, het weekend daar voor waren we weggeweest, bij het terug rijden kwam ik de snelweg bijna niet meer op alle power weg, wij langzaam naar de garage gereden ( gelukking 100 meter van waar wij wonen) en de auto daar achtegelaten, katalisat…
Laatste antwoord door wiljac, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
weet iemand misschien hoe je bij de nieuwe sorento AUTOMAAT de midden console en radio afdekking kunt demonteren om een parrot in te bouwen? ik weet dat er een topic is over een demontage maar dat is met een schakelpook en dat is anders.
Laatste antwoord door ger.w., -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
we zijn op zoek naar stalen velgen voor onze winterbanden of lichtmetaalvelgen voor onze zomerbanden. De velgen die er nu onder zitten zijn niet zo mooi meer vandaar. wie weet een betaalbare leverancier? of heb je misschien zelf een set teveel? bandenmaat is 245 we zijn benieuwd, groetjes Ladyfly
Laatste antwoord door ladyfly, -
3.5 v6
door minzemartin- 17 antwoorden
- 3,1k weergaven
hallo ik heb een vraagje heb vandaag een optie genomen op een2003 sorento 3.5 v6 2wd ??? mijn vraag is bestaat er een 3.5 v6 2wd of word ik in de maling genomen door de verkoper
Laatste antwoord door minzemartin, -
- 9 antwoorden
- 11,3k weergaven
Ik vraag mij af of mijn Kia een ketting of riem heeft? Mijn Kia is een Kia Sorento cdri ex uit 2005. Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven. Groetjes Bettie.
Laatste antwoord door bigwade, -
Motor ratelgeluid
door masimo- 11 antwoorden
- 5,8k weergaven
Mijn 3.3V6 Sorento maakt sinds een paar dagen een ratelend geluid bij het stationair lopen. Maakt niet uit of ie koud of warm is. Het lijkt op tikkende kleppen, maar dat is het volgens mij niet. Mijn vermoeden gaat uit naar de distributieketting, maar weet het niet zeker. Het geluid is een beetje vergelijkbaar met het geluid de eerste paar seconden na het starten. Iemand een idee of herkent dit?
Laatste antwoord door masimo, -
- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo forumleden, Een bijzonder naar gevoel is het, om met pech stil te komen staan langs een van de drukste autoroutes door Europa; de route du soleil. Een autobaan waarvan de Fransen zeggen dat je gem.overlevingskans, na pech slechts 20 minuten bedraagt! Met twee kleine kinderen op de achterbank maakt dat de zaak toch wel bijzonder spannend. Na het lezen (vandaag) van verschillende discussies op dit forum had ik achteraf de pech al kunnen zien aankomen, maar ja das achteraf he. Onze Sorento uit 2004 (2.4ex met lpg) gebruikt olie en wij hadden al langer het gevoel dat de auto weinig vermogen leverd. De auto wordt keurig netjes onderhouden door onze dealer en over he…
Laatste antwoord door masimo, -
radio 6cd Sorento
door tipke- 0 antwoorden
- 934 weergaven
Wat zijn jullie bevindingen ivm de radio in de nieuwe Sorento. Ik lees her en der dat de kwaliteit niet zo goed zou zijn. Radio signaal valt regelmatig weg... Hoe is de kwaliteit als men een CD afspeelt. Heb ondertussen zelf al kunnen testrijden en was zeer tevreden. De radio heb ik echter niet getest. Graag reacties. Bedankt
Laatste antwoord door tipke, -
- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
Nog een vraagje voor andere sorento rijders: Laatst reed ik naar mijn werk (met aanhanger) en na een half uur rijd ik weg bij een verkeerslicht en kom er achter dat ik totaal geen trekkracht meer heb. Met het gas onderin kwam ik na ongeveer een kilometer of twee aan de 70 km. Na de motor opnieuw te hebben gestart was het probleem verholpen. Kan een keer gebeuren, maar de volgende dag weer hetzelfde verhaal. Nu is mijn vraag: hebben meer mensen hier last van??? 2,5 crdi vgt 2007.
Laatste antwoord door josua, -
- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb een Sorrento die 2,5 jaar oud is en 45.000 km heeft (en nog 6 maanden onder garantie) Deze week sloeg de wagen compleet tilt : - toerenteller ging op en neer - snelheidsmeter ging op en neer - als ik rem gaan de kleine lichten aan - als ik de grote lichten aansteek, branden de remlichten achteraan en niet de lichten Weet iemand wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden ? HELP ! Paola
-
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Ben ik vandaag lekker een stukje aan het rijden met mijn Sorento, hoor ik ineens wat getik en geratel en kan ik opeens haast niet meer sturen. Tegelijkertijd gingen er een aantal waarschuwingslampjes branden op mijn dashboard. Ik heb de wagen gelijk aan de kant gezet en de motor uitgezet. Nadat ik mijn motorkap open had gedaan zag ik direct dat mijn multiriem slap hing en bleek dus dat bij 1 van de spanrollen de lagers eruit gelopen waren. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? En op welke kosten kan ik rekenen? Groeten, Riccardo
Laatste antwoord door kia_nld, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
als ik 100 km/u rijdt, en ik ga naar de 110 km/u dan komt er onder de auto een irritant geluid vandaan. En als ik dan van 110 km/u de snelheid laat terug zakken naar 100 km/u hoor ik dit geluid ook. Ik heb al onder de auto gekeken, op de uitlaat getikt maar alles lijkt vast te zitten. Wie kan me zeggen wat dit geluid zal kunnen zijn.
Laatste antwoord door rob4b4, -
Garantieverlenging
door masimo- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Mijn Sorento is sinds afgelopen Vrijdag uit de fabrieksgarantie. Er loopt wel nog een Bovag garantie tot September. Daarna overweeg ik eventueel een garantieverlenging. Autotrust is daarvan bijvoorbeeld een aanbieder. Heeft iemand ervaring met dit soort garanties? Behalve dat het prijzig is.
Laatste antwoord door jackveld, -
- 21 antwoorden
- 2,5k weergaven
Na een tripje naar het verre nederland te maken ben ik sidebars rijker geworden en enkele euro's armer. Deze ben ik bij massimo gaan halen, die ze te koop aanbiedde hier op het forum. De sidebars zijn zeer goed onderhouden en ze zijn de prijs waard. Maar wat vinden jullie ervan, is het een meerwaarde aan mijn auto of niet?
Laatste antwoord door bertsplci, -
Airco Sorento 2004
door Thijs1- 14 antwoorden
- 4,6k weergaven
Morning Ik heb een vraag. Ik vraag mij af of mijn airco wel werkt als ik de temp instel op 17 laagste temp. zou je volgens mij hele koude lucht moeten krijgen ,ik krijg echter frisse lucht dus niet echt heel koud maar gewoon fris. volgens mij had ik vorig jaar kippevel als ik de airco aanhad. Iemand een idee? Buitentemp mischien van invloed of moet systeem gevuld(of bijgevuld worden?) of airco gewoon kapot. Benieuwd naar jullie ervaring of oplossingen ! mvg
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Is er iemand die de specificaties heeft, weet van de standaard ingebouwde radio/cd speler in de Sorento 2010?
Laatste antwoord door bvdmeer, -
extra gaspedaal
door vosje- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
deze week een extra gaspedaal laten inbouwen in de auto, dit gaspedaal zit er zodat ik met mijn linker voet kan gasgeven en remmen. ze hebben bij de verbouwing het originele gas pedaal doorgezaagd en er een scharnier punt op gezet met veer zodat het pedaal naar boven of beneden blijft staan. het rem pedaal is onverandert gebleven links is er een extra pedaal bij gezet dat ook opklapbaar is en via een stang vast zit aan het originele gas pedaal. het stangetje loopt achterlangs het rempedaal en wordt niet geraakt bij het voledig intrappen van de rem. op het stangetje zit een extra veer om het gaspedaal om hoog te laten komen bij gas los, het minimaale verschil…
Laatste antwoord door ger.w., -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik ben een trotse bezitter van een Kia Srrento 2.5CRDI 170PK van 2006. wat mij overkomen is lijkt wel een sprookje te zijn! s'morgens heb ik mijn auto 1 meter vooruit laten rollen zonder deze te starten dit d.mv. de koppeling in te trappen terwijl deze in de versnelling stond,heb de koppeling los gelaten om de auto te laten stoppen. Toen ik hem wilde starten,deed de startmotor zijn werk maar dat was ook alles.Wat er daarna gebeurde is, is dat de distributie ketting van plaats versprong met als gevolg dat alle tuimelaars van 1 v/d 2 nokkenassen gebroken zijn. waarschijnlijk is er nog meer schade ontstaan aan de kleppen en aan de zuigers, dit is nog niet bekend. Hoe di…
Laatste antwoord door rob4b4, -
dakdragers
door dannym100- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, ik zit mee suf tezoeken op internet naar passende dakdrager voor een dakkoffer op een sorento 2.4i uit 2005. zijn hier direct passende voor of zijn er universele voor. zijn er eigenlijk wel niet originele onderdelen of accesoires te krijgen voor Sorento. alles wat je zoekt past niet of alleen origineel , met een schandalig prijs kaartje er aan. joepie Sorento ( voor onderdelen dan:evil:)
Laatste antwoord door Alex, -
- 68 antwoorden
- 17,1k weergaven
Ik heb sinds kort ontdekt in mijn Sorento dat ondanks dat er geen knopje aanwezig is er toch motortjes in de spiegels verwerkt zijn voor het inklappen van de spiegels. Na op internet de schema's te hebben bekeken en het deurpaneel aan de bestuurderszijde te hebben losgemaakt kwam ik tot de conclusie dat alleen het knopje in het bedienings paneel voor de spiegels en ramen miste. Ik heb met een draadje en een knopje nu elektrische inklapbare spiegels. Nu vermoed ik dat mijn auto eerder schade heeft gehad waarbij mogelijk het bedienings paneel is vervangen door een versie zonder knopje of de deuren zijn vervangen door deuren met spiegels met motor. Of zou KIA gewoon altijd d…
Laatste antwoord door KIASOULAP,