Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanslag remvloeistof op velgen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar ben ik voor mijn huidige Sorento ook op over gestapt (althans voor de velgen), sind mijn slechte ervaringen met de lakkwaliteit van de originele 16" velgen van het eerste model.

Die velgen zagen er net zo uit als op de foto's hierboven.

Geplaatst

Heb deze namiddag mij eens bezig houden met het poetsen van de velgen met behulp van een tandenborstel en Meguiars en ik moet zeggen: het is toch wel verbeterd. Ik zal dit nu op een korte periode nog enkele keren herhalen om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen.

Een vraagje: kan het geen kwaad dat Meguiars soms wat lang zal intrekken in m'n velg als ik bezig ben met het poetsen met m'n tandenborstel?

Geplaatst

Hallo beste KIA vrienden,

Dat is eigenlijk wel het beste Willem1.

dan heb je de minste problemen, en dan volstaat het gewoon om met wat lauw/warm water te werk gaan, mits er een beschermlaag is aan gebracht.

Je hebt er ontzettend veel plezier en profijt van, en hele mooie en zeer schone velgen.

Indien u verweerde licht metalen velgen hebt, die vol zitten met putjes van het inwerken van het remstof, neem de kans waar, om bij een bandenwissel de velgen te bewerken en opnieuw van en goede coating te voorzien.

U dient dan wel even gebruik te kunnen maken van een set reserve velgen, en die heeft niet iedereen zomaar in zijn werkplaats liggen, en dat is jammer.

Een goed alternatief is, doe dit wanneer u de auto even een paar dagen kunt missen.

Met vriendelijke groet,

Ad

Geplaatst

Even een aanvulling bij flierefluiter

de dealer of bandenboer moet dan ook wel de ruimte hebben om jouw auto een paar dagen zonder velgen ergens neer te kunnen zetten.

Geplaatst

Ik heb eens geinformeerd hier bij een lokale straler / poedercoater.

Kosten zijn 60 euro per velg. Binnen 3 dagen klaar.

Ik zit er namelijk aan te denken die van mij zwart te maken.

Geplaatst

Goed idee Massimo; ik heb de mijne antraciet laten coaten. Echt zwart vond ik iets te 'hard'.

Alex

Geplaatst

Hallo beste KIA vrienden,

Hallo Jantje2,

Wat ik bedoelde, ik heb dus wel reserve velgen in mijn werkplaats liggen.

Ik schreef dus, niet iedereen heeft een extra set velgen in zijn werkplaats liggen, en daar bedoelde ik dus mee, de priv

Geplaatst

iedere week, ja echt iedere week, krijgt mijn sorento een grondige was/poetsbeurt; noooooit problemen met de lm-wielen! lijkt op de rrr's, alleen gaat dat voor

• 2 weken later...
Geplaatst

Het heeft eventjes geduurd, maar hier vinden jullie een foto van mijn antraciet velgen. Jaja, ik weet het, hij heeft dringend een wasbeurt nodig. Ik gebruik hem ook regelmatig om brandhout te halen in bossen, vandaar.

Alex

post-716-1297853307,88_thumb.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...