Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het gaat om het volgende Mijn sorento schakeld van 1 tot 5 zonder problemen Maar terug van 3 naar 2 is niet goed gaat er heel slecht in behalve als de motor warm is ( veel weerstand) maar dan is het nog niet helemaal lekker de rest is wel goed met terug schakelen hoe kan dit en heeft iemand het zelfde probleem mijn auto heeft nu 41000 gelopen. groeten jeroen:???:
Laatste antwoord door jeroen4me, -
Sorento in dakar rally 1 2
door Gast Jantje- 37 antwoorden
- 5,8k weergaven
Wie heeft er meer info over de sorento die daar gebruikt wordt?
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
velgen reinigen
door dusty- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb aanslag op mijn velgen, krijg ik er met velgenreiniger of shampoo er niet vanaf. Weet iemand die dit ook heeft, en wat heb je eraan gedaan? Alvast bedankt, Roger
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo Allemaal, Einige tijd geleden heb ik een coulance regeling aangevraagd bij Kia Nederland. Eindelijk bericht gekregen, geen vergoeding!!!!!!!!!!. Garantie was verlopen etc etc. Wel heb ik een waardecheque gekregen van 250 euro, ga ik die maar gebruiken voor de grote beurt. Dus toch iets gekregen, al is het niet waar ik op gehoopt had. Groeten.
Laatste antwoord door Smart, -
lampje asbak
door erikchantal- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
hallo, Ik moet de lampjes vervangen van de asbak, Hoe krijg ik die vervangen, wat moet en kan ik loshalen? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Thijs1, -
trekhaak
door Gast schoenmakertje- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
hoi, ik ben van plan om een trekhaak op m'n sorento '07 te monteren. Heeft iemand een idee wat zoiets kost? en waar ik t beste terecht kan? kia dealer of kwikfit of iets dergelijks. Hoeft niet per se een demontabele te zijn. bedankt vast, Frans
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Leden, Onze S uit 5-2004 (2.5 CRDI Aut) met nu ongeveer 180000 km op de klok lekt olie dat ergens bij de versnellingsbak/tussenbak etc. vandaan komt. Ik heb eens ergens gehoord dat dit vaker voorkomt en een veelvoorkomend probleem. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? En over de eventuele kosten? mvg, Diederik
Laatste antwoord door Sorento-MASTER, -
binnen temperatuur
door dusty- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Het volgende: Als ik de temperatuur bijv op 19 graden zet, dan word het warm. Zet ik hem op 17.5 graden, blijft het warm ( te warm ). Zet ik hem op 17 graden, blaast er gewoon koude lucht naar binnen. Iemand ervaring hiermee? Gr, Dusty
Laatste antwoord door Thijs1, -
- 3 antwoorden
- 994 weergaven
Deze moest ik jullie laten zien mooi gemaakt. Bekijk de link naar youtube. Groetjes, Relena YouTube - Kia Motors Manufacturing Georgia Plant
Laatste antwoord door Aart.S, -
Meer power
door wizard- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo, Ben in het bezit van een sorento 2.4i benzine met 140 pk, das niet veel voor zo`n grote auto, nu ben ik wezen speuren om meer pk te krijgen maar tunings bedrijven zeggen dat deze niet te upgraden is?? Wie kan mij in de goede richting helpen! Grt Richard
Laatste antwoord door Alex VB, -
Diesel bevroren
door josua- 4 antwoorden
- 2k weergaven
De eerste keer na 106000 km zonder defecten of problemen gehad te hebben wilde mijn Sorento op de Kerstvakantie niet meer. Na een lange probleemloze rit kwam ik aan op het vakantie adres in het Beierse woud , daar nog diesel getankt die tot -22 graden bestemd was. De volgende dag wilde ie niet meer, hij starte wel na veel moeite maar zodra ik wilde rijden en vermogen vroeg sloeg de motor af. Toen de ANWB gebeld binnen 1 uur stond de ADAC voor de deur met trailer om de auto mee te nemen. De monteur zei al dat het de diesel was. Hij nam de auto mee naar de Kia dealer in Regen waar de auto 1 dag in de garage heeft staan dooien, s middags kreeg ik telefoon dat mijn goede trou…
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Onze Sorento 2,5 CDRI uit 2004 had een probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Controle in de garage : na aansluiten op de diagnose doet hij het weer normaal. Geen foutmelding. Na 2 maanden weer hetzelfde probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Diagnose : speed sensor vervangen. Dit nog niet gedaan. Na enkele weken hetzelfde, maar nu sensor laten vervangen op woendag 24 december 2008. Op zaterdag 27 december weer geen toeren en na diagnose weer normaal. Maandag 29 december in garage laten onderzoeken : zonder resultaat. Kent (of herkent) iemand dit probleem ?
Laatste antwoord door Arnold, -
- 5 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik heb dit stukje al geplaatst bij even voorstellen maar denk zal het hier ook even plaatsen. Ik heb een technisch probleem met mijn sorento 3.5 v6 uit 2004. Het probleem is dat de sorento inhoudt. de delaer heeft het niet kunnen vinden hieronder leg ik het eea uit De sorento is geen LPG auto geweest. Het probleem is als volgt begonnen. Tijdens het rijden werkte op een gegeven moment de kickdown niet meer. De sorento versnelde wel wat logisch is als je meer gas geeft, maar schakelde niet terug naar een lagere versnelling. Dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar werkte echt niet. Op een gegeven moment ging het motormanagement lapje op het dashboard branden. Na uitlezen …
Laatste antwoord door Aart.S, -
Bobine vervangen
door nickd- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo kenners, Iemand een idee wat het vervangen van een bobine kost in een Sorento 2,4 EX 2003 ? bedankt alvast.
Laatste antwoord door nickd, -
brandstoffilter
door brandon- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik wou vragen wie er al eens een brandstoffilter bij een Kia Sorento 2.4 benzine heeft vervangen ui 2003. Heb namelijk gelezen dat deze in een klep onder je achterbank zit en dan in het vlotterhuis maar dit lijkt me zo'n rare plek. Hoop dat iemand weet waar de brandstoffilter zit dan kan ik deze vervangen.
Laatste antwoord door brandon, -
- 2 antwoorden
- 980 weergaven
Deze moest ik even laten zien is gemaakt voor de bioscopen in America. YouTube - Kia Sorento In-Theatre Ad Groetjes, Relena
Laatste antwoord door willem1, -
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Goedemiddag forum vrienden. Ik heb hoe raar het ook klinkt geen afstandbedinde CV. Zeer onhandig. Nu heb ik een setje gekocht die ik aan moet sluiten. Nu heb ik nodig de aansturing van de CV. Heb ergens gelezen dat die boven de zekeringkast zit? En de aansturing van de knipperlichten. Weet iemand waar ik die kan vinden? Vast bedankt voor eventuele reacties!
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
ik heb een E5 foutcode op mijn climatecontrol van een sorento 2.4 Ex uit 2003. waar kan ik de photosensor of zonlichtsensor vinden. en kan ik deze zelf vervangen of repareren. dit is nadat ik de contole heb uitgevoerd zoals deze is beschreven op het forum. groet Bart
Laatste antwoord door brandweersam, -
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, Mijn vader is van plan een Sorento 2.4i met lpg-g3 uit 2005 aan te schaffen met 132.000km op de teller. Paar vragen; Ik lees wel al in diverse onderwerpen dat het onderblok kapot kan gaan?? Is dit bij het 2005 model opgelost? Hoe weet ik wel type automatische 4x4 heeft, en heeft iedere uitvoering een knopje voor uitschakelen 4x4? Zijn er nog zaken waar je op moet letten bij dit type? ik hoor het graag.
Laatste antwoord door willem1, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Ik heb waarschijnlijk mijn thermostaat kapot van een kia 2.5 crdi bouwjaar 2004. Het duurt minimaal een kwartier voordat de auto met buitentemperaturen iets onder nul op temperatuur komt, maar word niet echt lekker warm. Kia hier in de buurt zegt dat dit een bekend probleem was bij kia, omdat deze auto over een groot koelsysteem zou beschikken:?:. Ik wil toch de thermostaat gaan vervangen, maar zou iemand mij kunnen zeggen waar ik deze kan vinden?? Zit deze in de onderste slang vanaf de radiateur aan het blok??of in de bovenste slang aan het blok?? Wie kan mij helpen?? Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 11 antwoorden
- 4,9k weergaven
Van de zomer (2007) heb ik een Sorento uit 2003 bij een groot autobedrijf in Bodegraven gekocht, GEEN Kia dealer. Al gauw merkte ik dat de koelwater temperatuurmeter het niet meer deed. de meter stond net boven het eerste schuine streepje en bleef daar. Gelukkig BOVAG garantie. Het bedrijf deed niet moeilijk en begon met vervanging van de thermostaat, dit vond ik al vreemd omdat deze niet electronisch in verbinding staat met de temperatuurmeter. Ook zeiden ze dat het volgens Kia wel vaker voorkwam en dat er een gaatje in de thermostaat geboord moest worden???? Toen dit niet hielp hebben ze de sensor die wel in verbinding staat met de temperatuurmeter vervangen ook dit hie…
Vervangen gordels
door visa- 8 antwoorden
- 4,7k weergaven
Helaas heeft mijn hond (een Cane Corso) de veiligheidsgordels links en rechts achter stuk gebeten. Ik kan nu een paar gordels kopen maar moet deze zelf monteren. Onder is dat makkelijk te doen, dat zijn twee bouten. Maar boven gaan de gordels in de plastic kappen waar ook een sticker van de Airbag opzit. Weet iemand mij te vertellen hoe ik de montage moet doen ??
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo kwam op marktplaats een bull bar tegen voor sorento vanaf 2006 tot 2009. vraagprijs is 175 euro ik heb er al een . dus voor de liefhebber. zie marktplaats auto ondedele- kia onderdelen advertentie is niet van mij dus ik neem geen verantwoording. Ha ha. groetjes Hank
Laatste antwoord door hankpeters, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Vorige week overkwam mij iets heel vreemds. Op de snelweg begon mijn auto te trillen, wat leek alsof ik in een spoor reed. Op de baan ernaast werd dit alleen maar erger en het ABS-lampje ging branden. Op de vluchtstrook kon ik niets ontdekken en ben in een slakkegang met veel lawaai uit het voorwiel naar huis gereden. De auto is opgehaald door de garage waar geconstateerd werd dat de borgring achter het lager er niet meer in zat waardoor het lager eruit was gelopen en veel schade, oa aan de ABS-ring, ontstaan was. Nieuwe onderdelen zouden bij de KIA-dealer 750 euro ex BTW kosten. De garage, Dorestad in Almere (gecertificeerde Bosch-garage) vond dit ook te gek en was al ui…
Laatste antwoord door youridevaere, -
kia sorento 2003
door brandon- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik wou vragen of er iets bekent is over het model 2003 van de kia sorento. Hoor namelijk dat er veel problemen met de motor was tot aan dit bouwjaar. En waar verder nog op te letten. Wil namelijk een kia aanschaffen uit dit bouwjaar. Groet, Brandon
Laatste antwoord door bigwade,