Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
Verwarming defect ?
door pimvo- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Deze week constateerde ik met een rit vanuit Brabant naar Rijswijk dat het verwarmingssysteem kuren vertoond. In alle standen ( ontwasemen, airco, autostand e.d.) blijft het systeem hete lucht geven ondanks dat de temperatuur op b.v. 17,5 graden staat. Ook indien ik de verwarming uit zet blijft er een hete lucht uit de roosters komen. Als het systeem uit staat beslaan de ramen vrij snel met als gevolg dat de blower of ontwaseming even aan moet, alleen krijg je dan weer het effect dat je in een sauna zit ! Nou heb ik al een paar keer gelezen dat de centrale unit die achter het middenpaneel zit ( die ook vlgs mij de airbags en andere functies aanstuurt) ontregeld k…
Laatste antwoord door pimvo, -
CRDI chiptuning 1 2 3
door Gast acspeeder- 57 antwoorden
- 15,1k weergaven
Ben hier redelijk nieuw en heb nog geen sorento in mijn bezit. in oktober moet mijn huidige leasebak er uit (passat) en ben ik van plan een Sorento X-treme met automaat en nog een rijtje opties te gaan rijden Ik vroeg me echter af of iemand hier ervaring heeft met deze motor-bak uitvoering en of iemand deze al heeft gechiptuned. hij is namelijk niet een van de snelste zullen we maar zeggen
Laatste antwoord door theo van der wal, -
- 14 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste KIA fans, Nou heb ik enige tijd geleden wat foto's gezien van een sorento met dubbele uitlaat nou is dit niet zo bijzonder, maar deze uitlaten kwamen uit de achterbumper ongeveer ter hoogte van waar nu de reflectoren zitten. Het geheel netjes afgewerkt met een sier randje. Voor ik zelf ga buigen lassen en zagen, weet iemand of dit gewoon als set te koop is of zal het echt custom gemaakt zijn door een handige harry? Vond het er super tof uitzien en er zou ruimte voor zijn achter de bumper. Wie ken mij verder helpen? Groeten Theo
Laatste antwoord door Url, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een Sorento op het oog, die ik graag wil kopen. http://link.marktplaats.nl/320926402 Hij staat bij Autobedrijf van Schaik in Leeuwarden. Iemand ervaring bij dit bedrijf? In ieder geval klopt de beschrijving op hun eigen site al niet, omdat dat staat met houtaccent interieur, wat het dus al niet is. Verder had ik hem al gevraagd via mail, wat er verder dan niet klopt, en of en bij welke kilometerstand de ditributiesnaar is vervangen. En of de gas met flashlube is uitgerust. Uiteraard ben ik wel van plan om een ANWB keuring te vragen voordat ik hem eventueel koop. Iemand hier nog meer tips of info over deze autohandelaar ? Wa…
Laatste antwoord door bigwade, -
demontage-sloop
door dusty- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, Weet iemand een sloop in het zuiden des lands die onderdelen heeft van een sorento, ik ben opzoek naar grijze binnenlijst bestuurderskant. Gr, Roger
Laatste antwoord door Riccardo, -
sorento 6 bak
door chris- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo allemaal,is er iemand op dit forum die weet of je een handgeschakelde 6 bak van een diesel .kan monteren op een 2.4 blok?????? alle reacties hieromtrent zijn van harte welkom. alvast bedankt.
Laatste antwoord door Paaltje, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Jaja, de winter is voorbij en vandaar heb ik gister 4 nieuwe velgjes+ banden voor mijn sorento bj 2004 besteld. Met wat geluk zijn ze er morgen al. Het betreft de volgende velgen: Dezent M hg 20'' En als band: Hankook Rh06 275/45/20 Ik heb foto van configurator bijgevoegt, echte pics volgen als ze gemonteerd zijn
Laatste antwoord door Franske, -
Tik bij achterwiel
door Gast Toine- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Even een vraag. Gisteren was mijn vrouw de auto aan het in parkeren en ik stond ernaast. Wat mij opviel is dat op het moment dat zij de auto achteruit liet rijden en erna weer vooruit en weer achteruit er telkens een tik hoorbaar was bij het achterwiel. Is dit gebruikelijk? Alvast bedankt voor de reactie! Groeten, Toine
-
Voorruitverwarming
door Gast Toine- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn Sorento die ik enkele weken in bezit heb is uitgevoerd met voorruitverwarming. In het middenconsole is inderdaad een knop geplaatst. Ik heb tijdens mijn vakantie deze verwarming gebruikt, echter merkte ik hier weinig van. Nu is het volgens mij zo dat een vooruitverwarming is te herkennen aan de helle dunne draadjes in het glas. Ik heb eens goed gekeken maar zie in mijn voorruit geen draadjes. Kan iemand mij zeggen of dit klopt? Of is de ruit wellicht een keer vervangen door een ruit zonder verwarming. Ik hoor graag van iemand. Groeten, Toine
-
zingende cardan
door tvl2000- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Iemand hier wel eens te maken gehad met een zingend cardan? Gaat om een Sorento van 09-2006 2.5 crdi VGT. Kan dit kwaad en is dit makkelijk te verhelpen?
Laatste antwoord door masimo, -
Ik heb recentelijk een brief gehad van mijn dealer Nooteboom waarin werd verzocht om terug te komen voor een modificatie aan mijn zekeringkast. Weet iemand wat er mis mee is?
Laatste antwoord door Leon, -
- 24 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hallo Allemaal, Even een overzicht wat mij gebeurd is: Temperatuur liep ineens op tot bijna in het rood. Het koelvloeistof reservoir was helemaal leeg. Bijgevuld, maar toen de auto weer op temperatuur was, hetzelfde probleem. Auto gebracht naar Auto Vaessen te Kerkrade. Het probleem was, dat er een plastick pijpje bovenop de radiator zit, deze was poreus geworden waardoor hij kapot is gegaan, en de vloeistof daaruit kwam. Nou is het ook nog zo, dat de vloeistof tegen de distrubutieriem heeft aangespoten, omdat de vloeistof natuurlijk vettig is, is het niet verantwoord om deze erop te laten zitten, vet en rubber gaat natuurlijk scheuren op ten duur. De riem was vori…
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben in het bezit van de Sorento, model 2005 met daarop de automatische ouderwetse antenne. Ik weet het dat dit qua ontvangst een technisch hoogstandje is maar: - Hij maakt veel kabaal bij het in/uitschakelen van de autoradio - Met radio/auto ingeschakeld kun je je voorraam niet fatsoenlijk meer krabben/schoonmaken - Hij vangt takken en schraapt parkeergarage-plafonds, als je uitwijkt en dus gaat krom staan - vriest vast in afgelopen strenge winter - vergt onderhoud - hij is lelijk Ik ben bezig mijzelf te ori
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
- 18 antwoorden
- 4,2k weergaven
Beste allemaal, Ben in het bezit van bovenstaand type Sorento van 2005. Ik heb ergens een topic gelezen om je standaard sleutel met dat aanhangsel om te bouwen naar een zgn klapsleutel. Iemand een idee hoe/wat ? Ik kan met googlen niet echt iets vinden voor Sorento.... Groetjes Johan
Laatste antwoord door Johannetje, -
- 17 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo kan iemand ons vertellen of er tussen de kleppen vaneen sorento2.4 ex plaatjes zitten. en wie heeft ervaring met extra harde kleppen i.v.m. gas. onze sorento verbruikt olie en verbruikt ong. 1 liter op 6 km (gas) Ook blijft het lampje van de motorcheck branden. We hebben hem al twee keer uit laten lezen. Volgens de garage is het de katalisator. Deze vervangen heeft volgens hen weinig zin want door het olieverbruik zou de nieuwe kat. zo weer verstopt raken. Alleen als de auto niet meer zou trekken dan moest ie vervangen worden. Wie heeft hier ervaring mee?
Laatste antwoord door ladyfly, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goedemiddag Beste forum leden ik ben van plan om achteruitrij sensoren (parking distance) in te laten bouwen in mijn Sorento van 2004. Iemand een idee of suggestie wat een beetje betaalbaar en goed is? en waar? Hoor graag van jullie mvg
Laatste antwoord door Thijs1, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo mede forumleden, ik ben bezig om een 2din audioinstallatie in een sorento uit 2004 in te bouwen. Nu heb ik op de radio de mogelijkheid stuurbediening aan te sluiten. Ik heb op de radio een witte, bruine en zwarte draad hiervoor. Op de stekker van de auto die in de oude radio zat heb ik de volgende draden over: Geel Zwart Groen/rood streepje Rood/zwart streepje Groen/zwart streepje Weet iemand welke kleuren ik nodig heb? Of zou ik ze zondermeer kunnen uitproberen....
Laatste antwoord door ikkeozzie, -
Lampje vervangen in verwarmingknop
door Gast Toine- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Even een vraag. Ik heb sinds kort een Sorento met handmatige bediening van de temperatuur. Nu zie ik dat wanneer de verlichting aan is dat er achter de rechter knop (warme/koude lucht en airco aan/uit) geen lampje brandt. De eerste vraag is of dit juist is. De tweede vraag, als er een lampje in moet branden is deze dan gemakkelijk zelf te vervangen en hoe dan. Mijn dealer zit op afstand, dus al dit eenvoudig zelf is te doen scheelt dat een rit. Alvast hartelijk dank voor de reactie. Toine
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gistermiddag viel ineens het vermogen van mijn 2.5 diesel weg. Ik kwam niet meer boven de 2000 toeren en het motor-lampje ging branden. De auto bonkte en stotterde. De monteur van de ANWB heeft de code uitgelezen en contact gezocht met de helpdesk. Daar bleek dat het probleem al eens eerder gespeeld had. Wat was namelijk het geval? Na de laatste onderhoudsbeurt is waarschijnlijk de afdekkap van het motorblok te strak gemonteerd. Hierdoor drukt de kap op de kabel van de 3e injector en komt er spanning op de stekker te staan. De monteur heeft wat contact-vloeistof in de stekker gespoten en deze goed aangedrukt. Probleem opgelost. Mocht er dus iemand met hetzelfde te maken …
Laatste antwoord door Randstad, -
Navigatiesysteem
door jako- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
In april heb ik mijn sorento executive voor een week op schiphol geparkeerd. Helaas is in deze week mijn navigatiesysteem gestolen, op de bewaakte langparkeren parking. Volgens de marrechaussee was dit te verwachten en is dit bekend in Nederland. Als toelichting wil nog even zeggen dat ik in Frankrijk woon en niet bekend ben met deze toestanden. De gestolen navigatie was een Kenwood DNX7200 door de dealer ingebouwd. Echter deze navigatieset pastte niet in de chromen inbouwrand van het dasboard, er zit een zwarte rand omheen welke op de chromen rand geplaatst is ( niet echt mooi). De franse dealer wil nu weer dezelfde set terugplaatsen, maar als er dan toch een nieuwe in …
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 6 antwoorden
- 3,3k weergaven
Om de radio te verwijderen of bij de stekkers te komen voor bijvoorbeeld een carkit, ga je als volgt te werk. Doe het ritsje open van de versellingspook. Je hand onder het paneel stoppen en omhoog trekken aan de achterkant van de handrem. Als je dit paneel weg hebt kan je verder. Verwijder voorzichtig met een kunstof spatel oid het onderste paneel waar de ipod aansluiting in zit. Van onderaf lukt het of vanaf de zijkant, dus niet tussen de twee panelen! Deze zit behoorlijk vast maar gewoon geklikt. Hierachter zitten twee schroeven verborgen die los moeten om de sierranden los te halen. Zit ook gewoon geklikt maar behoorlijk vast. Ook het speaker paneel zit geklik…
Laatste antwoord door Kiastar, -
- 27 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik zoek regelmatig op de geijkte sites; autotrack autoscout24 autoweek speurders marktplaats Maar zijn er nog andere en betere locatie's om leuke 2de hands sorento's te vinden. Op bovengenoemde sites is niet teveel te vinden. Ben op zoek naar 1tje vanaf 2005 2.5 cdti met trekhaak bedrag tot circa 15000,- en max 160000 km's
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wij hebben een Sorento overgenomen echter zat er maar 1 moedersleutel bij en 2 losse afstandbedieningen voor deurvergrendeling/diefstalbeveliging. Is het nu nog mogelijk om bij de Kia dealer 2 originele sleutels te krijgen? Verder staat er op de kentekenbewijs duplicaatcode 02 en op de nummerborden een 1, is dit nog een probleem? Er werd gezegd dat dit niet meer hoefde te kloppen tegenwoordig?
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, In mijn Kia Sorento heb ik sinds gisteren het volgende probleem: mijn Airco fan blijft draaien als ik het contact uit zet, als ik echter het contact weer aanzet dan stopt de fan met draaien.??? Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn ????/
Laatste antwoord door groota, -
roest!!!!!!!!!!
door ferry- 2 antwoorden
- 2k weergaven
We hebben sinds 3 weken een 2005 sorento gekocht met ongeveer 80000km. Bij t wassen zag ik tot mn stomme verbazing roest naast t chromenstripje op de achterklep. De auto is in ettenleur bij de dealer gekocht, met alle stempels en papieren!. Valt dit nu nog onder de fabrieksgarantie?
Laatste antwoord door rob4b4,