Jump to content

temperatuurmeter blijft op en neer gaan

Recommended Posts

Posted

Ik rij een kia sorento 2.4 benzine met een lpg3 gas instalatie.

Als ik in de stad rij gaat alles ok, temperatuur meter staat stabiel net iets onder het midden.

Als ik echter op de snelweg rij (rond de 100km per uur) gaat de temperatuurmeter langzaam omhoog tot +/- halverwege het derde streepje daarna zakt hij in een keer weer terug tot de stand net iets onder het midden, en dan begint het proces weer van voren af aan.

Weet iemand wat dit kan zijn ?, mijn dealer zegt dat er niks aan de hand is maar dit lijkt me geen normaal gedrag....

Posted

Misschien dat je koelvin te vroeg/te lang inslaat?

Dat er niks aan te doen is is natuurlijk onzin, als het altijd normaal gewerkt heeft dan moet het ook weer normaal kunnen werken....

Posted

Hallo,

Ik zou toch maar voorzichtig zijn.

Bij mij liep ook de meter op, resultaat: rekening van 1400 euro.

Waterpomp, radiateur en distributieriem.

Wil je niet ongerust maken, maar hou het in de gaten.

Posted

Bij mijn Sportage hebben ze dat "opgelost" door de temperatuurmeter in zijn geheel achterwege te laten.....

vind dat helemaal niks:-(

Posted

wellicht de thermostaat,heb nu hetzelfde probleem.en vlgs de dealer is dit de thermostaat.

een nieuwe kost rond de 24eu.

en is zeer makkelijk zelf te vervangen(half uurtje werk)

suc6

Posted

Thermostaat! Kan je makkelijk zelf vervangen als je een klein beetje handig bent. Zorg dan wel dat je ook de bijhorende pakkingen hebt want de oude hergebruiken is uit den boze.

Alex

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Yep, thermostaat vervangen. Ik kreeg hetzelfde probleem op vakantie in Frankrijk vorig jaar. Meter liep op tot bijna boven en viel daarna van ene op andere moment weer terug naar het midden. En dat bleef zo aan de gang. Bij Franse Kia-dealer vervangen voor 3 tientjes.