Ga naar inhoud

chris

Leden
  • Aantal Items

    40
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Contact Mogelijkheden

  • MSN
    chris

Algemeen

  • Woonplaats
    amersfoort
  • Hobby's
    suv,s kia
  • Werk
    autoschadehersteller
  • Auto
    opel

chris's Prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

0

Reputatie

  1. hoi het kan ook uit te staan hebben met de mate van slijtage, als bv de voorbanden verder op zijn als de achterbanden,maken de wielen geen 100 procent gelijke snelheid meer en dan begint de automatische tussenbak te protesteren met schokken of schokjes(eigen ervaring en ook op het duitse forum) ben inmiddles gelukkig niet meer in bezit van die auto ,maar wellicht heb je wat aan de info
  2. distr riem hoeft er niet af,het is erg simpel te doen.gaskabel met eeen beugeltje losmaken en de boutjes van het kl deksel losdraaien,deksel eraf en de boel meteem mooi schoonmaken. vervang ook meteen de rubber ringen die om de bougiegaten zitten,anders staat er straks een bougie in de motorolie. de pakkingen kosten mij incl korting 33 eu. suc6
  3. nou hehe,superoplossing toch? maar hoe oud is jouw sor? heb zelf ook een oplossing,mijn bak wordt gereviseerd via een collega van me,omdat het van mij geen garantie meer is. in elk geval toppie dat de jouwe weer perfect is,veel fijn schakelende kilometers toegewenst. gr chris
  4. sorry stratos,was meer naar hank bedoeld als naar jou. hank stelt dat alleen de 3.3 of de 3.5 een ""beer""van een wagen is. ik vind van niet,en heb zelf zeer veel schik met mijn 2.4 op lpg. hoop in elk geval dat welke je ook kiest,je er veel schik mee mag hebben. in ieder geval moet je niet schrikken van een lpg verbruik van 1 op 6a7,en een ander die zegt dat hij op lpg met een sorento 1 op 10 haalt mag er een bij me neerzetten. veel suc6
  5. ooh ja maw chrisje met zijn ""zielige 2.4 ""stelt niks voor. er zijn dus ook mensen die geen v6 kunnen betalen. maar goed.....de vraag ging over het kleppen stellen op lpg,en bij welke types.dit heb ik gepost. en niet over de cilinderinhoud. en ik vind de sorento gewoon een ""beer""van een wagen,welk type dus ook.
  6. hoi jeroen,hier hetzelfde.koud de eerste kilometer eigenlijk helemaal k... van 1 naar 2 gaat als je het niet met beleid doet met veel gekraak gepaard.en het op en terug schakelen gaat ook zwaar. heb al div oliesoorten geprobeerd maar weinig tot geen verbetering. ben dus benieuwd wat er bij jouw onderzoek uitkomt. heb zelf al wel een adres om de bak evt erg goedkoop te laten repareren,maar is misschien niet nodig als er bij jou een goed alternatief naar voren komt. ben in elk geval zeer benieuwd en hoop dat je ons op de hoogte wilt houden. suc6 en groetjes chris
  7. de sorento met 2.4l motor hoeft geen kleppen te stellen,de 3,3 v6 wel ook de 3,5l v6 hoeft niet te worden gesteld. gr chris
  8. bij de 3.3l v6 moet je kleppen stellen.bij de 3.5 en de 2.4 l hoeft dit niet. heb zelf een 2.4 en loopt na wat kleine mankementjes perfect op lpg. alleen het verbruik........... tja 1 op 6a7. maar ja je rijdt daarvoor wel een beer van een wagen. groetjes chris
  9. hee ruurd,het schokken word veroorzaakt door een verschil in omtrek van je banden. het komt nl vaker voor dat een band niet hetzelfde is als een andere ookal heb je ze tegelijk gemonteerd(michelin)hierdoor gaat je tod in en uitschakelen,met het schokken als gevolg.de enige oplossing is 4 nieuwe banden monteren en ze voor de montage controleren.de garage weet wel hoe ze dit kunnen doen.tevens zijn sorentos met tod gevoelig voor het feit dat als je 2 nieuwe banden monteerd,je krijgt dan ook een verschil in omtrek.kijk anders ff op problemcar hier staat eea hierover geschreven. gr chris
  10. wellicht de thermostaat,heb nu hetzelfde probleem.en vlgs de dealer is dit de thermostaat. een nieuwe kost rond de 24eu. en is zeer makkelijk zelf te vervangen(half uurtje werk) suc6
  11. chris

    brandstoffilter

    onder de achterbank zit een klep en onder deze klep zit het vlotterhuis met het filter
  12. chris

    Bobine vervangen

    heey nick,heb zelf net de bobines vervangen van mijn 2,4. er zitten er twee op en bij de dealer kosten ze 130 eurie per stuk. heb ze zelf bij van deijne in volkel besteld.daar kosten de originele nieuw in de verpakking 50 eu per stuk.en het monteren stelt 10 keer niks voor. ps de bobines gaan vaker stuk bij de 2.4
  13. chris

    sorento 6 bak

    maar zou een vijfbak van een diesel ook op een benzineblok passen dan? scheelt enorm in toeren.
  14. chris

    sorento 6 bak

    en wellicht een bak van een 2.5 diesel???? heb nl zelf een 2.4 en vind hem echt een boel toeren maken,heb vroeger eens een dieselbak op een benzineblok gezet met als gevolg dat hij minder toeren maakte.en je trok de straatstenen ermee uit. hopend op jullie meedenken. gr chris
  15. chris

    sorento 6 bak

    nee ik bedoel van het"oude" dus het facelift model,wellicht dat die dieselbak of een benzine 6 bak past(weet niet of er een benzine 6 bak was)
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...