dusty Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 (edited) Hallo Allemaal, Even een overzicht wat mij gebeurd is: Temperatuur liep ineens op tot bijna in het rood. Het koelvloeistof reservoir was helemaal leeg. Bijgevuld, maar toen de auto weer op temperatuur was, hetzelfde probleem. Auto gebracht naar Auto Vaessen te Kerkrade. Het probleem was, dat er een plastick pijpje bovenop de radiator zit, deze was poreus geworden waardoor hij kapot is gegaan, en de vloeistof daaruit kwam. Nou is het ook nog zo, dat de vloeistof tegen de distrubutieriem heeft aangespoten, omdat de vloeistof natuurlijk vettig is, is het niet verantwoord om deze erop te laten zitten, vet en rubber gaat natuurlijk scheuren op ten duur. De riem was vorig jaar vervangen, en een ieder weet dat het een vrij dure reparatie is. Autom Vaessen heeft contact opgenomen met Kia, hier werd hem verteld dat het wel eens voorkwam, maar omdat mijn Sorento uit 2004 was, is er geen garantie meer op. Maar, mijn mening en die van auto Vaessen is, dat als het een bekend probleem is, ze wel een preventieve oplssing hadden moeten vinden voor het plastick pijpje, want door dit onderdeel ben ik nou ook verplicht om de distubutieriem te vervangen, dit was dus niet nodig geweest als ze betijds een oplossing hadden gevonden voor het pijpje. Totale kosten, 1000 euro. Dit had de helft kunnen zijn. Mijn vraag, heeft iemand ervarin met het opstellen van een brief waar je kia vraagt om een colance regeling? Alvast bedankt allemaal. Edited December 7, 2009 by dusty Quote
Smart Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 (edited) Kia Nederland B.V. Marconistraat 2 4131 PD VIANEN Heerlen, 7 december 2009 Betreft: coulanceregeling Kia Sorento Geachte heer, mevrouw, Ik rij al enkele jaren met plezier in een Kia Sorento, bouwjaar 2004. Het volgende wil ik echter graag onder uw aandacht brengen. Tijdens een rit liep de temperatuurmeter van de motor van mijn Sorento ineens op tot bijna in het rode vlak. N Edited December 7, 2009 by Smart Quote
dusty Posted December 7, 2009 Author Posted December 7, 2009 Harstikke bedankt. Ik laat natuurlijk weten hoe het afloopt. Nogmaals bedankt. Dusty Quote
Smart Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 Hey Dusty, Graag gedaan. Ik hoop voor jou dat ze zich enigszins 'coulant' zullen opstellen. Suc6 ermee! Quote
Kia Fan Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 mmmm wel mooie brief.... maar ik denk al te weten hoe kia nl. (met een standaard brief) reageert....... uw dient u te vervoegen bij uw dealer, deze kan uitsluitend een coulance aanvraag indienen (dealer moet namelijk ook mee betalen in deze coulance). Dus ik ben heel benieuwd hoe de reactie van de importeur is..... hopelijk is die ook beter geworden nu de importeur geen kroymans meer is. Quote
Smart Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 mmmm wel mooie brief.... maar ik denk al te weten hoe kia nl. (met een standaard brief) reageert....... uw dient u te vervoegen bij uw dealer, deze kan uitsluitend een coulance aanvraag indienen (dealer moet namelijk ook mee betalen in deze coulance). Dus ik ben heel benieuwd hoe de reactie van de importeur is..... hopelijk is die ook beter geworden nu de importeur geen kroymans meer is. Je weet het niet h Quote
Guest Jantje Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 vermoedelijke reactie kia nederland: Dealers zijn ook van dit soort euvels op de hoogte. Zij hadden op tijd dit plastic pijpje moeten vervangen. Quote
Smart Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 vermoedelijke reactie kia nederland:Dealers zijn ook van dit soort euvels op de hoogte. Zij hadden op tijd dit plastic pijpje moeten vervangen. Laten we in ieder geval positief blijven richting Dusty, hij loopt tegen een probleem aan die opgelost moet worden. Wat de importeur 'vermoedelijk' zal gaan zeggen, is als kijken in een glazen bol. Natuurlijk hebben dealers ook hun verantwoordelijkheid, zulk soort gevallen zullen zich ongetwijfeld vaker voordoen, maar op welke schaal? De importeur heeft daar toch meer zicht op en dient de dealers hierover te informeren. Quote
Guest Jantje Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 Laten we in ieder geval positief blijven richting Dusty, hij loopt tegen een probleem aan die opgelost moet worden. Wat de importeur 'vermoedelijk' zal gaan zeggen, is als kijken in een glazen bol. Natuurlijk hebben dealers ook hun verantwoordelijkheid, zulk soort gevallen zullen zich ongetwijfeld vaker voordoen, maar op welke schaal? De importeur heeft daar toch meer zicht op en dient de dealers hierover te informeren. Daar bedoel ik dus ook mee dat hij beter coulance richting de dealer kan gaan vragen. Ik werk bij iveco en als daar dit soort dingen gebeuren, dan zegt de importeur ook nee. Wij als dealer zijnde betalen dan toch een deel van de ontstane kosten. Quote
Smart Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 Daar bedoel ik dus ook mee dat hij beter coulance richting de dealer kan gaan vragen. Ik werk bij iveco en als daar dit soort dingen gebeuren, dan zegt de importeur ook nee. Wij als dealer zijnde betalen dan toch een deel van de ontstane kosten. Ik begreep de intentie van je bericht. Mogelijk zal Kia NL de dealer aanspreken op zijn verantwoordelijkheid. Het kan ook zijn dat zij onderling iets regelen. Maar om al vooruit te lopen op een 'toekomstige onzekere gebeurtenis', is koffiedik kijken. Je weet het: 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst';) Quote
Guest Jantje Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 Ik begreep de intentie van je bericht. Mogelijk zal Kia NL de dealer aanspreken op zijn verantwoordelijkheid. Het kan ook zijn dat zij onderling iets regelen. Maar om al vooruit te lopen op een 'toekomstige onzekere gebeurtenis', is koffiedik kijken. Je weet het: 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst';) Haha, dat klopt daarom koop ik ook geen aandelen meer. Ik had vlakna het begin van de crisis voor ongeveer 1,50 per aandeel voor een 2500 euro aan aandelen gekocht van ING. Pas geleden alles weer verkocht, ik heb zon vaag idee dat de nieuwe kia voor de deur daarvan betaald is. Maar goed, ik ga ervanuit voor deze persoon dat of Kia NL of zijn Kia dealer gedeeltelijke coulance toepast. Dit is zon probleem geval waarvan je kan zeggen: Als wij als dealer de klant melden dat dit een veel voorkomend probleem is, dan mogen wij het vervangen op zijn kosten en is er niks aan de hand. Nu is deze persoon er niet voor gewaarschuwd en heb je dit probleem. Quote
Smart Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 Haha, dat klopt daarom koop ik ook geen aandelen meer. Ik had vlakna het begin van de crisis voor ongeveer 1,50 per aandeel voor een 2500 euro aan aandelen gekocht van ING. Pas geleden alles weer verkocht, ik heb zon vaag idee dat de nieuwe kia voor de deur daarvan betaald is. Jij hebt het principe van de beurs juist toegepast. Laag inkopen, hoog verkopen. Ik heb helaas iets meer verloren de afgelopen jaren. Quote
Guest Jantje Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 Jij hebt het principe van de beurs juist toegepast. Laag inkopen, hoog verkopen. Ik heb helaas iets meer verloren de afgelopen jaren. ja heb toen ING ineens zware klappen kreeg het risico genomen.. Ik dacht die 2500 kan ik wel missen.. Achter gezien had ik toch beter nog iets meer kunnen besteden. Ik doe verder ook weinig met beleggen. Dit was met recht beginners geluk Quote
NonkelSimon Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 Is nogal dom om nog prettig verder te rijden als je een hoop koelvloeistof hebt moeten bijvullen, deze kan niet zomaar verdwenen zijn. Je had meteen naar een garage moeten gaan en niet bijvullen en verder rijden. Quote
bigwade Posted December 8, 2009 Posted December 8, 2009 Is nogal dom om nog prettig verder te rijden als je een hoop koelvloeistof hebt moeten bijvullen, deze kan niet zomaar verdwenen zijn.Je had meteen naar een garage moeten gaan en niet bijvullen en verder rijden. Hey NS, je schrijft het wat cru maar er zit natuurlijk wel iets van waarheid in. Aan de andere kant, is het werkelijk noodzakelijk de riem te vervangen ? @dusty Kan met motorruimte reiniger (soort stoomproces) de meeste derrie niet van die riem afgehaald worden ? Heb met mijn Chevy meermalen dit soort lekkages gehad en nooit riemen preventief laten vernieuwen. Kijk dus eens of je daar met dealer uit kan komen. Suc6 Quote
Aart.S Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 (edited) Beste Dusty, Ik had met m`n landrover freelander pal voor het inruilen op de Kia Sportage een lekke koppakking. Dit was buiten de garantie. Laten repareren bij de landrover dealer. Kosten € 1500. De lekkage zat boven de distributie riem die is toen niet vervangen. Omdat het een erkent probleem was heeft de dealer ( ze wisten niet dat ik de auto had ingeruild ) een coulance uitkering geregeld. Ik kreeg toch € 500. terug. Maar die coulance regeling is gegaan via de dealer. Ik hoop dat het jou ook lukt. Kia moet toch achter zijn product blijven staan. Ook van mij suc6 Gr Aart. Edited December 10, 2009 by Aart.S Quote
Alex Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 Gewoon die brief sturen naar Kia; je weet maar nooit. Mijn vorige auto was een Nissan X-Trail; tijdens de garantieperiode (3 jaar) heb ik 2 turbo's en de intercooler kapot gehad. Ik heb toen gewoon rechtoe rechtaan 2 jaar extra garantie gevraagd aan de invoerder voor de turbo. En ik heb ze gekregen ook ! Op papier en met een afschrift naar mijn dealer! Alex Quote
Kia Fan Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 Heb je al een reactie gehad van de importeur? Of alleen een bevestiging? Quote
dusty Posted December 15, 2009 Author Posted December 15, 2009 Hallo, Vandaag de auto opgehaald, de brief met het kapotte pijpje aangetekend opgestuurd. We zijn benieuwd wat de reactie is van Kia. Quote
Smart Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Hallo,Vandaag de auto opgehaald, de brief met het kapotte pijpje aangetekend opgestuurd. We zijn benieuwd wat de reactie is van Kia. Hey Dusty, Ik zal voor je duimen. Het zou in ieder geval een leuk Kerstgebaar zijn! Quote
njcd24 Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 Als paticulier een brief schrijven helpt wel degelijk bij vw. Gooi het vooral op de verwachte levensduur van een bepaald onderdeel b.v. een radiateur zou langer mee moeten gaan als 5 jaar. Quote
Kia Fan Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Heb je al een reactie mogen ontvangen van de importeur? Quote
dusty Posted December 31, 2009 Author Posted December 31, 2009 Hallo, Kia heeft contact opgenomen met Auto Vaessen te Kerkrade, ze moesten alle rekeningen hebben, en copie onderhoudsboekje, Auto Bleeker te Oldenzaal heeft mij alle rekeningen netjes toegestuurd. Dit alles heb ik opgestuurd naar Kia Nederland, we zijn benieuwd, en houden de moed erin. Allemaal een veilig en pleziervol 2010 Quote
Smart Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Hallo,Kia heeft contact opgenomen met Auto Vaessen te Kerkrade, ze moesten alle rekeningen hebben, en copie onderhoudsboekje, Auto Bleeker te Oldenzaal heeft mij alle rekeningen netjes toegestuurd. Dit alles heb ik opgestuurd naar Kia Nederland, we zijn benieuwd, en houden de moed erin. Allemaal een veilig en pleziervol 2010 In ieder geval prettig te lezen dat de importeur het serieus neemt en een onderzoek instelt. Rekeningen opsturen is een goed teken, ze zeggen in ieder geval niet bij voorbaat dat er geen vergoeding mogelijk is. Prettige jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2010 toegewenst! Quote
Kia Fan Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Ben heel benieuwd hoe het afgelopen is....... laat eens wat horen. Quote
Recommended Posts