Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
Erg wind gevoelig
door bitman- 10 antwoorden
- 2k weergaven
hi guys & gals, met de afgelopen harde wind hier in west sussex vind ik dat de sorento erg (zij)wind gevoelig is het lijkt wel als er een groep gasten de auto heen en weer aan het schomelen zijn, klopt dit?
-
Armsteun achter
door Gast Warrior- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar het afdekplaatje van de achter armsteun, zoals afgebeeld op de bijgevoegde foto's. Weet misschien iemand waar ik deze uit kan halen of bestellen?\ Mvg, Henk
-
- 35 antwoorden
- 15,6k weergaven
De stuurbekrachtiging van mijn Sorento (EX Custom = LX met EX extraatjes) valt af en toe weg. Dit gebeurd af en toe na het verlaten van de autoweg in lange bochten. Hij blijft dan een poosje zwaar sturen en dan plotseling stuurt ie weer licht. Vreemde gewaarwording als je met deze kolos de autoweg afkomt en de bocht om moet. De dealer kon het probleem niet en heeft de auto drie dagen lang uitgeprobeerd. Zoals gewoonlijk trad het probleem dan net niet op. Hij heeft toch het volgende gedaan: Controle op lekkages (geen gevonden), vloeistof vervangen (niet geholpen) en recentelijk de stuurbekrachtigingspomp vervangen (hielp echter ook niet). Volgens de info die ik op met n…
Laatste antwoord door bitman, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Oproep aan iederen, Ik heb een sorento 2011 exclusive 2.0 diesel manueel. Dit is een speciale reeks in belgie, bijna een executive op een paar uitzonderingen na. zoals de ruitenbediening. Bij de executive is dit vol automatisch. Ruiten gaan in één beweging op een neer zonder het knopje vast te houden. Bij mijn wagen in dit niet het geval, (wel automatisch naar beneden aan de bestuurderszijde) Nu mijn vraag; Zou het mogelijk zijn om het ruitenbedieningspaneel van een executive in mijn wagen te plaatsen (enkel aan de bestuurderszijde) Zou het probleem hiermee opgelost zijn of moet er nog iets aan de software van de wagen verandert worden. ik ben benieuwd groeten …
Laatste antwoord door rte911, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een module die er voor zorgt dat als je b.v. links afslaat de linker mistlamp voor gaat branden? Ik zag zo'n module op de Duitse site: http://www.carmodule.de/P11268. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Deze module wil ik inbouwen in een Sorento EX 3.3 liter V6 van januari 2008.
Laatste antwoord door Preston, -
Sorento 2007 LPG
door dude-nl- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo all, Ik ben voornemens en Sorento 2007 3.3 op LPG te kopen. Ik heb de verhalen gelezen over de klepzetels en de hogere kosten. Nu is het wel zo dat de installatie bij Kia zelf is ingebouwd, ik zal nog uitzoeken of de zetels ook aangepast zijn. Nu ben ik op zoek naar andere tips en aandachtspunten bij dit model. Wie kan me hierin helpen? Alle tips zijn meer dan welkom...
Laatste antwoord door dude-nl, -
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik wil een achteruitrijcamera op mijn Sorento 01-2008 3,3l, V6 monteren op de plek waar nu de kentekenplaatverlichting zit. Heb bij het inbouwstation al diverse camera's in handen gehad, maar geen enkele had de goede afmetingen van de kentekenplaatverlichting (allemaal te klein) De afmetingen van het plastic lensje zijn: hoogte links 44 mm hoogte rechts 49 mm breedte onder 84 mm breedte boven 87 mm hartafstand schroefgaten 70 mm afstand schroefgaten t.o.v. onderkant 22 mm afstand schroefgaten t.o.v. zijkant 7 mm Weet iemad waar een camera te koop is die op basis van bovengenoemde afmetingen in de kentekenplaatverlichting past? Alvast dank!
Laatste antwoord door RON29, -
Verlichting
door jackveld- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Kom net tot de ontdekking dat de verlichting (dimlicht) aan beide kant niet werkt. Stdslicht en grootlicht doen het wel. Een nieuw lampje erin werkt ook niet. De zekeringen in de auto en onder de motorkap gecontoleerd echter deze zijn goed. Wat kan het probleem zijn ?
Laatste antwoord door jackveld, -
verstuivers
door amphicar- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo een maand of 9 geleden heb ik mijn sorentodiesel 2007 weggebracht voor de update turbo en verstuivers. ik vond het voor een grote diesel altijd een stille motor. We gingen de winter in en dan is het brandstofgebruik altijd al wat hoger en loopt een diesel wat rauwer vooral op korte stukjes. Nu merkte ik de laatste tijd dat er bij koude motor veel meer geluid bij de motor is dan eerder. En dat dit ook bij warme motor het geval is. Ik reed altijd met de radio aan maar die moest harder vandaar dat ik op onderzoek ben uitgegaan. Ik heb geluisterd bij de motor en met een schroevendraaier tegen de verstuivers geluisterd . Bij een cilinder /verstuiver hoor ik toch …
Laatste antwoord door Crum, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wie kan mij helpen aan echte spatlappen voor mijn Sorento. Wij gebruiken de auto voor het trekken van een caravan van ca 1800KG en hebben serieus last van opspattende stenen. Waarschijnlijk steentjes welke losschieten uit het profiel vande banden, maar slaan bijna dwars door de beplating van de caravan heen. Of heeft iemand ervaring met een zelfbouw type spatlap? De zogenaamde ( harde) spatlappen van Kia zijn reeds aanwezig maar doen onvoldoende. graag reacties. grt, Alex K
Laatste antwoord door Alex K, -
hallo mijn kia sorento benzine 2,4 2005 houd af en toe in nou blijkt dat er een bobine niet goed is waarschijnlijk mijn maat stond te kijken bij het starten en toen zag hij vonken bij de kabels wat kan ik nu proberen een setje nieuwe kabels of een nieuwe bobine bestellen heb al gebeld naar de kia dealer maar kost 193 euries pfff graag advies aub groetjes richard
Laatste antwoord door bikkie, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
De remverlichting van onze Sorento uit 2004 werkt niet meer.(Geen een.) De zekeringen zijn in orde,evenals de overige verlichting & electronica. Bert Jan opperde al dat wellicht de sensor/schakelaar in het rempedaal kapot is,dat gaan we nakijken. Iemand nog een andere suggestie?
Laatste antwoord door EDM, -
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik rijdt een sorento ex uit 2005 met een D4CB 2.5 CRDI. Auto gekocht in 2008 met 119.00 op de teller. nu a 2011 206000 op de teller. Tussenbak was vermoedelijk vervangen net voor ik m kocht (ben er onder gaan liggen en deze was duidelijk nieuwer) Reparaties / mods die ik tot nu toe heb uit laten voeren (ongeveer vergeet vast eea.): mods: donkerfolie op ramen achter (60%) en portieren voor (25%) plaatsen trekhaak reparaties: klokje vervangen in garantie antenne vervangen binnen garantie keerring aandrijfas (aansluiting met voor as) samen met de olie in de vooras. Na door wat te diep water te zijn gereden was daar vocht in gekomen en op hoge snelheid in Duitsland…
Laatste antwoord door masimo, -
motor houdt in
door Paaltje- 17 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo allemaal, ik zit met een probleempje.Ik heb een sorento 2.4 ex uit 2003 (is waarschijnlijk op zich al het probleem )die niet goed doortrekt als je een beetje gas geeft. Bij rustig optrekken en licht gas geven is er niks aan de hand maar zodra je bijv. de snelweg op gaat en een beetje door moet trekken houdt de motor in. Het volgende is reeds vervangen en/of gerepareerd in het afgelopen jaar : onderblokrevisie Luchtmassameter Bobines + kabels k…
warme motor
door Groesbeek- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Het gaat hier om een Sorento 2.4 benzine Xtreme van 2005. Als we een klein stukje gereden hebben of lang maakt niet uit. Dan is de motor behoorlijk warm de thermostaat staat pas halverwege wat mij vrij normaal lijkt. Maar de motor straalt heel veel warmte af wat meer als normaal lijkt te zijn. Is dit wel normaal?????
Laatste antwoord door Groesbeek, -
- 16 antwoorden
- 6,6k weergaven
Beste forum leden, Ik rij al vanaf 2004 na alle tevredenheid met verschillende Sorento 's . Sind een aantal weken een vreemd zoemend geluid achter in de auto, wat steeds meer werd. Afgelopen week toch maar even na de garage en ja hoor groot probleem. Het achter Differentieel is stuk (auto heeft pas 88000km gelopen) en moet worden vervangen. Schade post 3200 euro, als je snel zegt is het veel. Nu is de komt het verveelde van het verhaal en meteen een les voor alle leden. De auto is van 3-juli-2008 dus net iets meer als 3jaar en dus geen garantie meer nu zou je denken dat er toch spraken is van een coulance regeling. Maar nee Kia nederland zegt deze auto is in 2009 …
Laatste antwoord door Alex K, -
Do It Yourself
door Gaith- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hey mensen, Ik heb een webpagina gevonden met handige Do It Yourself klusjes. Misschien dat ze iemand van pas kunnen komen! Doe het zelf klusjes! Cya!
Laatste antwoord door bitman, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedemorgen, Kan iemand mij vertellen of er een lampje hoort te branden in de schakelaars op de middenconsole bij ingeschakelde verlichting. als het donker is is het lastig om de schakelaars te vinden. Ik hoor het graag van een van jullie. Groeten Frank ps. betreft een Sorento 3.5 V6 uit 2004
Laatste antwoord door Trabby, -
Sorento 2.4 motor
door Loutje- 11 antwoorden
- 10k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Sorento uit 2005 gekocht met een 2.4 motor. Ik was in de veronderstelling dat er geen slechte auto's meer gemaakt worden maar wat ik hier lees is dat er een fabrikage fout in deze 2.4 motor zit en dat deze gedoemd is stuk te gaan. Is dit 100% zeker en heb ik dus een kat in de zak gekocht of is er ook nog iet van positief nieuws?? Bij voorbaat dank van een arme sloeber die dacht groots te kunnen rijden voor weinig
- 16 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo, k zit al een tijdje met een probleem met de nieuwe Kia Sorento. Ik heb een zwarte Sorento X-cutive 2.4 handgeschakeld.bouwjaar Januari 2010. Hele fijne auto. Echter na ongeveer een half jaar begon mij een bijgeluid op te vallen. Net of er iets los in de uitlaat. Een soort resonerend geluid. Dit doet zich voor als ik gas geef tussen de 1300 en 1500 toeren. Ging mij er steeds meer aan storen, dus naar de dealer gegaan. Deze heeft het ook geconstateerd.Na een inspectie op de brug werd er niets geconstateerd. Ik kreeg te horen dat ik dan maar hoger in toeren moest gaan rijden en produkt eigenschap....blah,blah..... Hier nam ik geen genoegen mee omdat ik er vanuit ga …
Airco stuk
door eureka- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb een Sorento uit 2003. Nu werkt de airco niet. Ik heb deze na laten kijken en het blijkt dat er voldoende gas op zit en de pomp gewoon werkt. Volgens de monteur ligt het aan de aansturing ervan. Dus het paneel of een of andere sensor die tussen het paneeltje en de pomp zit. Weer iemand hoe dit na te gaan. Ze hebben kabels rechtstreeks op de airco pomp aangesloten en toen werkte deze gewoon. Tevens een probleem met de centrale deurvergrendeling met afstandbediening. Deze werkt wel met het openen maar niet met het sluiten. Het motor loopt wel.
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weet iemand of het mogelijk is om bij de LM velg van Sorento (2.5 CRD EX) een bredere band te leggen dan 245 die er nu op ligt ? Bedankt vd tips. greetz Johan
Laatste antwoord door Johannetje, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wie kan mij vertellen hoe ik een draad (6mm2) van binnenuit de sorento kan doorvoeren naar de accu.
Radio cd speler
door J-Lauwers- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Kan iemand mij vertellen of een Din 2 radio/cd speler van een sorento 2010 in te bouwen is in een sorento 2.5 CDI 2005. In de sorento 2005 zit nu een Din 2 radio/cassette/cd speler
Laatste antwoord door J-Lauwers, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft iemand ervaring met remschijven van het merk NK (SBS)? Mijn auto was toe aan nieuwe remschijven / blokken romdom. Ik had onderdelen besteld en toen bleek dat de foute schijven voor achter geleverd waren. De schijven waren 87.5 mm hoog, terwijl op de auto schijven van 79 mm hoog zitten. De rest van de maten en posities van gaten etc. klopten wel allemaal. Wat blijkt: In alle systemen van autoonderdelenhandelaren en webshops komen iedere keer de foute schijven voor mijn auto naar boven. Ook bij zoeken op kenteken. Mijn leverancier kon me ook geen 79 mm schijven bezorgen, want volgens hem zijn er geen 79 mm hoge schijven voor de Sorento in de aftermarket. Mocht ie…
Laatste antwoord door masimo,