amphicar Geplaatst 20 September, 2011 Geplaatst 20 September, 2011 Hallo een maand of 9 geleden heb ik mijn sorentodiesel 2007 weggebracht voor de update turbo en verstuivers. ik vond het voor een grote diesel altijd een stille motor. We gingen de winter in en dan is het brandstofgebruik altijd al wat hoger en loopt een diesel wat rauwer vooral op korte stukjes. Nu merkte ik de laatste tijd dat er bij koude motor veel meer geluid bij de motor is dan eerder. En dat dit ook bij warme motor het geval is. Ik reed altijd met de radio aan maar die moest harder vandaar dat ik op onderzoek ben uitgegaan. Ik heb geluisterd bij de motor en met een schroevendraaier tegen de verstuivers geluisterd . Bij een cilinder /verstuiver hoor ik toch een veel luider geluid dan bij de rest . Wat kan er aan de verstuiver mankeren ,die dingen hebben voor die zgn update het gewoon goed gedaan nu 15000 verder is het een herrie bak . Ze hebben deze eruit gehad vandaar . Motor verbruikt geen olie of andere vloeistof dan alleen diesel. [heeft 100000 gedraaid en heeft automaat bak] Heeft iemand een truckje om zelf iets te testen ,ben met diesel nog niet zo handig /gaat meestal niet kapot dus dan is het weinig sleutelen. Roept u maar ik wil graag leren Peter Quote
masimo Geplaatst 20 September, 2011 Geplaatst 20 September, 2011 Zitten de brandstofleidingen en injectoren goed vast? Geen lekkages? Ze worden nogal eens niet goed vastgemaakt. Je kan er eens tegen tikken om te kijken of het lawaai weg gaat. Injector cleaner? De garage kan ook eventuele foutcodes uitlezen. Maar dat kan alleen bij Kia zelf. Anders naar een diesel service ter kontrole. Bosch levert 2 injectoren voor de Sorento: 0445110274 (nieuw) of 0986435156 (vervangingsonderdeel; goedkoper). Een nieuwe injektor moet ingeleerd worden. Bij de facelift worden ze in de computer ingeleerd. Bij de Sorento I moet dat in de injector zelf gebeuren. Quote
amphicar Geplaatst 20 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2011 Zitten de brandstofleidingen en injectoren goed vast? Geen lekkages? Ze worden nogal eens niet goed vastgemaakt. Je kan er eens tegen tikken om te kijken of het lawaai weg gaat. Injector cleaner? De garage kan ook eventuele foutcodes uitlezen. Maar dat kan alleen bij Kia zelf. Anders naar een diesel service ter kontrole. Bosch levert 2 injectoren voor de Sorento: 0445110274 (nieuw) of 0986435156 (vervangingsonderdeel; goedkoper). Een nieuwe injektor moet ingeleerd worden. Bij de facelift worden ze in de computer ingeleerd. Bij de Sorento I moet dat in de injector zelf gebeuren. Dat het is dus de facelift ,dat inleren kan dat dan alleen bij de dealer of ook bij een andere garage ? Ik zie dat je zelf in het zuiden woont , ik ook west brabant misschien zitten we kort bij elkaar? Wij hebben hier pas een jaar weer een nieuwe subdealer en mijn wagen was de 2e die ze gedaan hebben , misschien toch een foutje. Het zal wel niet meevallen hierover mijn zin te krijgen . Enig idee wat zo een vervanging van een injector zou kunnen kosten? Bedankt voor de reactie gr Peter Quote
masimo Geplaatst 20 September, 2011 Geplaatst 20 September, 2011 Ik schat dat een vervangende injektor zo'n 300 euro kost. Ik denk dat dat revisie delen zijn. Een gloednieuwe wellicht een stuk meer (zeker bij de dealer). Ik heb al dealer prijzen van 800 euro gehoord Een garage met diesel service moet kunnen inleren, maar Kia heeft nog al eens afwijkende diagnose-apparatuur. Ik weet dat duitse bedrijven met Bosch Diesel Service het kunnen. Ik woon trouwens in het echte zuiden, Zuid-Limbo-land Quote
masimo Geplaatst 21 September, 2011 Geplaatst 21 September, 2011 Tip: Mocht een injector kapot zijn zou ik overwegen er een in Duitsland te bestellen (bijv. via eBay). Dan ligt de prijs zo rond 250 euro. Quote
amphicar Geplaatst 23 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 23 September, 2011 Tip: Mocht een injector kapot zijn zou ik overwegen er een in Duitsland te bestellen (bijv. via eBay). Dan ligt de prijs zo rond 250 euro. Nogmaals bedankt , ben bij de kia dealer geweest geen storingen in het systeem. De monteur stelde mij wat vragen en ja we denken dat we het hebben gevonden. Het geluid is harder geworden na de vakantie ,waarschijnlijk slechtere diesel onderweg getankt. Vervuiling in het systeem , forte toegevoegd en het gaat weer al wat beter. Waarschijnlijk meer [extreme]roetvorming gehad waardoor de motor klopende geluiden maakte bij koude start. Voorlopig gaat het al wat beter dus een paar keer wat duurdere diesel erin . Als het misgaat dan post ik weer. Peter Quote
Crum Geplaatst 23 September, 2011 Geplaatst 23 September, 2011 paar keer wat duurdere diesel erin of misschien altijd wat duurdere diesel erin, aangezien de kwaliteit toch echt wel verschilt tussen 'merk' en dat van de witte pomp (ook bij benzine trouwens). nu is het een paar cent duurder aan de pomp, maar mogelijk bespaar je meer uit omdat je minder grote reparatie's hebt... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.