Groesbeek Geplaatst 26 September, 2011 Geplaatst 26 September, 2011 Even een vraagje.... Weet er iemand in hoe verre je ''off road kunt'' gaan met een Sorento 2.4 benzine 2005 Heb natuurlijk vele filmpjes op het internet gezien. (Wat er ook wel erg Extreem aan toegaat) Maar wat is toelaatbaar? (Ben er gewoon benieuwd naar) Quote
Alex Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 Jezelf en het voertuig niet overschatten, ervaring rustig opbouwen, goede bodembescherming (carter-, tussenbak- en brandstoftankbescherming www.asfir.com bv) en idealiter voorafgaand een basiscursus volgen. Als je toch zelf eens wil proberen ga dan met 2 voertuigen met sleepkabel voor het geval je toch iets te ver bent gegaan. Alex Quote
Groesbeek Geplaatst 27 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 September, 2011 Jezelf en het voertuig niet overschatten, ervaring rustig opbouwen, goede bodembescherming (carter-, tussenbak- en brandstoftankbescherming www.asfir.com bv) en idealiter voorafgaand een basiscursus volgen. Als je toch zelf eens wil proberen ga dan met 2 voertuigen met sleepkabel voor het geval je toch iets te ver bent gegaan. Alex Daar heb je gelijk in. Heeft er ook iemand een idee hoe ver je met de vering kunt gaan kan deze een stootje hebben? Quote
masimo Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 De vering kan wel wat hebben. Kijk maar. Deze heeft wel een diff-lock ingebouwd, want dit krijg je met een standaard diff niet voor elkaar. De auto is tot meer in staat als wij durven!! Quote
Groesbeek Geplaatst 28 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2011 Zooooo die is flink uit zn veren.... Quote
xychix Geplaatst 26 Oktober, 2011 Geplaatst 26 Oktober, 2011 De vering kan wel wat hebben. Kijk maar. Deze heeft wel een diff-lock ingebouwd, want dit krijg je met een standaard diff niet voor elkaar. De auto is tot meer in staat als wij durven!! Je kunt ver gaan. Ik heb wel eens meegereden met de mannen van Modderpoel.nl Ga niet door te diep water (heb ik wel gedaan, kostte me 1000 euro voor +/- 50CM diep water.. de schade kwam pas een half jaar later door water bij de olie in de diffs, werd op de snelweg in duitsland bij 170 km/h te warm en plop... keerring + olie uit voordiff. Voor de zekerheid olie voor achter en bak+TOD vervangen.) ik heb m wel zo vast gereden dat er 2 suziki vitara's aan mijn trekhaak hingen om m los te krijgen. Heb daarintegen ook stukken gereden waar nissan x-trails etc. never niet doorkwamen. Het zijn de banden die je beperken blijkt steeds weer. Quote
masimo Geplaatst 26 Oktober, 2011 Geplaatst 26 Oktober, 2011 Mosterd na de maaltijd Na het rijden is de olie in de diffs warm en die zet dan uit. Er ontsnapt lucht uit het diff via de ontluchting. Als je vervolgens door water heen rijdt koelt de olie heel snel af, krimpt en wordt er lucht het diff in gezogen. Als je dus op dat moment door (te diep) water rijdt, wordt dat water mee naar binnen gezogen. Is te voorkomen door slangen op de diff-ontluchtingen te monteren, en het ontluchtingspunt daarmee veel hoger te leggen. Bandentip: General Grabber AT2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.