KIA rijder Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geplaatst 19 Augustus, 2011 Ik wil een achteruitrijcamera op mijn Sorento 01-2008 3,3l, V6 monteren op de plek waar nu de kentekenplaatverlichting zit. Heb bij het inbouwstation al diverse camera's in handen gehad, maar geen enkele had de goede afmetingen van de kentekenplaatverlichting (allemaal te klein) De afmetingen van het plastic lensje zijn: hoogte links 44 mm hoogte rechts 49 mm breedte onder 84 mm breedte boven 87 mm hartafstand schroefgaten 70 mm afstand schroefgaten t.o.v. onderkant 22 mm afstand schroefgaten t.o.v. zijkant 7 mm Weet iemad waar een camera te koop is die op basis van bovengenoemde afmetingen in de kentekenplaatverlichting past? Alvast dank! Quote
Gast Angelique Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geen idee. Maar is zo'n kentekenplaathouder met ingebouwde camera geen optie? Quote
Smart Geplaatst 19 Augustus, 2011 Geplaatst 19 Augustus, 2011 Heb ik bij de Makro (Duiven) gezien. Iets van € 30,00. Quote
masimo Geplaatst 20 Augustus, 2011 Geplaatst 20 Augustus, 2011 Deze zou moeten passen. Of deze. Quote
KIA rijder Geplaatst 21 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 21 Augustus, 2011 Deze zou moeten passen. Of deze. Dank voor de terugkoppeling! Beide camera's (en vele andere) heb ik in handen gehad en passen helaas niet. Misschien is een nummerplaatcamera of een camera aan de binnenkant van de achterruit dan nog de enige oplossing. KIA rijder Quote
Alex Geplaatst 23 Augustus, 2011 Geplaatst 23 Augustus, 2011 Ik heb een achteruitrijcamera op de nummerplaathouder van Caliber ( http://webshop.caliber.nl/products/view/details/cam200.html )en die werkt heel goed. Ik heb hem in combinatie met de headunit ZZZMCD893. Ondertussen heb ik ook Blue tooth en navigatie. Ben ik heel tevreden van. Alex. Quote
Mikec Geplaatst 25 Augustus, 2011 Geplaatst 25 Augustus, 2011 Ik wil een achteruitrijcamera op mijn Sorento 01-2008 3,3l, V6 monteren op de plek waar nu de kentekenplaatverlichting zit. Heb bij het inbouwstation al diverse camera's in handen gehad, maar geen enkele had de goede afmetingen van de kentekenplaatverlichting (allemaal te klein) De afmetingen van het plastic lensje zijn: hoogte links 44 mm hoogte rechts 49 mm breedte onder 84 mm breedte boven 87 mm hartafstand schroefgaten 70 mm afstand schroefgaten t.o.v. onderkant 22 mm afstand schroefgaten t.o.v. zijkant 7 mm Weet iemad waar een camera te koop is die op basis van bovengenoemde afmetingen in de kentekenplaatverlichting past? Alvast dank! Hallo, Ik heb net een Pioneer AVIC -F30BT in laten bouwen 2 din uiteraard helemaal compleet met navigatie en uiteraard een achteruit camera. deze is geplaatst net boven de kentekenplaat net langs de handgreep van de achterklep. de camera is ongeveer 2 cm doorsnee een bolletje heeft een groothoek lens van werkelijk bijna 180 o en erg duidelijk kleur en in hoge resolutie. werk gelijk als ik de versnelling in achteruit zet. komt mooi op de display van de Pioneer. koste wel wat maar werkt perfect, als ik achteruit van mijn inrit rijd kan ik spelende kinderen onderanderen erg goed waarnemen als die er mochten zijn. gekocht bij carplace Uden en daar gelijk laten monteren. Quote
KIA rijder Geplaatst 29 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 29 Augustus, 2011 Ik wil een achteruitrijcamera op mijn Sorento 01-2008 3,3l, V6 monteren op de plek waar nu de kentekenplaatverlichting zit. Heb bij het inbouwstation al diverse camera's in handen gehad, maar geen enkele had de goede afmetingen van de kentekenplaatverlichting (allemaal te klein) De afmetingen van het plastic lensje zijn: hoogte links 44 mm hoogte rechts 49 mm breedte onder 84 mm breedte boven 87 mm hartafstand schroefgaten 70 mm afstand schroefgaten t.o.v. onderkant 22 mm afstand schroefgaten t.o.v. zijkant 7 mm Weet iemad waar een camera te koop is die op basis van bovengenoemde afmetingen in de kentekenplaatverlichting past? Alvast dank! Hallo, Ik heb net een Pioneer AVIC -F30BT in laten bouwen 2 din uiteraard helemaal compleet met navigatie en uiteraard een achteruit camera. deze is geplaatst net boven de kentekenplaat net langs de handgreep van de achterklep. de camera is ongeveer 2 cm doorsnee een bolletje heeft een groothoek lens van werkelijk bijna 180 o en erg duidelijk kleur en in hoge resolutie. werk gelijk als ik de versnelling in achteruit zet. komt mooi op de display van de Pioneer. koste wel wat maar werkt perfect, als ik achteruit van mijn inrit rijd kan ik spelende kinderen onderanderen erg goed waarnemen als die er mochten zijn. gekocht bij carplace Uden en daar gelijk laten monteren. Dank voor je bericht. Welk type en merk camera is ingebouwd? Het zal voor mij denk ik ook wel neerkomen op een camera in de kentekenplaat. Zelfs de KIA dealer kan geen passende camera in de kentekenplaatverlichting leveren..... Terwijl er toch best wel wat van deze Sorento's (met originele achteruitrijcamera) rondrijden. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Quote
RON29 Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 Hallo Ik heb ook net een achteruit rij camera gemonteerd ,die in de kentekenplaat verlichting zit . maar mijn vraag is ,hij werkt goed maar schakeld niet automatich als ik hem in zn achteruit zet . ik moet dan het scherm aan zetten .Ik heb een kenwood dnx5280 . hoe krijg ik dit wel goed . Hallo, Ik heb net een Pioneer AVIC -F30BT in laten bouwen 2 din uiteraard helemaal compleet met navigatie en uiteraard een achteruit camera. deze is geplaatst net boven de kentekenplaat net langs de handgreep van de achterklep. de camera is ongeveer 2 cm doorsnee een bolletje heeft een groothoek lens van werkelijk bijna 180 o en erg duidelijk kleur en in hoge resolutie. werk gelijk als ik de versnelling in achteruit zet. komt mooi op de display van de Pioneer. koste wel wat maar werkt perfect, als ik achteruit van mijn inrit rijd kan ik spelende kinderen onderanderen erg goed waarnemen als die er mochten zijn. gekocht bij carplace Uden en daar gelijk laten monteren. Quote
bitman Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 heb je de achteruitrij cable van de dnx aangesloten op je achteruitrij licht? zo ja, dan moet je ook even kijken in de monitor settings can de dnx om het active te maken. Quote
RON29 Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 Ja ik heb de bedrading op mijn achteruitrij licht aan gesloten . zal nog een keer kijken in de beschrijving ,dankje wel heb je de achteruitrij cable van de dnx aangesloten op je achteruitrij licht? zo ja, dan moet je ook even kijken in de monitor settings can de dnx om het active te maken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.