Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
he hallo ik heb even een kort vraagje. ik rij niet vaak op me cruise control nu wil ik dat wel doen met me caravan straks en dacht ga het is een paar keer proberen. alleen wat ik merkte is dat het wel werkt op mijn stuur en rempendaal maar als ik mijn koppeling in trap niet???? mischien hoort het wel zo weet een van jullie dat???? groetjes rick
Laatste antwoord door masimo, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sorento 2008: Heb na een bezoek aan de wastunnel vocht in mijn linkerkoplamp. heb de unit uit de auto gehaald maar weet niet hoe hem te openen. lijkt alsof het glasdeel erop zit geklemd maar krijg de 2 delen niet uit elkaar. Weet iemand hoe dat moet? Alvast bedankt en groet Ron.
Laatste antwoord door josua, -
Hallo allemaal, Heeft er iemand misschien 2de hands side bars of een push bar liggen die ik kan over kopen ? Groetjes Edzard
Laatste antwoord door plunt, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
he hallo zins ik mijn sorento heb stoor ik mij heel erg aan de velgen ik vind ze heel mooie maar ze bladeren op de velgen terwijl ze 5 jaar oud zijn. nu wil ik ze graag opnieuw laten spuiten maar heb bij diversen bedrijven gekeken en ze hebben de velgen gemiddeld 5 dagen nodig. en ik kan niet zo lang zonder auto. weet iemand toevallig of je ook ergens velgen kan huren bijv bij garage of zo of sloperij???? ik woon in amsterdam dus hopelijk wel iets in de buurt alvast bedankt voor de tips
Laatste antwoord door Stanley Efu, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
he hallo ik heb een vraagje? ik heb er zelf weinig verstand van maar vandaag heb ik een 13 polige stekker laten monteren. nu liep mijn monteur onder me auto door en zag hij zoals hij vertelt. dat de aandrijfas vanaf de bak naar mijn achterwielen en dan ging het om de aandrijfas hoes die het dichtste bij de bak zit die hoes is stuk. die as moet ongeveer 1 meter zijn. kan je die hoes los verkrijgen en kan je die dan ook makkelijk monteren de monteur waar ik elke keer kom heeft die nog nooit vervangen en zou het ook niet weten of die los te krijgen zijn ofdat ik meteen een nieuwe as moet hebben?????? heeft iemand hier ervaring mee en of kan mij helpen met de antwoorden…
Laatste antwoord door nancyenricky, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
De nieuwe Sorento is niet standaard voorzien van een radio met bluetooth. Dit is op zich vreemd aangezien dit tegenwoordig bij bijna elke auto klein of groot al standaard is. Er zit echter wel een usb/ipod aansluiting op deze radio. Weet iemand toevallig wanneer je een i-phone aansluit op deze radio en de telefoon gaat of de radio dan op mute gaat en of je dan handsfree kunt bellen. Geluid via de boxen en spreken via de iphone.
Laatste antwoord door bvdmeer, -
TOD Sorento en garantie
door Gast ton van der winden- 12 antwoorden
- 4k weergaven
Hoi, Ik rij in een Sorento van 3 jaar en twee maanden, maar nu al moet mijn tussenbak vernieuwd worden. Omdat ik uit de garantie ben wil Kia nederland niet de gehele bak vergoeden. Belachelijk natuurlijk als je maar 62000 km op de teller hebt staan en de auto ongeveer 7 keer in het zand heb laten spelen. Mijn dealer werkt voortreffelijk, mee ook met de kosten, maar Kia Nederland dus niet. Als Kia Nederland dit niet naar tevredenheid oplost ben ik helaas verplicht mijn lidmaatschap op te zeggen, want dan is het over en uit met een Sorento voor mij. Verder heb ik altijd genoten van deze auto en vooral van zijn kracht in combinatie met comfort. Als ik weer zoiets wil m…
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo , heb vandaag een Sorento 3.3 EX uit 2008 aangeschaft.:razz: Wil net zoals in mijn vorige auto zelf xenon inbouwen op het dimlicht. Klopt het dat dit H7 lampen moeten zijn en dat er geen can-bus aan hangt? Alvast bedankt voor de moeite en vanaf volgende week vrijdag rijd ik met een big smile in mijn Sorento!!
Laatste antwoord door KiaZeker, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ter info voor diegenen die ook met ontvangst problemen zitten m.b.t. navigatie. Voor de vierde keer is mijn dasboard eruit geweest van wege navigatie problemen met de ontvangst van mijn Pioneer navi. Inmiddels denkt de dealer het euvel te hebben ontdekt en gaan zij op zoek naar een geschikte combi dakantenne voor navi en radio ontvangst. Het probleem schijnt te zitten in het gelaagde voorruit wat ontvangst onmogelijk maakt/ verstoord. Nu moet de hemel er ook weer uit om de bedrading weg te werken. Ben benieuwd hoe de buitenantenne gaat werken. Wordt vervolgd. Groet Bart
Laatste antwoord door Marco67, -
- 16 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo forum, Even voorstellen. Ben nieuw op deze site. 14 jaar Chrysler voyager gereden. Veel plezier en Top wagen. Rijd sinds jun. 2008 in een Kia sorenteno 2.5 CDRI, autonaat, bjr. 2004. Aangeschaft bij een Vakgarage (voormalig Kia dealer). Ik vind het geweldig rijden, doch heb vraagtekens bij deze auto. Probleem wagen ?! PIMVO Bedankt. Heb helaas twee linker handen (ben rechts) en weet niets van onderhoud auto's. Kan wel lezen en daarom heel blij met dit forum. Ben via dit forum (PIMVO) al reeds geholpen met een verwarming/airco probleem. Het heeft me denk ik veel geld bespaard. Nu beperkt tot 50 euro garage kosten voor bijvullen airco-vloeistof en diagnose stellen…
Laatste antwoord door Jackmly702, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
kan men in de eerste reeks sorento een moterkap grille plaatsen van de gefacelifte versie (vanaf 2007), dezelfde vraag voor de koplampen
Laatste antwoord door VERCRUYSSEN, -
remdruk valt weg
door Riccardo- 16 antwoorden
- 5,9k weergaven
Sinds kort voel ik haast geen remdruk meer als ik mijn rempedaal indruk. Na een paar keer pompen bouwt hij wel weer wat druk op, maar het laat te wensen over. Er zit wel voldoende remvloeistof in het resevoir, dus ik vermoed geen lekkage. Is er iemand die hier ervaring mee heeft. Ik heb een 2.4 CRDI Sorento uit 2004
-
kleur nummer YL
door kidv- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
heb een roest plekje op mijn sorento:( dat ik wil bijwerken op het kaartje in de auto staal "'paint YL" bij welk lakstif/spuitbus nummer hoort dit ??
Laatste antwoord door lund 1775, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste sorento rijders, Ik wil een ieder bedanken voor de informatieve hulp We hebben onze sorento verkocht. Het was niet van harte, maar ja, zo gaat dat. Wellicht tot een volgende keer
Laatste antwoord door Smart, -
- 22 antwoorden
- 8,6k weergaven
Hallo Ik wil weten wie er last heb met de kou. (slecht schakelen)eigenlijk krrrrrrrr met een hand geschakelde bak Laat even weten waar je last mee heb Met op schakelen of terug schakelen en als hij warm is het dan over Ik wil weten of dit een kwaal is of gewoon pech Ik ben hier mee bezig en mijn auto krijgt een grondig onderzoek 18 feb zodra ik meer weet hoor je het van mij groeten jeroen
- 34 antwoorden
- 6,3k weergaven
Ik heb in januari 2010 de nieuwe Sorento 2.4 x-ecutive aangeschaft. Een hele fijne auto, maar de radiokwaliteit is erg mager. Ben al 3 keer bij de dealer geweest, andere radio er ingezet, de antenne doorgemeten etc. Resultaat nihil. Een andere radio bij de dealer is peperduur (1000 euro). Ik lees wel eens dat men er een andere kwalitatief betere radio in doet. Heeft iemand daar ervaring mee, zo ja welk merk en type? Vast bedankt voor de reacties.
Laatste antwoord door Dino, -
Olie roetfilter
door Trabby- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo, Ik heb een Sorento 2,5 CRDI van 2002 die achteraf voorzien is van een roetfilter. Kan iemand mij adviseren welke olie ik nu het beste kan gebruiken? op dit moment zit er Shell Helix Ultra Extra 5W30 in.
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
he hallo ik zit met een probleem. ik heb zins 4 weken een kia sorento 2,4 uit 2005 opzich een super auto en rijd voor de rest ook top MAAR er is altijd een maar als mijn auto koud is dan schakelt hij naar zijn 1 en dan naar zijn 2 erg slecht je hoort ook een krakend geluid als je hem er in zet . ik heb al van alles geprobeerd eerst warm laten lopen of rustig schakel anders mijn koppeling gebruiken / verder intrappen of juist meer boven in. het vreemde is juist zodra ik ongeveer 2 kilometer heb gereden dan gaat het goed en zonder geluid. mijn vriendin vergelijkt het met een fiat brava waar ze eerst in reed maar ik zij al dat kan je niet vergelijken. nu rij ik er d…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Sorento velgen van de Ambition uitvoering met bijna nieuwe Hancook Icebear winterbanden (245/70 R16). Uitsluitend afgelopen winter mee gereden. Krijg een nieuwe Sorento. Wie doet een bod? Heeft iedereen het nieuws gelezen en gezien? Winterbanden zijn schaars! Dit is echt een mooi set die nu in professionele opslag liggen.
Laatste antwoord door moehring, -
Sorento 2005 3.5 V6
door davey- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste, Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe auto en kwam een KIA Sorento 3.5 V6 tegen. Alleen ben ik niet echt bekend met KIA, hebben jullie misschien een aantal tips waar ik op moet letten? Tevens had ik nog een vraag: Deze KIA heeft niet die stoere treeplanken en de chrome bumber, kunnen jullie mij misschien vertellen wat de prijs hiervan is? Alvast bedank,
Laatste antwoord door davey, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Ik rij een kia sorento 2.4 benzine met een lpg3 gas instalatie. Als ik in de stad rij gaat alles ok, temperatuur meter staat stabiel net iets onder het midden. Als ik echter op de snelweg rij (rond de 100km per uur) gaat de temperatuurmeter langzaam omhoog tot +/- halverwege het derde streepje daarna zakt hij in een keer weer terug tot de stand net iets onder het midden, en dan begint het proces weer van voren af aan. Weet iemand wat dit kan zijn ?, mijn dealer zegt dat er niks aan de hand is maar dit lijkt me geen normaal gedrag....
- 28 antwoorden
- 9,5k weergaven
Howdie allemaal, Zoals gezegd, zijn we op zoek naar een goede Sorento. Echter de Sorento's lusten nogal wat benzine ook, zelfs als je zuinig rijd. Als ik kijk naar de 3.5 L, dan is het verschil in rijtuigbelasting 50 euro tussen een gas en benzine versie per maand. Dat is dus best heel erg aantrekkelijk om op gas te gaan rijden. Nu is mijn vraag, wat jullie ervaringen zijn, en waar eventueel op gelet moet worden. Alvast bedankt voor de feedback !
Laatste antwoord door nancyenricky, -
- 10 antwoorden
- 6,9k weergaven
Help !!!!!! Vorig jaar is in mijn Sorento in de linker voorstoel de schakelaar vervangen om de stoel hoger/lager en vooruit/achteruit te zetten. Vanaf dat moment gaat het verklikker lampje (en hinderlijk signaal) van de gordel om de haverklap aan, het euvel komt het meest voor bij warm weer en lange ritten en op het moment dat je iets gaat verzitten in de stoel. Net de auto weg gebracht, kreeg net de terugkoppeling dat ze de auto uitgelezen hadden en g
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste Kia fans Voor mijn winterbanden ben ik op zoek naar een setje leuke velgen. Ben al aan het speuren geweest op marktplaats en zo maar voor de kia met grote steek en naaf maat kom ik niets tegen. De velgen moeten igg 18 inch wezen. Banden maat 255/55/18 Steekmaat 5x139 naaf 95,5 Wie zou evt een setje in de aanbieding hebben of iemand weten. Groeten, Theo
Laatste antwoord door theo van der wal, -
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo KIA fans, In mijn oude sorento model 03 gingen de deuren automatisch op slot bij 40km/u en weer van slot zodra ik de sleutel uit het contact nam. Nu bij mijn nieuwe model 05 gaat dat volgens het boekje dus niet heb alles naar mijn idee geprobeerd maar tot nu toe geen resultaat aangezien mijn vrouwtje vaak met de auto rijd vind ik het een prettig en fijn idee als dit automatisch gaat. De meeste zullen zeggen druk gewoon op de knop went vanzelf maar das iets wat vergeten wordt. En in deze tijd en zeker in de stad rotterdam moet de auto gewoon op slot wezen Groeten Theo
Laatste antwoord door theo van der wal,