nancyenricky Posted May 29, 2010 Posted May 29, 2010 (edited) he hallo ik heb een vraagje? ik heb er zelf weinig verstand van maar vandaag heb ik een 13 polige stekker laten monteren. nu liep mijn monteur onder me auto door en zag hij zoals hij vertelt. dat de aandrijfas vanaf de bak naar mijn achterwielen en dan ging het om de aandrijfas hoes die het dichtste bij de bak zit die hoes is stuk. die as moet ongeveer 1 meter zijn. kan je die hoes los verkrijgen en kan je die dan ook makkelijk monteren de monteur waar ik elke keer kom heeft die nog nooit vervangen en zou het ook niet weten of die los te krijgen zijn ofdat ik meteen een nieuwe as moet hebben?????? heeft iemand hier ervaring mee en of kan mij helpen met de antwoorden hier voor en wat ongeveer de kosten zouden zijn. alvast bedankt voor jullie tips groetjes rick Edited May 29, 2010 by nancyenricky beetje verkeerd getypt Quote
Crum Posted May 29, 2010 Posted May 29, 2010 de as tussen de bak en de achterwielen heeft geen ashoezen, er zitten 2 kruiskoppelingen op, maar nog nooit een hoes zien zitten, de achteras is een starre as waar ook geen hoezen inzitten. mogelijk verkeerd begrepen, vanaf de tussenbak loopt er wel een as naar het voorste differentieel, aan de diff zijde hebben sommige sorento's i.p.v. een kruiskoppeling een koppeling met kogels waar een hoes zit, deze wil wel eens scheuren. vanaf het voorste diff lopen de aandrijfassen naar de wielen toe, hier zitten wel gewoon aandrijfashoezen omheen. Quote
NonkelSimon Posted May 29, 2010 Posted May 29, 2010 Ik zou naar een andere garage gaan als je monteur niet weet hoe hij zo'n hoes moet vervangen En je kan die los krijgen, gewoon die oude opensnijden , dan de kruiskoppeling uit elkaar en de nieuwe er tussen steken Quote
nancyenricky Posted June 15, 2010 Author Posted June 15, 2010 he hallo ben van de week toch (eigenlijk tegen mijn wil in) maar naar een dealer geweest. dit na veel nare ervaringen met dealers maar ben super geholpen in amsterdam noord. het blijkt toch dat ik tegen mijn versnellings bak een soort klein hoesje heb zitten. ze hebben het laten zien aan me. gelukkig konden ze die los bestellen zins kort en word hij vandaag gemaakt. bedankt voor de tips groetjes rick Quote
Recommended Posts