Jump to content

Recommended Posts

Posted

he hallo

ik heb even een kort vraagje.

ik rij niet vaak op me cruise control

nu wil ik dat wel doen met me caravan straks en dacht ga het is een paar keer proberen.

alleen wat ik merkte is dat het wel werkt op mijn stuur en rempendaal maar als ik mijn koppeling in trap niet????

mischien hoort het wel zo

weet een van jullie dat????

groetjes rick

Posted

Je CC dient te stoppen als je je koppeling of rem indrukt. Deze instelling is merkonafhankelijk omdat het wettelijk zo geregeld is. Is dit niet het geval dien je dit te laten controleren. Ik weet niet of je wagen afgekeurd kan worden bij het niet goed functioneren van je CC.

Posted
.......alleen wat ik merkte is dat het wel werkt op mijn stuur en rempendaal maar als ik mijn koppeling in trap niet????

mischien hoort het wel zo

weet een van jullie dat????

groetjes rick

Maar je remt toch eerst voordat je je koppelingspedaal gebruikt?

Posted

orginele CC of achteraf inbouw?

als het achteraf inbouw is kan het zijn dat er geen koppelingspedaal schakelaar is aangesloten op het systeem (een sorento heeft er dacht ik wel eentje, je moet het pedaal intrappen om de motor te starten..)

Posted

he hallo

bedankt voor jullie reaktie's

hij is orgineel van kia

en ja als ik hem intrap kan ik pas starten.

maar als ik hem gebruik reageert hij niet op me koppeling.

en voor de vraag je remt eerst.

ik moest even flink remmen met hoge snelheid en ik trapte me koppeling iets eerder in dan me rem en me toeren sloegen meteen op hol naar 7000 toeren tot ik me rem aan raakte en toe was het over.

vandaar mijn vraag over dit

omdat ik niet veel verstand er van heb vroeg ik het me af

groetjes rick

Posted

Uit jouw laatste verhaal kan ik nu wel concluderen dat het niet helemaal klopt met je CruiseControl.