Bart B Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Ter info voor diegenen die ook met ontvangst problemen zitten m.b.t. navigatie. Voor de vierde keer is mijn dasboard eruit geweest van wege navigatie problemen met de ontvangst van mijn Pioneer navi. Inmiddels denkt de dealer het euvel te hebben ontdekt en gaan zij op zoek naar een geschikte combi dakantenne voor navi en radio ontvangst. Het probleem schijnt te zitten in het gelaagde voorruit wat ontvangst onmogelijk maakt/ verstoord. Nu moet de hemel er ook weer uit om de bedrading weg te werken. Ben benieuwd hoe de buitenantenne gaat werken. Wordt vervolgd. Groet Bart Quote
ger.w. Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Ter info voor diegenen die ook met ontvangst problemen zitten m.b.t. navigatie.Voor de vierde keer is mijn dasboard eruit geweest van wege navigatie problemen met de ontvangst van mijn Pioneer navi. Inmiddels denkt de dealer het euvel te hebben ontdekt en gaan zij op zoek naar een geschikte combi dakantenne voor navi en radio ontvangst. Het probleem schijnt te zitten in het gelaagde voorruit wat ontvangst onmogelijk maakt/ verstoord. Nu moet de hemel er ook weer uit om de bedrading weg te werken. Ben benieuwd hoe de buitenantenne gaat werken. Wordt vervolgd. Groet Bart JVC geeft geen enkel probleem, werkt perfect Problemen met pioneer zijn al langer bekend (zie de diverse forums) Zie ook: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3529 Quote
Marco67 Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Heren, Heb zelf een nieuwe Sorento met OEM versterker en mijn oude Kenwood 8220 om laten zetten. Werkte top in de oude Sorento (na heel heel veel problemen met Pioneer) Kastje voor de stuurwiel bediening ertussen (ping ping voor niets) Toen kwamen de problemen. De OEM versterker heeft maar twee kanalen input dus geen front / rear meer uit de Kenwood. Alles om laten bouwen, front uit de Kenwood buiten de versterker om op de frontspeakers en rear uit de Kenwood op de OEM versterker. Zodat de basspeaker hier ook op zit. nog wel even inregelen met de stuurwiel bediening (op de tast) Hierna veel ontvangstproblemen met GPS. Hoe zonniger het weer hoe slechter of na het starten na een paar uur stilstand niet willen loggen. (kan rustig een halve dag duren) gevolg veel herbereken werk in de navi en blijven hangen in de map. En Kia (nederland) geen idee, is dat zo. Ga maar terug naar de dealer die het niet weet waar we de GPS antenne moeten plaatsen. Laat me even weten of een dak(GPS)antenne de oplossing is. Dat kan er ook nog wel bij bij de bijna 750 € kosten om hem om te bouwen. Advies geen Kia met soundpakket met OEM versterker onder de voorstoel bestellen en GPS antenne buiten de oto. Quote
Recommended Posts