Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
Fietsdrager....
door Gast Angelique- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Om de opstap voor mijn honden naar de achterbak te verbeteren, had ik het sublieme ( ) idee om een fietsdrager op de trekhaak te monteren, deze zodanig te verbouwen met plaat erop met rubber dat die als traptreedje dient i.p.v. fietsenrek. Niet mooi, I know, maar nu wordt mijn achterdeur aan gort gelopen en dat vind ik eigenlijk nog minder. Nu twijfelde meneer Lique of je wel min of meer structureel met zo'n ding achterop mag rijden. Op lange afstanden zal die eraf gaan, maar doordeweeks is het handiger om 'm te laten zitten. Weet iemand dat toevallig of dit wel of niet toegestaan is?
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ben nieuw op dit forum en in de wereld van de 4WD-mobielen. Heb pas een Sorento 2.5 CRDi van 2004 gekocht, 118.000 km, jaar garantie, maar de dealer is nog vrij vers - weet er niet alles van. Bovendien is het hier Italie en platteland, dus high-tech staat ook niet hoog genoteerd. Vandaar mijn vragen op dit forum. Ten eerste branden soms alle twee de 4WD-lichtjes bij het wegrijden in normale stand (ik heb de schakelaar met 2WD-4WDHi-4WDLow). Het lijkt erop dat het inschakelen van 4WD dan niet werkt, maar zeker weet ik het niet. Het is tot dusver na een poosje vanzelf overgegaan. Moet ik me a: hier zorgen over maken en b: iets aan laten doen (zo ja, wat?) Verder lees ik…
Laatste antwoord door masimo, -
sorento op lpg
door allie- 4 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hoi ik ben in bezit van een sorento 2005 en wil lpg inbouwen heeft iemand ervaring(kosten van inbouwen) hier mee en heeft lpg veel invloed op de motor.
De ruitensproeier is er inens mee gestopt, het motortje werk wel en het reservour is vol, wat kan dit ijn help
Laatste antwoord door Crum, -
- 13 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik weet het niet meer........ Wil graag een Sorento maar om het leuk te houden wel op G3. Ik lees verschillende ervaringen / tips / onderhoud etc. Keuze is; Sorento 3.5 V6 uit 2006 op G3; kmstand 68000 Sorento 3.3 V6 uit 2008 op G3; kmstand 44000 Wat is slim, onze voorkeur gaat uit naar de 2008-versie, geleverd met 6 maanden BOVAG, mogelijk uitbreidbaar naar 12 maanden. G3 (Vialle) zit er vanaf nieuw in van de eerste berijder. Onderhoud ( waarschijnlijk 2-beurten) bij de KIA-dealer geweest. Graag jullie tips / adviezen etc. Freek123
Laatste antwoord door freek123, -
- 4 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik van een kia sorento 2.5Crdi de handrem op kan stellen?? Of misschien dat ik er ook wel nieuwe voering op moet zetten. Kan iemand mij hier over informeren??Of heeft hier iemand ervaring mee?? Ik hoor en graag. Met vr gr. Edwin
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedenavond, wij hebben problemen met de achtergordel die niet meer in wil. Kun je zomaar dat plastic kapje eraf halen om te kijken waarom hij het niet meer doet? Lees in het instructieboekje allerlei waarschuwingen over airbags die dan uitgaan, maar weet niet of dit ook gebeurt als je alleen het kapje weghaald...ben een beetje een leek op dit gebied. Groeten, Petra
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
Stukje afgebroken
door Gast Angelique- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Duidelijk hé...zie foto (stomme hond) Het grijze stuk ziet er vanaf deze kant nog goed uit, maar alle aansluitpunten zijn zo'n beetje afgebroken, dus even terugduwen gaat 'm niet worden. Iemand een goed idee met wat voor lijm ik dit kunststof ding weer vast aan de deur krijg?
-
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi, Ik heb een erg vervelende rammel in het dashboard zitten. Voor mijn gevoel komt deze weg ter hoogte van het dashboardkastje. Nu wil ik deze graag verwijderen zodat ik misschien het rammeltje kan vinden. Kan iemand mij ook vertellen hoe ik deze kan verwijderen? groeten, Chris
Laatste antwoord door Vrieswijk, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen of het net aan gaat passen want ik zie bij heel veel sorento's op deze plek de sensoren zitten: Daarachter zit een ijzeren balk en er is een beetje ruimte. Wie weet of dit net genoeg is? Bij de foto boven zitten ze meer naar onderen en dat gaat wel lukken kwa ruimte heb ik het idee maar zie de twee foto's die ik bijgevoegd heb, daar zitten ze precies iets onder de lijn op de bumper en daar zit net een uitlopend profiel van de bumper balk.
Laatste antwoord door Loutje, -
- 12 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo,ik wil graag wat info over hebben over een Sorento 2.4 ex uit 2005 met 64000km op de teller. Ik wil deze mooie auto graag aanschaffen maar ik hoor veel negatieve dingen over dit model,zoals :zeer hoog olieverbruik,klapperen van de tussenbak,jaarlijks vervangen van de kat,enz.(lees reviews op problemcar.nl) Is dit nu gewoon allemaal waar of erg overdreven? Is de 3.5l beter? Graag een eerlijk antwoord hierop,zodat ik een juiste keuze kan maken. B.v.d.Jeroen
Laatste antwoord door Loutje, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ongeveer de kosten zijn van het vervangen van een klepdekselpakking van een sorento 2.4 ex 2004 ? Ik heb nmlk een olieplek onder mijn auto liggen en ik dacht eerst dat het uit de versn. of tussenbak kwam maar ik kwam er bij toeval achter dat het bij het kleppendeksel vandaan komt en dan via het blok en de bak naar beneden loopt waar het, ter hoogte van het midden van de auto, op de grond val
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
goeie avond. ik had een vraag een paar weken terug stopte mijn toerenteller er mee. nu heb ik hem laten uitlezen en er word aangegeven toeren tal inputcircuit ontstekking/verdeler dus denk even vragen wat is dit bij de dealer krijg je antwoord uuuhhhhhmmm weet ik ook niet!!!!!! nou sorry meteen klaar mee. weet iemand hier wat dit is en hoe ik dit kan oplossen???? groetjes rick
Sportage&Sorento
door willem1- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste mensen, even een hartekreet; was de laatste week veel op stap, Curacao, Bonaire, Miami. Op de Antillen barst het van de Kia's en heel veel nieuwe Sportages. Soms een verdwaalde nieuwe Sorento. Hoe komt het toch dat daar die auto's zoveel goedkoper zijn. Ik weet natuurlijk het antwoord maar het wordt hier in NL er bepaald niet leuker op. In Miami kost een fully loaded BMW X5 zo'n $50,000 dwz. EUR 35,000, toch niet te geloven? En dan hebben we het nog niet over de prijs van de benzine! Antillen en USA rijdt men benzine, dieselolie is voor te koken zegt men daar. Let wel: ik zou er niet willen wonen, verblijven voor een tijdje is wat anders maar m.n. in de US is autori…
Laatste antwoord door ger.w., -
ruitenwissers
door slobbi- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goede avond, Mijn ruitenwissers staan in de ruststand recht omhoog. Het normale startpunt onderin het raam is er niet meer. Als ik de ruitenwissers aanzet doen ze het verder prima alleen wanneer ik ze weer uitzet staan ze weer recht omhoog. Weet iemand hoe ik dit kan afstellen? met vriendelijke groet jörgen
Laatste antwoord door slobbi, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Sorento 1 automaat 2.5 diesel van 2005. Maar nu sinds een klein poosje begingt hij steeds erger te trillen tijdens het optrekken. En nu ook als ik gewoon een vaste snelheid aanhoud. Is dit iets wat makkelijk op te lossen is?
Laatste antwoord door chrisbaan, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
sinds het begin van mijn Sorento III 2.4 2010. heb ik al problemen met weg optrekken als ik stil sta. op de een of andere manier wilt de motor dan afslaan alleen met meer gas geven (opstijgen) is het probleem te omzeilen. wat dus inhoud dat bij het stil staan voor een stoplicht ik de radio zachter moet zetten om de motor goed te kunnen horen. om zo het toerental hoger te houden. met een koude motor heb ik dat probleem echter niet ! gevraagd om het stationare toerental hoger te zetten, maar dat schijnt niet te kunnen ? iet een idee om dit te teckelen.
Laatste antwoord door mij, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Kan iemand mij vertellen waarvoor de knop met het ronde puntje voor dient. Krijg het namelijk nergens gevonden ook niet in de boekjes. Bij voorbaat dank.
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Binnenkort gaat mijn Sorento voor de 45k beurt. Daarbij moet ook de olie van voor- en achterdifferentieel ververst worden. Wat betreft het achterdifferentieel is er een verschil tussen "normale" en LS (Limited Slip) differentielen. Heeft iemand enig idee hoe je kan zien of er een LSD onder de auto zit of een standaard differentieel? Ik ben zelf al onder de auto gekropen om te kijken of er enige aanduidingen op het differentieel staan. Er zit een witte sticker bovenop en daarop staan de volgende gegevens (in willekeurige volgorde): F 620 3.333 STD (is volgens Google de axle ratio) 3E620-0 (of -D) 520003E620 en een streepjescode. Verder staat er op de voorkan…
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Tijdje geleden ontdekte ik dat er bij de uitlopen van de auto, koppeling in, een raar geluid optrad. Net zoiets als afremmen op de motor. Maar dat is in deze situatie niet het geval. Treedt op bij ruwweg < 20km/uur. Het lijkt ook alsof e.e.a. iets later abrupt tot stilstand komt. Je voelt dat soms als je zelfs al stilstaat. Eerst gedacht dat het de remmen waren die ergens aanliepen. Bij inspectie vastgesteld dat de voorste hoes van de as die tussen achterbak en voorbak zit gescheurd was. Vervangen, echter het geluid blijft. Vraag: Is het lagergedeelte in deze tussenas soms defect doordat de hoes gescheurd was en olie verloren heeft. Of is het de voorbak die pr…
Laatste antwoord door pa3fat, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een Kia Sorento 2.5 CDRI met het afslaan v.d.motor. Tijdens de vorst periode slaat de motor onder het rijden wanneer de motor koud is uit.Je moet dan even wachten en dan kan je hem weer starten. Wanneer de motor warm is heb ik geen problemen. Als de buiten temperatuur boven nul is heb ik nergens last van.Alleen in de winter.Ben al diverse malen bij de Kia Dealer geweest,met als resultaat rekeningen en geen oplossing.Ook na het uitlezen weten ze niet wat het probleem kan zijn.Om meer rekeningen te voor komen plaats ik dit bericht.
Laatste antwoord door Chris en jose, -
hallo allemaal, Daar ben ik weer een keertje, er is een heleboel veranderd zo te zie even wennen. De Sorrento gaat er na veel heen en weer naar de garage UIT, onderbak is gereviseerd maar het probleem blijft aan, enorm veel olie verbruik, met alle gevolgen vandien. Aangezien alles nog inde garantie viel heeft het ons niets gekost. We krijgen het aankoop bedrag volledig terug, gelukkig. We gaan nu voor een Sportage uit 2006/2007. Iemand nog dingen waar we speciaal op moeten letten met de aanschaf ? Groeten Plunt
Laatste antwoord door willem1, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb gezien dat de rubber stootblokken boven de achteras van mijn Sorento 3.5 2005 behoorlijk gesleten zijn. Weet iemand hoe deze vast zitten en hoe ze vervangen moeten worden?
Laatste antwoord door Peter1379, -
Dag navigatie
door hleene- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Slechts enkele maanden plezier gehad van mijn JVC navigatie in mijn Sorento. Even een paar keer vergeten het frontstuk eraf te halen en vioila dashboard gesloopt, navigatie weg en een door glasscherven beschadigde voorstoel en achterbank. Ik heb nu naar weer de originele radio er in laten zitten.Voorlopig geen ingebouwde navigatie meer in mijn auto en weer werken met de losse Tomtom.
Laatste antwoord door hertog john, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Geachte heren / dames, op onze Sorento 2.4 X-tra zit een traveller-pakket. De stoelen zijn dan ook voorzien van leer - alcatara. Nu is het me opgevallen dat het leer (linkerwang leer / zitgedeelte / zie foto 2) al erg glanzend begint te worden...... Dit tov de rest van het leer. Nu kan ik me voorstellen dat dit stuk leer eerder problemen zou vertonen gezien het steeds wordt
Laatste antwoord door tipke,