Jump to content

Fietsdrager....

Guest Angelique

Recommended Posts

Guest Angelique

Om de opstap voor mijn honden naar de achterbak te verbeteren, had ik het sublieme ( :rolleyes: ) idee om een fietsdrager op de trekhaak te monteren, deze zodanig te verbouwen met plaat erop met rubber dat die als traptreedje dient i.p.v. fietsenrek.

Niet mooi, I know, maar nu wordt mijn achterdeur aan gort gelopen en dat vind ik eigenlijk nog minder. :(

Nu twijfelde meneer Lique of je wel min of meer structureel met zo'n ding achterop mag rijden. Op lange afstanden zal die eraf gaan, maar doordeweeks is het handiger om 'm te laten zitten.

Weet iemand dat toevallig of dit wel of niet toegestaan is?

Hoi Angelique

Zolang er verlichting intact blijft en geen gekke uit stekende delen er op zitten is dat gewoon toegestaan mits er een kentekenplaat op gemonteerd zit en dat doe je dus naar mijn mening gewoon toegestaan.

Groeten Raymond

Buiten dit moet het volgens mij ook nog eens gekeurd zijn door de een of andere instelling. Het beste is om dit gewoon na te vragen of de sprong wagen en dit gewoon doen.

Guest Angelique

Dank jullie voor de reacties :) . Als ik het ga doen zal verlichting en kenteken wel intact blijven. Voor de rest moet het dan maar goed genoeg zijn om rond te rijden in dit lege deel van NL.

Voor onze oudere honden gebruikten we een honden loopplank . Die zijn te koop of zelf te maken.

Die heb je dan wel in de auto liggen en ik weet niet of dat makkelijk voor je is.

( Onze Labramatiér ( net 3 jaar ) heeft um nu nog niet nodig.. hij springt met gemak ( met aanloop :)) over een sloot van 3 meter... en als het moet springt hij nog wel OVER de auto inplaats van er in :D )

Guest Angelique

Een loopplank behoort ook tot de mogelijkheden, zeker omdat het uitstappen (en dan liefst allemaal tegelijk natuurlijk :angry: ) nog lastiger is dan het instappen en ze de extra fietsdragertrede dan gewoon zullen overslaan.