Edwin936 Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik van een kia sorento 2.5Crdi de handrem op kan stellen?? Of misschien dat ik er ook wel nieuwe voering op moet zetten. Kan iemand mij hier over informeren??Of heeft hier iemand ervaring mee?? Ik hoor en graag. Met vr gr. Edwin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 de beste manier is bij de wielen zelf, in de trommel van de handrem zit het stelmechaniek waarmee je de voeringen verder naar buiten kan stellen, op de achterbrug zit ook nog een kleine mogelijkheid om de handrem te stellen, maar dat is echt minimaal, verstelen voeringen lijkt me sterk, aangezien de handrem vrijwel niet slijt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bambix Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Van achteren gezien, zie je een kabeltje ter hoogte van de achteras lopen. Kabeltje gaat van links tot rechts en een 3de stuk verdwijnt in een kabelgeleider. Er zitten verstelmoeren aan zodat je de spanning op beide kabeltjes met een sleuteltje van 10 kan verstellen. Bij mijn Sorento hebben de remschoenen eens vastgelopen en heb toen het hele handremsysteem laten vervangen. Dit is geen eenvoudige klus omdat de helft van de middenkonsole er dan uit moet. Hopelijk helpt het je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob4b4 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 ?? Een Sorento met trommels en remschoenen? Ze hebben toch allemaal remschijven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 bedrijfsrem is inderdaad gewoon schijven, handrem werkt als een ouderwets trommelsysteem met 2 remschoenen die tegen de trommel worden aangedrukt. remschijf en remtrommel zijn trouwens gewoon 1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts