Paaltje Posted May 10, 2010 Posted May 10, 2010 Zou iemand mij kunnen vertellen wat ongeveer de kosten zijn van het vervangen van een klepdekselpakking van een sorento 2.4 ex 2004 ? Ik heb nmlk een olieplek onder mijn auto liggen en ik dacht eerst dat het uit de versn. of tussenbak kwam maar ik kwam er bij toeval achter dat het bij het kleppendeksel vandaan komt en dan via het blok en de bak naar beneden loopt waar het, ter hoogte van het midden van de auto, op de grond val Quote
Alex Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Prijs kan ik je niet geven, maar weet wel dat een kleppendeksel pakking relatief eenvoudig te vervangen is en dus niet duur hoeft te zijn. Heel lichtjes bijdraaien in een poging om het lek te dichten is vaak een ontgoocheling. Ga maar ineens voor een nieuwe pakking. Alex Quote
Guest Jantje Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Ik weet niet hoe de motor precies in elkaar zit van de sorento maar voor het vervangen van een kleppendeksel pakking mag je eigenlijk niet meer dan een uurtje rekenen (er vanuit gaande dat meestal wel een paar dingen in de weg zitten) en een pakking zal tussen de 10 tot 30 euro zitten. Quote
Paaltje Posted May 13, 2010 Author Posted May 13, 2010 Bij mijn garage (geen kia garage) dachten ze dat de distributieriem eraf moet om erbij te kunnen, met als gevolg een nieuwe riem en oh, ja dan kun je ook beter meteen de waterpomp vervangen. Dit lijkt mij wat overdreven voor een klepdekselpakking. Quote
Guest Jantje Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 wat overdreven? dat lijkt mij zeer overdreven Quote
chris Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 distr riem hoeft er niet af,het is erg simpel te doen.gaskabel met eeen beugeltje losmaken en de boutjes van het kl deksel losdraaien,deksel eraf en de boel meteem mooi schoonmaken. vervang ook meteen de rubber ringen die om de bougiegaten zitten,anders staat er straks een bougie in de motorolie. de pakkingen kosten mij incl korting 33 eu. suc6 Quote
masimo Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 (edited) Pas geleden nog gedaan bij mijn eigen Sorento (de vorige, dat was een 2.4. Nu is het wat lastiger) en later bij die van een vriend van me. Bij mijn auto lekte de pakking rondom een bougie. Bougie in de olie en daardoor stotterend rijden. Bij mijn vriend lekte die aan de achterkant. Olie liep langs het blok en ook bij hem leek het alsof de bak lekte. Eerste keer anderhalf uur werk, tweede keer iets meer dan een uurtje. Pakking (rondom en voor de bougies) kostte me met korting 28 euro. Is een Hyundai onderdeel. Aandraaimoment van de klepdekselbouten is 8 - 10 Nm. Nog even een tip: Geen geklooi met insmeren van de pakking met olie of vloeibare pakking. Alles droog aanbrengen, anders gaat de zaak schuiven en krijg je meteen of naderhand weer lekkages. Alles goed schoonmaken, dan de pakking in de klepdeksel leggen en aandrukken. Dan de klepdeksel (incl. pakking) erop monteren. Eerst controleren dat alles goed zit, vooral op de "boogjes". Dan alles geleidelijk vastschroeven. Puntje van aandacht: voorzichtig met de slangen en pijpjes van het koelcircuit die over de klepdeksel lopen. Vooral de aansluiting aan de radiator is breukgevoelig. Edited May 14, 2010 by masimo Quote
Paaltje Posted May 15, 2010 Author Posted May 15, 2010 (edited) Toppie, bedankt voor alle reacties, ik lees i.i.g. dat het me een hoop geld scheelt als ik het niet bij de garage laat doen. thanx allemaal. ben uiteindelijk bij de kiadealer in Nijkerk terechtgekomen en die hebben het voor nog geen 80 euri's opgelost. Een hele nette prijs. Edited May 19, 2010 by Paaltje Quote
Patrick Beuken Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 Bij mijn dealer in Kerkrade was het 2 uur werk en het kostte me 140 euro... Quote
Recommended Posts