Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo allemaal, Ik wil graag weten welke soort sorento's er allemaal zijn in 2.5 diesel handschakel vanaf de bouwjaar 2005 tot net voor de nieuwe model. ik heb nu deze gezien adverture/comfort welke zijn er nog meer en wat zijn nou precies de verschillen. hoop dat iemand mij kan informeren . vriendelijk groet, geuzie
Laatste antwoord door sddijker, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
er is een nieuwe site opgericht met heel veel info voor ons sorento rijders. http://www.sorentonation.com/forum/content.php
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Mijn Sorento heeft het probleem dat hij makkelijk afslaat als motor warm is. Dit vooral bij optrekken vanuit (bijna) stilstand. Ik had dit al eerder aangekaart bij de dealer. Monteur meegereden. Deze vond dat het wel meeviel.Ik moest meer gas geven bij het wegrijden...( Op het korte stuk waarin hij met de auto heeft gereden, sloeg hij ook een keer af) Ik dacht, zal dan wel aan mij liggen. In ben er intussen aan gewend, houd de toerenteller in de gaten, maar toch overkomt het mij nog regelmatig. Nu heb ik afgelopen weekend iemand anders met de auto laten rijden en ook hij moest om de haverklap de auto weer opstarten. Ik heb het probleem weer bij de dealer te berd…
Laatste antwoord door xychix, -
- 30 antwoorden
- 10,7k weergaven
Ik zit er aan te denken om dagrijverlichting in te (laten) bouwen in mijn Sorento. Maar ik wil geen kerstboomverlichting wel iets moois en straks. Liefst in de koplampunit maar misschien is de bumper wat? Heeft iemand hiermee ervaring of heeft goede verhalen over een bedrijf ( of misschien Kia dealer).
Laatste antwoord door masimo, -
Nieuwe speeltjes
door masimo- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
De kids vinden ze fantastisch, de nieuwe kopsteunen.
- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
Velen hier hebben interesse in de Superlocker van Dirk om zelf te kunnen kiezen in welke stand er gereden wordt. Na meerdere malen contact met Dirk heb ik met hem af kunnen spreken dat hij een keertje naar Nederland komt (niet te ver NL in voor hem, hij woont in Duitsland een stukje over de grens ten opzichte van Maastricht, wellicht is Eindhoven een mooie locatie dan.) zodat we met een groepje de SL tegelijk in kunnen laten bouwen door hem. Hij wil dat doen als er minimaal 3 of 4 ingebouwd kunnen worden. Nu is mijn vraag, wie hebben er concrete interesse om dit te doen? Mogelijkheden: The Superlocker costs are: Basic but full functionally: 165,60 With one display:…
- 7 antwoorden
- 3,8k weergaven
Na en tijdje lezen dacht ik toch al iets te weten over de Sorri maar wat me nog niet echt duidelijk is hoeveel km je ongeveer mag verwachten. Ik heb het oog op een Sorri van 2009 2.5CRDI automaat, het facelift model dus met 200.000 op de teller. Mijn enige diesel ervaring bestaat uit een Toyota Corolla 2.2 die na 440.000 km nog steeds gaat op zich maakt een hoge stand me niet bang bij een jonge leeftijd. Een warme motor slijt relatief weinig dacht ik. Ik zie op marktplaats etc wel eens een stand boven de 200.000 standen maar dat zijn er echt weinig. Wat zijn de ervaringen hier met betrekking tot het aantal km dat de diesel doet?. Groet, Henk
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik heb een 2de hands 2.5l diesel gekocht van mei -2007 executive, die 150.000 km gereden heeft. De auto rijdt prima. ik rij er rustig middellange afstanden mee ± 50km ritten. Ik kom aan een verbruik van 11.3 L per 100km. Voor onze noorder buren is dit 1L op 8.8 km. Is dit een normaal verbruiK? of kan dit beter? Groeten: Willy
Laatste antwoord door parketteur, -
auto wil niet starten 1 2
door ladyfly- 1 volger
- 25 antwoorden
- 9,2k weergaven
Hallo daar ben ik weer Na een jaar (bijna) zonder problemen wil de Sorento niet meer starten. Alle lampjes gaan wel aan de radio ook maar hij pakt niet . Je hoort allen en zoemend geluid. De garage heeft hem opgehaald en is nu aan het zoeken. Of het is de startmotor , deze is ook gereviseerd in 2010, of het is het contactslot . Kan het ook iets anders zijn?? Sinds de revisie valt ook af en toe het klokje uit of de parrot doet het niet. Zou het een stroomprobleem kunnen zijn?? wacht met spanning op jullie antwoorden vriendelijke groeten Ladyfly
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik ben op zoek voor mijn 3.3 v6 sorento uit 2008 naar winterbanden met stalen velgen . de banden die er nu om zitten zijn 245-65-r-17-107-H. Moet ik mij aan deze maat houden of kan ik ook iets kleiner van maat gaan ,ben al wezen zoeken op internet ,of de auto komt niet voor in het rijtje met deze maat . Heeft er iemand ervaring met winterbanden waar van de maat van de velgen iets anders is .
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Is er een specifiek inbouwframe nodig om een dubbel din systeem in te bouwen in een Sorento 2007?
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, onlangs had ik dat Audio en Navigatie systeem boek gelezen en zag dat er een optie was van Spraakherkenning. Dat knopje bevindt zich op het stuur onder luidsprekers dempen. Volgens de instructies moet je het knopje indrukken en dan moet je normaal een pieptoon te horen krijgen. Maar ik krijg helemaal niks te horen? Kan iemand mij hierbij helpen? gr Stijn
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Zijn er hier mensen met een afgelosten EGR? Is dat enkel een plaatje plaatsen na de EGR of moeten er ook software aanpassingen gemaakt worden of sensoren worden behandeld?
- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
In april 2012 een Sorento 2.4i EX gekocht uit 2003 met 106000 km op de teller. (en ja zonder garantie gekocht) Na aanschaf gelijk grote beurt laten geven en met plezier in de Sorento gereden, zoveel plezier dat ik gelijk gezegd heb dat de volgende ook weer een Sorento zou worden. Gisteren op de snelweg met een gangetje van 120 km /uur een hoop geratel onder motorkap, gevolgd door een flinke rookwolk achter mijn auto, auto valt stil en alle lampjes aan... Auto langs de kant gezet en maar gebeld. Heb er maar 5000 km van mogen genieten...... Sorento is uiteindelijk door de Kia garage bij mij in de buurt op de operatietafel terecht gekomen, zorgvuldig opengemaakt en diagno…
Laatste antwoord door korento, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi, Sinds enige weken ben ik de eigenaar van een Sorento 33V6 uit 2007 op LPG. Vandaag heb ik de auto maar eens getrakteerd op een was- en poetsbeurt en daarbij viel me op dat er ruimte zit tussen de rubbers en de ruit bij alle portieren. Hierdoor loopt er dus water langs de ruit het portier in. Is dit normaal en zit er uit het zicht iets lager nog een rubber die alles afvangt of is dit foute boel ? Verder zag ik ook dat het linkerachterportier onderaan langs de stijl/dorpel schuurt. Dit heb ik eerder opgemerkt, maar lijkt alleen bij bepaalde temperaturen voor te komen. Kan ik dit (laten) afstellen ? alvast bedankt voor de de antwoorden Rob
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
hallo mede (st)rijders, Het is zover, mijn eertse deel van de uitlaat met de flexibele stukken waar ook de lambda sondes zitten is kapot. heeft iemand een goed adres voor een nieuwe. Kwik Fit kan niet leveren en de dealer is erg duur. ik hoor graag. groet Koos
Laatste antwoord door Leon, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allen, Ik had een vraagje, weet ook iemand of de achterbank van een Sorento uit 2005 ook in een Sorento uit 2007 (facelift) past? Alvast heel erg bedankt!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Weet iemand of de deuren van een Sorento uit 2003 op een Sorento uit 2007 passen? Ik heb namelijk een beetje schade gehad linksachter en heb een nieuwe deur gevonden, moet nog wel gespoten worden, maar dit is 200 km verder, dus ik wil geen risico nemen. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Malamadre, -
- 39 antwoorden
- 11,9k weergaven
Nog even een paar foto's van 20inch velgen onder mijn Sorento. Voor de liefhebbers!
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik kwam deze op marktplaats tegen. Wellicht iets voor een liefhebber. Zijn zelfbouw naar ik aanneem, want zulke LED ringen zijn normaal alleen los te krijgen via eBay.
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 1 volger
- 16 antwoorden
- 10,3k weergaven
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, althans wat topics schrijven betreft, buiten dat ik al meelas. Ik ben in het bezit van een Kia Sorento, bouwjaar 2005 (en in 2008 geimporteerd uit België). het betreft een 3.5 V6 automaat. Ik heb hem vorig jaar gekocht. Toen zijn er twee nieuwe voorbanden opgegelegd. (als ik had geweten dat het het beste is dat ze alle 4 tegelijk vervangen dienden te worden had ik dat natuurlijk uitgehouden, maar ja je kan niet en 4 banden en een nieuwe distributieriem krijgen) Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen: Daar mijn achterbanden nog maar een paar millimeter hadden heb ik deze onlangs laten vernieuwen. Voor liggen nu Hanko…
airco
door rinuszoetebier- 1 volger
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi, Even een ervaring met de aitco van de sorento. De airco werkte bij niet meer, dat kan diverse oorzaken hebben. De aircopomp stuk is wel de duurste. Bij een eerdere auto heb ik de aicro laten vullen, kosten 120 euro om er vervolgens achter te komen dat de pomp stuk was(weg 120 euro) Bij deze sorento heb ik gekozen voor een kitje voor het zelfvullen van de airco(http://www.aircobijvullen.com/) kost 45 euro. Heel simpel en geen technische kennis nodig, gisteren e.e.a. aangesloten en bijgevuld, mijn airco is weer ijskoud! De pomp e.d is dus niet stuk, indien noodzakelijk kan ik nu gericht op zoek naar een eventueel lek. De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk, mocht…
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 18 antwoorden
- 14,2k weergaven
ik heb een kia sorento 2.4 benz. 2003 met een kapote spruitstuk katalysator nu kost een nieuwe kat ca
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Wij zijn in het bezit van een kia Sorento 2007 3.3 v6. Is het ook mogelijk om in te stellen dat de deuren automatsich sluiten boven de 15 km. Ik kan dat elders nergens terug vinden.
Laatste antwoord door bartdaams, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
hallo iedereen mijn vraag is de volgende: ik krijg de Sorento niet van alarm met de afstandbediening,wel met de sleutel maar dan blijft het alarm loeien ,en motor wil niet starten. kan het aan de batterij van de afstands bediening liggen?????? bedankt alvast voor de reacties. Dirk
Laatste antwoord door artcev,