Jump to content

Superlocker inbouw door Dirk in Nederland, wie wilt?


Recommended Posts

Posted

Velen hier hebben interesse in de Superlocker van Dirk om zelf te kunnen kiezen in welke stand er gereden wordt.

Na meerdere malen contact met Dirk heb ik met hem af kunnen spreken dat hij een keertje naar Nederland komt (niet te ver NL in voor hem, hij woont in Duitsland een stukje over de grens ten opzichte van Maastricht, wellicht is Eindhoven een mooie locatie dan.) zodat we met een groepje de SL tegelijk in kunnen laten bouwen door hem.

Hij wil dat doen als er minimaal 3 of 4 ingebouwd kunnen worden.

Nu is mijn vraag, wie hebben er concrete interesse om dit te doen?

Mogelijkheden:

The Superlocker costs are:

Basic but full functionally: 165,60

With one display: 190,35

With both displays: 215,10

Installation 25,-

Foto's:

post-5072-0-21012000-1327398458_thumb.jpg

post-5072-0-58739100-1327398471_thumb.jpg

SVP even laten weten of je ook geintresseerd bent hier zodat we concrete afspraken kunnen maken met Dirk...!

Aangemeld tot nu toe:

Dude-NL

Leo

Posted

Samen met Leo heb ik al contact gehad met Dirk en hij komt in maart deze kant op.

Ik heb dus al mijn bestelling bij Dirk

Mij maakt het niet zoveel uit of ik nu naar Gangelt, Heinzberg of Eindhoven rijd.

Maar moet ook weer niet veel verder zijn omdat ik dat al met Dirk heb afgesproken

Groetjes Marc

Posted

Dirk had voorgesteld zondag 18 maart.

Helaas kan ik dan zelf niet tenzij het laat in de middag is.

Hij weet dat we met meerdere tegelijk willen, is voor hem ook beter en makkelijker.

Ik zie nu pas dat jij uit Maaseik komt, dan snap ik dat je het niet zo'n probleem vind nee hahaha.

Alleen vanaf Friesland, Groningen etc is het een rot eind om naar zijn woonplaats te rijden :)

Posted

Velen hier hebben interesse in de Superlocker van Dirk om zelf te kunnen kiezen in welke stand er gereden wordt.

Na meerdere malen contact met Dirk heb ik met hem af kunnen spreken dat hij een keertje naar Nederland komt (niet te ver NL in voor hem, hij woont in Duitsland een stukje over de grens ten opzichte van Maastricht, wellicht is Eindhoven een mooie locatie dan.) zodat we met een groepje de SL tegelijk in kunnen laten bouwen door hem.

Hij wil dat doen als er minimaal 3 of 4 ingebouwd kunnen worden.

Nu is mijn vraag, wie hebben er concrete interesse om dit te doen?

Mogelijkheden:

The Superlocker costs are:

Basic but full functionally: 165,60

With one display: 190,35

With both displays: 215,10

Installation 25,-

Foto's:

post-5072-0-21012000-1327398458_thumb.jpg

post-5072-0-58739100-1327398471_thumb.jpg

SVP even laten weten of je ook geintresseerd bent hier zodat we concrete afspraken kunnen maken met Dirk...!

Aangemeld tot nu toe:

Dude-NL

Leo

Dude-NL, wat doen die lampjes bovenaan de 2e foto? geven die de verdeling voor / achter aan?

Is dat 'basic' of is dat 'een display'?

Tot nu toe zag ik alleen zwarte schakelaars, deze lijkt zelfs mooi op kleur te zijn.

Groet,

Mark

Posted

@Dude-nl

Klopt dat ik uit Maaseik kom dan moeten we alleen kijken hoe of wat in Eindhoven

Ik meld me dus aan moet dat alleen geregeld worden met Dirk.

@Xychix

Het 'display' is een klein blokje dan in 2 kleuren aangeeft in welke stand je rijd ( in 2x4 of in 4x4)

Masimo heeft dit ook hij heeft daar eens een foto van gemaakt. Ik vind het er super goed uitzien

Groetjes Marc

Posted

Marc dat display waar jij het over hebt vindt ik niet zo interessant, dan kijk ik wel ff op de knop. Ik was benieuwd waar die ronde gaatjes / ledjes in de schakelaar voor waren.

Het enige wat ik graag wil weten is wanneer de TOD in 'aan' staat als ie op standje "AUTO" staat. :)

Edit: plaatje nog eens bekeken, zouden ook gewoon witte 8 'stipjes' kunnen zijn voor de sier :P

Posted

Marc dat display waar jij het over hebt vindt ik niet zo interessant, dan kijk ik wel ff op de knop. Ik was benieuwd waar die ronde gaatjes / ledjes in de schakelaar voor waren.

Het enige wat ik graag wil weten is wanneer de TOD in 'aan' staat als ie op standje "AUTO" staat. :)

Edit: plaatje nog eens bekeken, zouden ook gewoon witte 8 'stipjes' kunnen zijn voor de sier :P

Die "stipjes" zijn ledjes deze geven aan hoe het percentage over de banden is verdeeld je de bijvoorbeeld de stand auto is 70% acherwiel en 30% voorwiel aandrijving en lock bv. 50% 50% dat geven de ledjes dan weer

Zie ook het Duitse forum (daar staat dat allemaal uitgelegd)

Groetjes Marc

Posted

Als Dirk vanuit zijn thuisbasis komt is dat vanuit Berlijn. Waarschijnlijk is ie op 17 maart in Duisburg voor een van de maandelijkse Sorento sleuteldagjes, het zogenaamde "West Pott Customs"-treffen. Meestal logeert ie dan in Gangelt bij een van de andere forumleden.

Ik zou zeggen dat Eindhoven de beste keus is. Voor velen redelijk centraal.

Als jullie Dirk treffen, check dan ook even zijn Sorento. Coole bak met mooie LED dagrijverlichting en hoger gelegd. Verder heeft ie veel verlichting door LED's vervangen.

  • Like 1
Posted

Die dag verlichting wil ik eigenlijk ook :) maar vind het best prijzig voor alleen "het oog".

Het klopt dat hij naat West Pott zou gaan.

Ik heb inderdaad de mail verkeerd gelezen. Hij is alleen dat weekend in de buurt.

Voor mij is die datum erg lastig/onmogelijk tenzij ik als laatste aansluit later op de dag aangezien we een weekend weg zijn.

Kortom, het zal 18 maart worden als het aan Dirk ligt...

Posted

Ik doe niet mee, heb net mijn eigen schakelaar gesoldeerd. Meer daarover in het originele topic.

En een waardebepaling van 2075 euro gehad op mijn wagen. om daar nou 200 E aan een schakelaar in te mikken. Ik rijdt m op als 'rat-bike', hopelijk nog verbaasd over hoelang hij nog gaat.

  • Like 1
Posted

Ik doe niet mee, heb net mijn eigen schakelaar gesoldeerd. Meer daarover in het originele topic.

En een waardebepaling van 2075 euro gehad op mijn wagen. om daar nou 200 E aan een schakelaar in te mikken. Ik rijdt m op als 'rat-bike', hopelijk nog verbaasd over hoelang hij nog gaat.

Graag foto verslag, DOEN AUB !

dank..

Posted

Graag foto verslag, DOEN AUB !

dank..

:) ik ga m niet bewust slopen he.

Foto's staan nu in mijn APK topic (van de schade), daarnaast lekkende krukaskering niet vergeten.

Foto's van de schakelaar in t andere locker-topic.

Ik zal dit topic teruggeven aan de heren die afspraken proberen te maken :)

  • 4 months later...
Posted

Velen hier hebben interesse in de Superlocker van Dirk om zelf te kunnen kiezen in welke stand er gereden wordt.

Na meerdere malen contact met Dirk heb ik met hem af kunnen spreken dat hij een keertje naar Nederland komt (niet te ver NL in voor hem, hij woont in Duitsland een stukje over de grens ten opzichte van Maastricht, wellicht is Eindhoven een mooie locatie dan.) zodat we met een groepje de SL tegelijk in kunnen laten bouwen door hem.

Hij wil dat doen als er minimaal 3 of 4 ingebouwd kunnen worden.

Nu is mijn vraag, wie hebben er concrete interesse om dit te doen?

Mogelijkheden:

The Superlocker costs are:

Basic but full functionally: 165,60

With one display: 190,35

With both displays: 215,10

Installation 25,-

Foto's:

post-5072-0-21012000-1327398458_thumb.jpg

post-5072-0-58739100-1327398471_thumb.jpg

SVP even laten weten of je ook geintresseerd bent hier zodat we concrete afspraken kunnen maken met Dirk...!

Aangemeld tot nu toe:

Dude-NL

Leo

Is dit al geweest of kan ik mij nog aansluiten voor een superlocker ???

Marco

  • 2 months later...
Posted

Hoi Marco,

Ik heb de superlocker inmiddels al zo een 4 maanden.

Werkt echt super ben super tevreden en ook hele goede service van Dirk.

Kan hem alleen maar aanraden.

Posted

Ik ben recent het terrein in geweest. Had m netjes in LOW gezet maar vroeg me af waarom ik in het eerste beetje modder vastliep.... was vergeten mijn zelf gesoldeerde knop van 2wd naar 4wd te zetten :P

Ik rijd normaal op 2wd, enkel als er zichtbaar sneeuw ligt gaat ie naar 4wd.

Posted

Volgens mij maakt dat niet echt verschil. Mogelijk dat je van 1:9,5 naar 1:9,3 gaat maar zo nauwkeurig houd ik dat niet bij.

Het spaart vooral je dure en kwetsbare TOD (tussenbak). Vervanging daarvan kost ruim 2.000 euro.

Als je een locker hebt is het wel aan te raden om ook af en toe in de 4x4 Auto mode te rijden en van tijd tot tijd ook de 4x4 LOW te gebruiken (in het zand uiteraard)

Posted

Jazeker, af en toe eens de tussenbak smeren!

Als je een lock-schakelaar hebt met 2WD modus is het niet perse nodig om in 4x4 Auto mode te rijden. Je hebt in 2WD modus weliswaar geen aandrijving op de vooras, maar toch draait alles lekker mee in tussenbak en voortrein. In 2WD is alleen de magneetkoppeling, die het lamellenpakket voor de voorwielaandrijving aanstuurt, uitgeschakeld. De lamellen maken geen kontakt met elkaar en daardoor verslijten ze niet.

Grote pluspunt van de 2WD mode is dat er in die stand onmogelijk spanningen in de aandrijving ontstaan, zoals bij korte draai-manoevres op vaste ondergrond of door grote profieldiepteverschillen. En dat voorkomt schade aan de tussenbak.

Xychix heeft wel een belangrijk punt hier m.b.t de 4x4 LOW modus. En dat geld voor alle Sorento's, met of zonder lock-schakelaar, met handmatige of permanente 4WD.

Af en toe (ik doe het 1x per maand) even een stukje onverharde weg opzoeken en in de LOW modus rijden.

Zo blijven alle onderdelen van de tussenbak, met name de stelmotor, die de Low-mode inschakelt, lekker gesmeerd en gangbaar.

Posted

Ik zoek meestal uit wanneer de mensen van Modderpoel.nl bij mij in de buurt rijden en ga dan ook daar het terrein in. Niet door alle diepe gaten en kuilen maar soms is het best gaaf om te zien wat een Sorrie kan in 20 CM blubber :)

Alleen dat schoonmaken van die almeerse klei.........

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...