Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

• 1 month later...
Posted

Ik had ook iets gehoord over een of andere speed pulse die je moet aansluiten op de navi oid?? Ik snap daar helemaal niks van, wat heeft dat te maken met de navigatie??

Bvd

Posted

De speed pulse wordt gebruikt om de positiebepaling nauwkeuriger te maken en voor als de gps ontvanger de positie niet kan bepalen. Duurdere systemen (bijv. Pioneer) doen de positiebepaling met de GPS sensor, de speedpulse en vaak ook nog een gyroscoop. Dat komt de nauwkeurigheid dus ten goede. Als je bijvoorbeeld de Gotthardt-tunnel inrijdt dan verliest de GPS ontvanger het kontakt met de satellieten. Het systeem navigeert dan verder op basis van de daadwerkelijke snelheid via de speed pulse en de gyro (bochten).

Een TomTom (of goedkoop systeem) navigeert in zo'n geval verder op basis van de laatst gereden snelheid en gaat er vanuit dat je nergens afslaat. Pas op het moment dat er weer verbinding is met een satelliet weet je pas weer waar je bent. Over het algemeen is dat maar een klein ongemak. Als de positie namelijk weer snel opgepikt wordt dan heb je er geen last van.

Het speed pulse signaal moet wel apart van de kilometerteller afgetakt worden. Dus dat betekent tellers uitbouwen om een kabeltje te leggen naar je systeem.

Posted

Goed maar, in mijn auto was al eens een navigatiesysteem ingebouwd, en ik zie een roze kabel bungelen achterin het dashboard. Die was duidelijk ergens voor gebruikt, zou dit dat speed pulse signaal zijn? Ik heb trouwens een Pioneer AVH4400BT icm F220. Ik zie zo niet waar ik die speed pulse signaal moet aansluiten, er zit geen aparte kabel voor op de radio.

Weet iemand dat misschien of moet ik toch maar contact opnemen met Pioneer?

Gr

• 2 weeks later...
Posted

Ietwat laat antwoord. Vakantie-adres zonder wifi :|

De roze kabel zal waaschijnlijk de speedpulse zijn. Bij is ie ook roze.

Kan zijn dat het bij dit toestel niet nodig is. Bij een een losse TomTom of veel andere inbouw-apparaten wordt ie ook niet gebruikt.