Jump to content
  • Sign Up

Leon

Leden
  • Content Count

    351
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Leon last won the day on September 21 2011

Leon had the most liked content!

Community Reputation

13 Goed

About Leon

  • Rank
    Senior Lid

Algemeen

  • Woonplaats
    West Vlaanderen
  • Hobby's
    auto's, formule 1
  • Auto
    Cee'd 1.6 CRDi EX 2009

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 2dehandsje voor 65 euro http://www.totalparts.nl/details/Kia/Picanto/(TA)/Hatchback/1.2/16V/(G4LA5)/ACHTERLICHT/L/2011/&ID=B400009OPE
  2. Leon

    bedrading kleuren

    Kun je iets specifieker zijn, van welke bedrading wil je dit weten?
  3. Leon

    Retona 2.0TD vraagje

    Als ik mij goed herinner is deze motor een in licentie gebouwde Mazda motor. Misschien dat je hierdoor je zoek mogelijkheden kunt uitbreiden. Wel heel erg flauw trouwens dat dealers dit niet willen geven Edit: even gezocht, zou gaan om het Mazda RF blok, zie link hieronder bij het hoofdstukje RF: http://en.wikipedia....a_Diesel_engine Heb hier even op gezocht en kwam op deze site: http://www.rfr2mazda...cifications.php Weet niet of je goed genoeg engels kunt maar komt er op neer dat je ze eerst allemaal aantrekt op 30 Nm, 2de stap is elke bout nog 90 graden verder draaien. 3de stap: elke bout nog een keer 90 graden verder draaien. Erg belangrijk natuurlijk om bij elke stap de juiste volgorde van de bouten aan te houden, zie de foto bovenaan op deze site. Laatste tip die ze daar geven is om nieuwe bouten te gebruiken. Dit zijn namelijk rekbouten en die kun en mag je geen tweede keer gebruiken. Als je deze bouten trouwens bij een dealer zou kopen lijkt het me logisch dat ze je dan ook helpen met de juiste waarden. Succes!
  4. Hou je aan al deze tips en autorijden is totaal geen fun meer Er zitten wel nuttige tips bij, maar bij mij meestal wel voor een andere reden: 1 hoe lichter m'n auto, hoe lekkerder hij door de bochten gaat 2 tuurlijk moet je je roof racks eraf halen als je ze niet gebruikt, ziet er toch niet uit man 3 zelfde als bij punt 1, met de juiste bandenspanning een veel betere wegligging 4 belachelijke tip: wie laat er nu expres z'n tank overstromen 5 airco is m'n 12 jaar oude auto is kapot, denk je nu echt dat ik de ramen dichtlaat bij 30 graden? 6 Zoals ik al zei: m'n airco is kapot, dus geen extra verbruik, doe ik toch nog iets goed 7 eerste goede punt 8 Of dat het verkeer nog niet langzaam genoeg tegenwoordig, met al die mensen die 100 rijden op de linkse baan terwijl de rechterbaan leeg is 9 zie punt 8 10 tweede goede punt, niet zozeer voor de brandstofbesparing, wel om een betere verkeersdoorstroming te krijgen
  5. Zoals Jim Brouns een eindje naar boven al zei kan het probleem in 1 band zitten; @ bandicur: Als er een probleem in 1 van de banden zelf zit (fout in het karkas, bobbel e.d. ) kun je balanceren wat je wil, probleem zal blijven, zelfs als het balanceerapparaat toont dat alles ok is. Had het pas zelf ook met m'n auto. 1 wiel had een trilling, uitgebalanceerd (alles netjes op 0), nog steeds trilling. Andere band er op en probleem was weg. Zat dus in de band, en niet zichtbaar bij het balanceren. Tip: Je geeft aan dat je een bobbel voelt rechtsvoor. Wissel de wielen eens van voor naar achter, gaat de trilling mee naar achter, weet je direct dat het in die band zit.
  6. Ik zie hier voorstanders en tegenstanders van tunen, powerboxen etc. Zo zijn er mensen heel erg tegen elke vorm van powerbox, maar elke chiptuning is blijkbaar wel OK. Nou laat me iedereen even uit deze droom halen: meer dan de helft van de chiptuners leveren ook prutswerk af!! Bij vele kun je amper van nieuwe software spreken, gewoon alle variabelen + zoveel % en klaar is de chiptuning. Nog erger is dat bepaalde beveiligingen (bijv tegen te hoge drukken, temperaturen etc) er soms gewoon uitgehaald zijn. Dus naar een chiptuner gaan levert je echt niet de garantie dat je een goede tuning te pakken hebt. En nu nog wat anders: er zijn idd heel veel slechte powerboxen, maar er zitten er ook tussen die wel met aandacht gemaakt zijn en geen gevaar voor je auto opleveren. Uiteraard zijn dit niet de boxen die je voor 100 euro op Ebay koopt. Ik heb zelf 3 jaar lang, 180.000 km een box van Tuningbox in mijn Renault Megane DTi gehad. Dit is een Belgische fabrikant. Heel erg tevreden hierover, meer kracht, minder verbruik en dit heeft nooit iets van schade aan de motor opgeleverd. Ook in mijn Cee'd 1.6 CRDi 90 pk had ik een box, deze keer van Tuningsystems.nl. Ook hier, duidelijk meer vermogen en een stuk zuiniger. Deze heeft er 70.000 km ingezeten (toen heb ik de auto ingeruild), en ook deze keer zonder problemen. En dat terwijl bij veel mensen bij deze motor de turbo moest vervangen worden (bekende kwaal bij deze motoren) en ook bij alle wagens een update werd gedaan om de turbodruk te verlagen, zodat de turbo langer mee zou gaan. Ondanks de tuning bij mij geen problemen met de turbo, wat er toch wel op wijst dat er duidelijk binnen de veiligheidsmarges getuned wordt. Reden waarom ik bij de Cee'd juist voor een box gekozen heb ipv chiptuning is het garantieverhaal. Als ze bij problemen erachter komen dat je chiptuning hebt, kun je je garantie vergeten. De box haal je in een paar minuten er van tussen als je naar de garage moet en laat geen sporen na in het motormanagement. Dus ook geen problemen met garantie. Dus al bij al toch al 2 goede ervaringen met een powerbox. Hou er wel rekening mee dat zo'n goede box ook al gauw een 400 euro kost. Btw, ik heb de box van de Cee'd hier dus nog liggen. Als er iemand geinteresseerd in is, stuur me gerust een pb. Is geschikt voor de 1.6 CRDi 90 pk (Cee'd, Proceed, Venga)
  7. Leon

    Bougies vervangen

    Zorg dat je hefboom zo lang mogelijk mogelijk is, dus ff een meter buis ofzo over het handvat van je ratel of bougie sleutel zetten, dan kun je veel meer kracht zetten.
  8. Ik heb zelf als receptionist gewerkt in een garage. Probleem met garanties is dat je er bijna altijd aan toesteekt. De uren voor bepaalde werkzaamheden zijn vastgelegd, en zijn meestal zodanig laag dat zelfs je meest ervaren monteur dit niet kan binnen die tijd. Komt nog bij dat je meestal alleen het onderdeel vergoed krijgt + het aantal uren dat nodig is voor de vervanging. De zogenaamde onderzoeksuren om het probleem te vinden mag de garage uit eigen zak betalen. Als je het zo bekijkt snap je de dealer wel een beetje, want op die manier heeft hij er inderdaad alleen maar verlies aan. aan de andere kant heeft hij een verbintenis met Kia aangegaan waarin inderdaad zal staan dat hij elke Kia rijder ongeacht waar zijn auto vandaan komt, moet helpen.
  9. Waarschijnlijk wordt de drijfstang bedoeld ipv de aandrijfstang. De drijfstang is de stang tussen krukas en zuiger. Als deze breekt ligt je zuiger dus los in de cilinder en het restant van de drijfstang slaat naar beneden het carter in en in dit geval dus een gat erin. Dit kan behoorlijk wat schade aan een motor veroorzaken zodat revisie noodzakelijk is. Gewoon een tweedehands motorblok ergens aanschaffen zou ik niet doen, aangezien deze 2.4 motoren nu niet bepaald bekend staan als de meest betrouwbare, er zijn sowieso veel problemen met het onderblok. Dan koop je waarschijnlijk weer ellende. Erg zuur dit, veel succes met het zoeken naar een oplossing (die jammer genoeg sowieso niet goedkoop zal zijn )
  10. Ga naar een self carwash en spuit met warm water eens heel goed achter en door de wielen heen. de sensor zit achter het wiel en zal waarschijnlijk vervuild zijn.
  11. Stukje duurder, maar deze verzendt al zeker naar Nederland: http://www.ebay.co.u...=item1c25485e24 Hier nog eentje: http://www.carpartkings.com/exhaust/exhaust-and-tail-pipes/bosal-front-exhaust-pipe-840-627.html?year=48&make=1384&model=10283&goBtn.x=22&goBtn.y=9 Google ff op "Bosal 840-627" en je vindt er nog veel meer Succes!
  12. Waarom een slecht idee? Als de andere band op dezelfde as (bij voorkeur van hetzelfde merk/type) ook nog bijna nieuw is of nog veel profiel heeft is er geen enkele reden waarom je niet 1 band zou vervangen.
  13. Zou niet weten waarom je niet van dealer zou kunnen veranderen? Als je verhuist doe je dat toch ook. Een dealer krijgt echt geen som geld hoor, om de 7 jaar garantie te dekken. Garantie werkzaamheden worden stuk voor stuk bij de invoerder geclaimd, bij welke dealer het hersteld wordt maakt niets uit. Tuurlijk zal een dealer het niet leuk vinden als je alleen voor de garantiezaken komt, uiteraard gun je hem dan ook de jaarlijkse onderhoudsbeurt. In welk deel van België zit je?
  14. Blijkbaar heeft kia een probleem met achterremmen. Heb hier al ergens gelezen dat iemand op z'n Cee'd ook al last had van remklauwen die vastzaten na 15000 km en zelf voor de kosten moest opdraaien omdat het een slijtagedeel is. Heb zelf bij mijn Cee'd bij het wisselen van de velgen ook gezien dat de achterremblokken dubbel zo hard slijten als de voorste en dat is echt niet normaal natuurlijk. Heb ook het idee dat de klauwen een beetje vastzitten, doe er niets meer aan, aangezien ik hem nu toch ingeruild heb. Dat Kia niet wil tussen komen met een probleem dat toch veel voor lijkt te komen, is gewoon schandalig. Die 7 jarige garantie begin ik toch meer en meer m'n twijfels bij te krijgen. Ik heb vroeger bij Mazda gewerkt en daar hadden wij de 626 serie vanaf 1994 ook een probleem met de achterste remklauwen die vast gingen zitten, de 1 al wat sneller dan de ander. Nou, daar werd niet moeilijk over gedaan, als de auto nog binnen de 3jarige garantie zat, gingen er gewoon onder garantie nieuwe remklauwen op en indien nodig zelfs nieuwe schijven en blokken, zelfs als er al 80.000 km op stond. Kijk, dat noem ik service!
  15. Leon

    1.2 GDI

    Dat Hyundai en Kia 1 firma zijn, waardoor deze nieuwe motor zeer waarschijnlijk ook in Kia modellen geleverd gaat worden.....
×
×
  • Create New...