WIVA Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Hallo, ik heb een 2de hands 2.5l diesel gekocht van mei -2007 executive, die 150.000 km gereden heeft. De auto rijdt prima. ik rij er rustig middellange afstanden mee ± 50km ritten. Ik kom aan een verbruik van 11.3 L per 100km. Voor onze noorder buren is dit 1L op 8.8 km. Is dit een normaal verbruiK? of kan dit beter? Groeten: Willy Quote
Alex Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Willy, Wat mij betreft is dit normaal. Ik heb ook een 2.5 diesel automaat gehad en het verbruik lag tussen de 9 l/100 km en 12 l/100 km al naargelang het korte dan wel lange ritten betrof. Als je nog zuiniger wil dan 9 l/100 km, moet je volgens mij heeeel voorzichtig omspringen met het gaspedaal. Weet dat de auto ook niet echt aerodynamisch is en toch veel weegt wat zich vooral in het verbruik laat voelen bij het optrekken. Eens hij vlotjes bolt op de autostrade bijvoorbeeld, valt het verbruik heel goed mee. Belangrijk is ook dat je hem af en toe eens goed laat werken zodat de roetfilter (als je er een hebt) en de andere motoronderdelen kunnen schoonbranden. Alex Quote
xychix Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 ik kan met veel moeite 1L:10Km halen, heb meestal wel zware schoenen aan. Quote
parketteur Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 Ik denk dat ik hem laat eco chippen,zodat de verbranding beter is en levert brandstof beparing op. Er is nu een aanbieding voor 200€ dus dat scheelt alweer. Mischien iemand ervaring mee? Quote
Recommended Posts